Není třeba odklad inkluze, ale informace, jak se od září 2016 změní platby na jednotlivé žáky.
Návrh senátního školského výboru, aby bylo o rok odloženo zavedení inkluzivních opatření, se neopírá o žádné srozumitelné argumenty. Je ale důležité, aby školy, běžné i praktické, dostaly od Ministerstva školství jasnou a na konkrétních příkladech prezentovanou informaci, jak se budou od příštího školního roku měnit platby na jednotlivé žáky. Tyto částky pořád ještě známé nejsou.
Dostupná data ze škol říkají, že velká část dětí, na které by měl stát více přispívat, už ve školách jsou a od září se žádný další masivní přesun dětí ze speciálních a praktických škol do škol hlavního proudu nechystá. Odložení inkluze o rok s argumentem, že na ni nejsou školy připravené, je tedy návrhem, který postrádá logiku. Senát se tak přidává k populistické vlně, která inkluzi ve školách popisuje jako hrozbu pro školní prostředí. Pokud by k odkladu došlo, náklady na již probíhající integraci dětí se speciálními potřebami dál ponesou především školy a rodiče dětí.
Navíc je zřejmé, že žáci budou poradnami, které mají určit stupeň podpory podle nových pravidel, procházet postupně, náběh tedy bude i za stávající platnosti zákona pozvolný.
Ke snížení nejistoty a obav ve školách by ale přispělo publikování přehledných modelových příkladů, jak se během příštího školného roku změní financování děti se speciálními potřebami. Vedení škol potřebuje mít jasno, ve kterých případech dostanou na žáka více a kdy méně. Taková informace zatím chybí jak běžným, tak praktickým školám.
Tomáš Feřtek, konzultant značky Rodiče vítáni, řekl: "Zkušenosti ze škol ukazují, že ředitelkám a ředitelům chybí především jasné informace, kolik peněz budou dostávat na integrované děti v novém systému. Pokud opravdu budou dostávat více, umožní jim to například najímat kvalifikovanější asistenty, na které navíc nebudou muset doplácet rodiče integrovaných dětí. Roční odklad inkluze by způsobil jen udržování dnešního nevyhovujícího stavu. Proto považujeme návrh na odklad za nesmyslný a postrádající logické argumenty.“
EDUin: Senátní návrh na odklad inkluze postrádá logické argumenty
středa 20. dubna 2016
·
Štítky:
EDUin,
inkluze,
novela,
Senát,
společné vzdělávání,
školský zákon,
tisková zpráva
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
"Navíc je zřejmé, že žáci budou poradnami, které mají určit stupeň podpory podle nových pravidel, procházet postupně, náběh tedy bude i za stávající platnosti zákona pozvolný."
No a to je právě ten největší průšvih. Na dítě diagnostikované postaru ředitel nárok nemá, na dítě diagnostikované ponovu nárok má, i když se jedná o stejnou poruchu. A kdepak nechali EDUINi a ministerští úředníci ten tolik proklamovaný rovný přístup? MŠMT však postupným náběhem jednoznačně přiznává, že v podstatě nemá inkluzi finančně pokrytou. Jen, aby měli proboha pokryté alespoň to, co bude ponovu, protože nechci vidět ten randál, který se strhne v opačném případě.
Znalý senát schválil, pod dýmovou clonou bezcílné debaty o pomyslné hrozbě inkluze, školskou novelu. Blýská se na krásné časy. Povinné přijímačky, povinná matika, povinný učňák. Budoucnost Czechie je zachráněná. Blaničtí sociální inženýři slavte, otvírejte bublavý. Jen ty děti mají o vrásku navíc. Ále čo, vždyť o ty jde až na posledním místě. Kde jsi Blesku, drahý bulváre, když je tě potřeba?
Jako nejdůležitější věc teď vidím Kariérní řád - aby podporoval profesní rozvoj učitelů a ne "cvachiodní" manažery a kibice zevnitř i odjinud.
Potřebná je myslím standardizace RVP určením nepodkročitelného minima znalostí učiva pro všechny předměty pro 40 až 70 % výukové doby a ve zbytku výukové doby dát učitelům volnost, aby mohli tvořivě pracovat a průběžně reagovat na podmínky ve třídě. Prověřování výsledků je samozřejmá součást každé práce. Platí to i pro výuku a to u VŠECH výukových předmětů. Povinná matematika u maturity avšak diferencovaná pro různé typy škol. Neomezovat maturitní obory a podporovat dnes zanedbané přírodovědné a technické vzdělávání. Učit a vychovávat od mateřské po vysokou školu. Tyhle věci jsou myslím v pořádku.
Inkluze už funguje tam, kde je to možné a potřebné. Jde o to, aby nebyla prosazována násilně. Souhlasím s panem Kartousem, že oddalovat kvůli zjevným nepořádkům možnost jejího rozpočtového financování je nelogické. Násilná inkluze dětí s LMP myslím, i díky Blesku, už tolik nehrozí. Blesku za to myslím patří velký dík. Během náběhového období se doufám dosavadní nesrovnalosti podaří minimalizovat (včetně hloupého kibicování některých nevládních organizací:).
Za hlavní teď považuji jít k 6 % z HDP na vzdělávání a dát učitelům ty alespoň 70 % platy oproti ostatním VŠ kvalifikovaným profesím. A taky změnit ten Kariérní řád a projekt IMKA, aby postup do KS3 byl i pro pro dobré učící učitele. "Česko, jeho učitelé, MŠMT a vládo, do toho!" Blaničtí rytíři zatím myslím nejsou potřeba. Potřebná je Učitelská profesní komora.
J.Týř
Viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/tomas-janik-vladimira-spilkova-michaela.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/na-msmt-se-poprve-sesel-expertni-tym.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/ceskomoravsky-odborovy-svaz-pracovniku.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/msmt-zasady-karierniho-radu.html
Přizpůsobujeme se - pochopili jsme, kdo bude rozhodovat o našich platech. Pan Kartous a paní Laurenčíková. Tak s nimi holt budeme souhlasit.
Ach ta naivita, pane Týři
Ano, vážení: Jen ty děti mají o vrásku navíc. Ále čo, vždyť o ty jde až na posledním místě. Kde jsi Blesku, drahý bulváre, když je tě potřeba?
Marnost nad marnost......ovčané navěky
No jo, no... zákon je zákon. I se špatným zákonem se dá nakládat jedině zákonným způsobem. Buď jej přijmeme s mírem v duši, nebo počkáme, až jej osvícení zástupci lidu předělají.
Zkusme vládu, poslance, senátory i prezidenta pochopit bez emocí, paní Kalabisová. Vždyť i oni jsou jen lidé, které život mele, až je na padrť semele. Naštěstí je mezi učiteli nemálo zářičů, kteří to té naší droboti ulehčí svou obětavostí a láskou. Tu napoví, tu oko přimhouří.
Krásný zbytek celoživitního studia všem předčasně vrásčitým dětičkám.
Už jste se svých žáků ptala, v čem by se chtěli zkompetentnit, aby si to užili?
Snažme se vidět věci a lidi, jak jsou, a řešit problémy podle jejich aktuální řešitelnosti a naléhavosti. Nebudou-li mít učitelé profesní komoru, hrozí myslím, že veřejné školství rozeberou nevládní organizace společně s dalšími i resortními rozpočto a grantožrouty tzv. "na součástky".
Chystá už se UPS společně s Pedagogickými fakultami a školskými odbory iniciovat vznik Učitelské profesní komory? Jestli jsou paní ministryně, předseda, místopředsedové a ostaní členové vlády a členové Parlamentu lidmi na svých místech, mohli by to myslím podpořit. Vždyť vzdělanost lidí není žádná maličkost.
S pozdravem 6% HDPčkovký Hrom, aby do toho!
J.Týř
Viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/tomas-janik-vladimira-spilkova-michaela.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/zdenek-sotolar-tri-v-tom-valachova.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/04/na-msmt-se-poprve-sesel-expertni-tym.html
Pane Nico Pytlíku, tak já Vám to prozradím, když jinak nedáte! Mí žáci by se rádi zkompetentnili v umění zkompetentňovat pytlíky a jiné pokoutníky. No, docela s nimi souhlasím, když už pytlíci, ať alespoň kompetentní....
Pěkný den přeji a nechť je dušička v peří :)
Okomentovat