Je to jednoduchý způsob, jak vytlouct politický kapitál, který se hodí politikům, kteří nedokážou řešit větší problémy ve školství, říká o reakcích na protiinkluzní kampaň Blesku Tomáš Hečko, rodič dítěte s Downovým syndromem. Deník podle něj staví pokřivený obraz reality, ve kterém jsou všichni proti inkluzi, a zatajuje důležité informace.
Video na webu Aktuálně.cz
Poznámka redakce: V rozhovoru uvedená čísla jsou v rozporu se skutečností:
- V „běžných“ ZŠ, bez ohledu na typ třídy, ve které jsou žáci zařazeni (běžné nebo speciální třídy), je vzděláváno 4 031 žáků s diagnostikovaným LMP.
- S diagnostikovaným lehkým mentálním postižením je celkem 15 775 žáků. Podle přílohy je vzděláváno 14 260 žáků s diagnostikovaným LMP.
15 komentářů:
Nedomnívám se, že deník Blesk zatajuje důležité informace. Dává slovo příznivcům i odpůrcům inkluze, i když ty první asi těžko hledá.
Společné vzdělávání žáků nesouměřitelných rozumových schopností je pitomost, která uškodí všem zúčastněným stranám.
RVP ZV nebyl vytvářen pro žáky s výrazně sníženou úrovní rozumových schopností, kteří by se podle něj měli učit spolu se žáky průměrnými a nadprůměrnými. Jejich spolužáci je poznají v té nejméně příznivé roli- v roli věčných outsiderů.
Žáci s mentální retardací většinou ztratí kontakt s učivem již ve 2.pololetí 1.třídy a pak už se jenom vezou. IVP jsou jen zástěrka, která to má zakrýt.Navíc budou vytvářeny "od oka", protože u žáka s mentální retardací je pro učitele bez speciálně pedagogické kvalifikace těžké určit, kolik z učiva ZŠ za určitý časový úsek zvládne. K zodpovědnosti za to, že žáci učivo nezvládli, nakonec budou voláni učitelé.
Deník podle něj staví pokřivený obraz reality, ve kterém jsou všichni proti inkluzi, a zatajuje důležité informace.
Parafráze? Asi spíš paralela. Nevím přesně.
'Ministerstvo podle mne staví pokřivený obraz reality, ve kterém jsou všichni kovaní experti pro inkluzi, a zatajuje důležité informace.'
U bulvárního deníku by to nemělo až tak překvapit, u státní instituce by to ale děsilo.
Já bych chtěl doktorát věd z teorie čísel a kvantové termodynamiky. Zařiďte to. Nárok mám - daně platím.
Viděl jsem tři výsledky anket - první, kterou ČOSIV prezentovala jako studii. V ní byla pro inkluzivní vzdělávání většina respondentů, počet dotazovaných byl myslím něco málo přes tisíc. Druhým byla anketa Blesku. nevím, kolik se zúčastnilo respondentů, ale údajně přes dva tisíce a proti inkluzi bylo asi 90% všech dotázaných. Třetím byla anketa na portálu iDnes, které se zúčastnilo k okamžiku, kdy jsem jí viděl naposledy přes 7 tisíc respondentů s výsledkym cca 86% respondentů proti inkluzi. Kdo tedy pokřivuje obraz reality. On pan Hečko není úplně neznámá postavička. Tito lidé by si měli uvědomit, že to, co pozorují ve svém okolí je velmi vychýlený vzorek populace. Většina lidí evidentně smýšlí jinak. Drtivá většina.
S panem Hečkem jsem polemizoval na FB, stále se dožadoval argumentů (ačkoli sám žádné neuváděl), když jsem mu je shrnul - neodpověděl. Standardní postup inkluzionistů.
To je tento: ?
http://www.cenapr.cz/9/hodnotitele/tomas-hecko.html
Další chlapec vhodný na inkluzi:
http://www.novinky.cz/krimi/399866-trinactilety-chlapec-se-na-decinsku-pokusil-zavrazdit-petiletou-divku.html
Kdyby ten pán nepracoval od roku 1997 v Public Relations a kdyby PR nesloužilo jako důležitý nástroj a prostředek společenské kontroly v rukou mocenských elit (wiki), nemusel ten rozhovor vypadat jako vyřizování si účtů mezi bývalým novinářem Reflexu a jeho party s nějakým podplaceným Bleskem
Pane Hečko, rozhovor na DVTV jsem vyslechl pozorně a přiznám se, že s přibývajícími rozpaky. Věděl jsem předem, že půjde o rozhovor s otcem, také jste to několikrát připomněl, a přesto jsem se nemohl ubránit pocitu, že nemluví táta, ale mluvčí. Když jsem se rozhodl Vás oslovit, vidím na výše uvedeném odkazu, že jste mediálním poradcem nadnárodní společnosti. Znovu jsem si vyhledal Váš otevřený dopis, který jsem nalezl na Deníku referendum. Začal jsem chápat souvislosti. Váš dopis je tam s podtitulem: „Kampaň, kterou proti inkluzi spustil Blesk, je totiž za hranicí dosud myslitelného“. Váš článek tam vyšel 21.03.2016 10:00, více než pohotová reakce Petra Chaluše je datována 21.03.2016 11:37:59. V ní Vám Chaluš doslova děkuje za „důležitý a silný text“. Pane mediální poradče, psaní otevřených dopisů je demonstrace, ne dialog. Ten jste mohl vést přímo tam, kde údajná kampaň probíhá. Na stránkách Blesku, byť bulvárního, jste mohl jeho čtenářům přiblížit svůj příběh a vyjádřit zde svůj názor. Místo toho jste se vůči Blesku, potažmo jeho čtenářům, otevřeně vymezil a paradoxně jste se tak sám ve veřejném prostoru zachoval poněkud neinkluzivně. K údajné „nebulvárnosti“ médií, která pro svůj „silný příběh“ používáte, se v tuto chvíli nevyjadřuji. Jako táta a děda Vám rozumím, ale dovolte mně připomenout Vám, že jde o příběh Vaší dcery, ne Váš, a vůbec ne Chalušův nebo Patočkův. Možná jste se stal jen nástrojem jiné kampaně, o jejíž „myslitelnosti“ by se dalo rovněž spekulovat. Horší by bylo, kdybyste měl být jejím hybatelem. Pak samozřejmě jakákoliv diskuse s Vámi je mlácení slámy. Moje sdělení je prosté: Vážený pane Hečko, Vaše dcerka potřebuje láskyplnou péči v rodině a odbornou pomoc ve škole, ne kampaň v režii třesky-plesků pana Chaluše. Přečtěte si prosím znovu první diskusní příspěvek paní CatCatherine25. To je, oč tu běží.
Propaganda.
a manipulace ve stylu "příběh", který má ovlivnit veřejné mínění.
Poslechla jsem celé.
Dojem -chápu rodiče dětí s postižením, kteří se nějak brání osudu. Chtějí pro ně to nejlepší.je otázkou, zda je to nejlepší pro rodiče nebo i pro ty děti. na tohle se těžko odpovídá. Vždy je to přání rodičů. A já ho respektuji. Pokud měla novela zákona umožnit plnění rodičovských přání, měla být postavena na obě strany. Nyní budou mít rodiče typu pana Hečka esa v rukách a budou moci posílat děti do škol, které se vyberou. Rodiče z opačného pÓlu o tuto možnost přicházejí. To vidím jako nevyrovnanost šancí, až diskriminaci. V jenom z článků někde zde na ČŠ je toto:Maminka má dvě postižené děti (dvojčata), která v současné době navštěvují speciální školu. Jsou po odkladu. Podle poslední zprávy bylo matce sděleno, že musí se synem do běžné základní školy, neboť se jeví, že by ji zvládl. Dítě je na vozíku s lehkým mentálním postižením. Rodiče, ale do běžné školy nechtějí. Dítěti se v současné škole daří a prokazuje to i svými pokrok.
A v odpověď dostává matka směs blábolů o nejlepším zájmu dítěte, jen nikdo neříká, kdo to nakonec určí.
Novela zákona vyšla vstříc rodičům, kteří chtějí dítě v běžném proudu a ztížila podmínky pro rodiče s opačným přáním.
Hovoří pro to nespravedlivé nastavení zřizování speciálních tříd, kdy do nich smí být zařazeni všichni, kromě dětí s LMP. Je to přeci popření inkluze. Dalším opatřením proti je častější diagnostika dětí s LMP v praktických školách a třídách. Kdo a jaký k tomu měl důvod? Jaký je rozdíl mezi dítětem v běžné škole a dítětem v praktické? Žádný. přesto mají rodiče těch druhých ztížené podmínky. Myslím, že o tom pan Hečko taktně pomlčel nebo o tom třeba ani neví.
8. dubna 2016 15:05
Dokonce jsem se setkal s názory a není jich málo, že mentální retardaci lze úspěšně "léčit a vyléčit". Kdo toto šíří a organizuje by měl být potrestán za šíření poplašné zprávy. Čeho je moc, toho je příliš. Nejhorší na tom je, že někteří rodiče s k tomuto upnuli a věří tomu.
Mohla bych uvést několik příkladů, kdy rodiče dali na "dobré rady" a vybojovali si pro své děti s mentálním postižením vzdělávání v běžných základních školách.Zuby nehty je tam drželi i na druhém stupni a výsledek celého toho velikého úsilí byl, že jejich děti neměly ani pořádné vědomosti ani praktické dovednosti, neuměly nic užitečného pro život. Místo, aby pokračovaly v OU nebo praktických školách (středních) skončily doma nebo v chráněnkách.
Je to skoro vždycky malér, když rodiče promítají svoje případně nenaplněné ambice do dítěte. Dítko se buď časem urve a všechno zneguje, a nebo trvale trpí. Víc škody, než užitku.
Okomentovat