Urážky jsou normální věc, se kterou se setkává každá muslimka, přestěhování nebo změna školy by ale nic nevyřešily, říká teplická studentka Eman Ghaleb. Přemýšlela prý, že kvůli bezpečnosti přestane hidžáb nosit, pak by ale podle ní mohly přijít na řadu další svobody, vadit může začít třeba jméno. Tvrdí, že jejím cílem je ukázat, že i muslimka může mít normální život. Se spolužáky prý nikdy problémy neměla, po výhrůžkách jí naopak podporují.
Video na Aktuálně.cz
4 komentářů:
Přemýšlela prý, že kvůli bezpečnosti přestane hidžáb nosit, pak by ale podle ní mohly přijít na řadu další svobody
Ano, to je oprávněná obava.
Oboustranně.
Když se náboženství stane definitivou, tedy zákonem, a vše je určeno dogmatem, pak se nemůžete cítit svobodně. Ani když jste muž. Ovšem u žen to začíná. Je zajímavé, že kdekoliv zvítězí islamisté nebo se pokoušejí prodrat k moci, jejich první represivní kroky se týkají ženského těla. Třeba Alžírsko. Ne, to ještě není islámská republika, žijí tam i muslimové moderně uvažující, a přesto se tam pokusili nedávno prosadit zákon o zahalování ženských kolen.
http://m.ihned.cz/c1-65238870-abnousse-shalmani-rozhovor
jejím cílem je ukázat, že i muslimka může mít normální život
Opakuji si to pořád dokola, a je to pořád horší a horší.
Dívka chce ukázat, že může mít normální život. Co to je ten normální život? V čem spočívá? A ona by jej mohla i nemít? A komu to chce ukázat? A proč vlastně to chce ukázat?
Chápu, že v krajích, kde se žena necítí bezpečně mimo vlastní dům i ve dne, může být ochranou nevycházet ven bez doprovodu a zahalovat se od hlavy až po paty. Pokud se tak děje od nepaměti, stává se to normou. Ať už náboženskou, zákonnou nebo společenskou.
Tady takové nebezpečí prozatím ženám nehrozí. Pokud tu je ale pořeba, řekněme náboženská, zakrývat si třeba vlasy, dá se to snad udělat způsobem i poněkud nenápadnějším. Ale když už tady máme tu svobodu, že, tak proč to nedělat okázale, že. Jenže musíme také počítat s tím, že ke svobodě akce patří i svoboda reakce. Svoboda je svoboda. Od východu po západ, od severu po jih. Samá svoboda svo-bo-děn-ka.
Tady dlužno říci, že tak jako ne každý muslim je salafista, tak ne každý domorodec je náckovitý. Nesmíme prý podle jednotlivých negativních případů posuzovat celek. A což takhle reciprocita?
Spor o podání ruky učitelce zastavil rodině řízení o udělení švýcarského občanství
Vypadá to, že Švýcaři to začínají brát tak nějak z gruntu. Proč? Takoví přímí demokrati...
A jaké jsou v našich školách začleňovací úlevy a výjimky z běžných pravidel, povinností, rozvrhu, řádu... Povinné jen pro ty, kteří jsou ochotni ta pravidla a povinnosti přijmout bez řečí? Nebo to je jako s rozhodnutím soudu. Komu se nepozdává, může na něj kašlat z vysoka, z nízka, z prava, z leva...
"Tady takové nebezpečí prozatím ženám nehrozí."
Zatím. Mě by zajímalo, jak by se studentka zachovala v situaci, kdy počet muslimů dosáhne politicky a volebně nezanedbatelné hodnoty a začne prosazovat islám ve společnosti. Vůbec by mě zajímalo, jak by se zachovali oni dnes hodní, demokratičtí a tolerantní muslimové. Jestli se ti hodní postaví na stranu společnosti, která jim umožnila zde žít a to svobodně nebo na stranu těch, před nimiž utíkají.
I když po zkušenostech s "před válkou prchajícími křesťany" si myslím, že většina muslimů neutekla do Evropy před islámem, ale za "blahobytem" (teď nemyslím jenom nynější imigrantskou vlnu).
Okomentovat