V poslední době se objevují názory, že škola by neměla žáka vychovávat, ani otevírat palčivá společenská témata. Je možné předat žákům jen kvantum informací bez hodnotového ukotvení? Jak může učitel hodnoty a postoje žáků zjistit a proč je to důležité? Jakým způsobem lze na tyto postoje působit, aniž by šlo o manipulaci?
Cílem diskuze je zjistit, zda a do jaké míry je správné působit postoje žáka, jak se liší práce s dětmi a staršími žáky nebo jak probíhá příprava učitelů na vysoké škole.
Kdy a kde: Diskuze se koná 21. dubna 2016 od 18:00 v Langhans - Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1
Pozvání do diskuze přijaly:
- Jana Lidická (lektorka adaptačních kurzů a dalších psycho-sociálních programů pro třídní kolektivy, působila jako školní psycholožka)
- Barbora Šímová (učitelka na základní škole)
- Silvie Pýchová (nezávislá metodička a konzultantka, členka Národního poradenského fóra)
- Marie Jakešová (učitelka a lektorka etické výchovy, místopředsedkyně Etického fóra ČR)
Moderuje Mgr. Pavel Košák (vzdělávací program Varianty, Člověk v tísni)
6 komentářů:
Je samozřejmé, že mě zajímá, co si děti myslí.
Musím si uvědomovat, které názory jsou zralé a které nezralé.
Nechci, aby názor dítěte byl brán jako písmo svaté.
Člověk v tísni? Mladší žáci řeknou téměř vše. Starší jsou již tak ovlivněni "demokratickými médii" všeho druhu a barev a samozřejmě rodinnými příslušníky, že proto raději mlčí. Zřejmě přišli na to, že "mlčeti zlato". Vidí to na svých rodičích v práci, tam se totiž v pracovním procesu vyžaduje maximální poslušnost. Tam se nedebatuje, tam se maká. Je tedy nutné dbát na obsah a nepřeceňovat formu podání. Taková matematika, fyzika, chemie,..prostě nejde okecat referáty, prezentacemi, seminárními pracemi, debatami. V těchto oborech se dá diskutovat až zvládnete obsah. A nepředpokládám, že cílem "expertů a odborníků" na školství je zvládnout pouze malou násobilku.
Co si myslí - o čem?
Chtělo by to trochu strukturovat.
Úplně nesmyslná otázka. Učitele by to nejen mělo zajímat, ale musí ho to zajímat. Pokud má někdo představu, že učitel mluví do zdi a žáci způsobně naslouchají tak je totálně mimo.
To platí ve všech předmětech. Někde víc a někde míň.
O čem chcete vy diskutovat?
Učitele by to nejen mělo zajímat, ale musí ho to zajímat.
Trošku problém. Co učitele opravňuje k tomu, aby zjišťoval, co si žáci myslí? Jaké má nástroje k takovému zjištění a za jakých okolností to má, lépe může zjišťovat? A především pak, jak má, nebo lépe může s takovým zjištěním nakládat?
Už jste někdy někdo někomu vlezl do hlavy a nahlédl mu do jeho svědomí? Je snad učitel Anděl Páně? Viz
http://bit.ly/1Mo3lVk
Pokrytectví z toho všeho kouká jak nebozez z hubený kozy. Jako že, předpotopní učitelé nutí pobledlé žáčky k biflování ostošest, aniž by se byť jen trošku zajímali o tu dětskou dušičku. Co hůře, potřebuje-li se dítko někomu svěřit, je nealternativní učitel první, kdo jej zvlášť hrubým způsobem odbude. Na rozdíl od správných učitelů, těch velkých kamarádů a průvodců slzavým údolím našeho zkostnatělého školního systému.
Otevřete se dětičky, učitelé po vašich názorech prahnou jak hladové klíště.
http://bit.ly/1qHdNh3
http://www.novinky.cz/krimi/399959-chceme-tocit-pic-iny-smali-se-pak-malem-vykolejili-vlak.html
Tito si mysleli, že budou zajímaví a získají věhlas díky píč...nám.
Okomentovat