Že se slušný člověk neotře o bulvár ani nožkou, natož aby ho dokonce četl? Události kolem inkluze přinášejí nový pohled na roli bulváru. Inkluze je politikum a v něm nerozhodují odborné pochybnosti, ale počty oslovených čtenářů.
Důkazem je velice nervózní reakce pana Šimáčka na svém blogu s názvem Bezprecedentní kampaň Blesku proti inkluzi rozvrací školství. Blesk totiž udeřil rovnou mezi neziskovky a poukazuje na podivné propletence neziskovek a MŠMT – spojené mimo jiné i s paní Šimáčkovou-Laurenčíkovou a s panem Šimáčkema osobně. Blesk se ptá Kdo to válí s Valachovou? Jsou to mocné neziskovky.
Proto také Šimáček volí taktiku stylem zloděj volá, chyťte zloděje, když se usilovně snaží vzbudit dojem nějakého zapeklitého spiknutí: „Je možné, že kampaň Blesku nevznikla jen v hlavách jeho redaktorů, ale také v jiných, které do redakce nepatří?“ Kdo ví? Možná je za vším KGB, možná lord Voldemort nebo Bratrstvo kočičí pracky. Jen rychle pryč, pryč, na hony daleko od "hodných" neziskovek.
Blesk se jen přilepil na již existující problém, na který si zavařilo především samo MŠMT, protože už na začátku nevytvořilo prostor k dialogu. A ještě před Bleskem to byly přece televizní Střepiny, které donutily ministerstvo reagovat vydáním Newsletteru. První články v Blesku zase donutily vystoupit dojemné duo Zlatuška – Laurenčíková. Teď Blesk Šimáčka donutil odvádět pozornost od neziskovek. A od sebe.
Převzato z autorova blogu na iDNES.cz
Zdeněk Sotolář: Kde chybí skutečný dialog, přichází bulvár
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
U Městského soudu v Praze byl 12.3. 2016 zapsán ústav Institut pro sociální inkluzi. Jeho statutárním orgánem je Martin Šimáček. Za čí peníze bude zachraňovat svět?
Institut pro sociální inkluzi
Ano!!! Chci být začleněn do hlavního příjmového proudu.
Když mi před lety bylo odebráno osobní hodnocení, nebo jak se říká tomu příplatku za prospěšnost, konstatoval zřizovatel, že se tak událo v rozporu se zákonem. To jest zpětně a bez udání důvodu.
S Klausem seniorem souhlasíme. Neziskovky jsou největší zlo, spolu s Kim Un Čongem a globálním oteplováním. Ale...
Neziskovky se starají o bezdomovce, o přírodu, o zvířata, o poničené historické památky, o postižené, o seniory, o sport, o mimoškolní aktivity, o kulturní akce a spoustu jiných věcí. Proč by se neměly angažovat ve vzdělávání? Nemají snad členové neziskovek děti? Nejsou snad přímým účastníkem vzdělávání svých dětí? Vždyť i pár ctihodných učitelských sdružení vzniklo jen kvůli údajně ziskuchtivým neziskovkám.
NNO jsou nedílnou součástí veřejného diskurzu, jelikož poskytují reflexi mnohdy selhávajícímu systému a do jisté míry ho, ze zlomkem nákladů, i nahrazují. A pokud si myslíte, že mají na růžích ustláno, zkuste si jednou třeba požádat o příspěvek na úhradu nákladů na, co já vím, třeba rekonstrukci malé chátrající historické památky. Přestaňte se otírat o neziskovky, působí to slabošsky. Předtím, než se budeme snažit hledat vnějšího viníka za své problémy, měli bychom si zamést před vlastním prahem. Třeba vydupat si více peněz. Nebo prosadit segregované třídy.
Závažné sociální problémy vyžadují systémové celostátní řešení a ne příštipkaření rozmanitých "neziskovek".
Systémové celostátní řešení mají v čr bohužel tendenci být narychlo upečenými a daty nepodloženými
paskvily.
Žvaníte, Tajný, žvaníte. Ať se neziskovky starají o přírodu, zvířátka, památky i bezdomovce. Proti tomu nikdo nic přece nenamítá. Ať i mluví o školství, ale ať neorganizují změny ve školství. Vždyť i úctyhodná tzv. odborná společnost paní Laurenčíkové vznikla jako pláštík pro neziskovky grantožrouty. A podepište se, Tajný, působíte slabošsky.
Pardon: grantožroutky.
Zpráva z tisku:
Kolektiv tajných učitelů si uvědomil, že přestává být vhodné pokračovat ve spílání skutečným učitelům a na redakční poradě rozhodl, že vsadí na krokodýlí slzy. V redakčním úvodníku dělá, že neví, že my víme, že tu řádí neziskovky, řízené a financované cizí mocí s cílem rozvrátit český stát útokem na jeho školství. Tajní učitelé odmítají, že by v tom mohla mít prst sorosova komise, zvaná též evropská.
Tajný učiteli, nevím, jestli pan Šimáček pečuje o bezdomovce, o přírodu, o zvířata, o poničené historické památky, o postižené, o seniory, o sport, o mimoškolní aktivity… Vím, že prosazoval a prosazuje tyto teze: „ Legislativně znemožnit zřizování a provozování základních škol zřízených pro děti s lehkým mentálním postižením. - Rozhodnout o školách zřizovaných pro děti s lehkým mentálním postižením ke zrušení. - Zrušit přílohy Rámcového vzdělávacího programu pro lehké mentální postižení.“ Ubližuje těm nejslabším. Jakým právem?
A k segregaci. Ta v základním školství probíhá a inkluzí jen zesílí. Někdy se jí říká ghetoizace. Nikdo nedonutí středostavovské rodiče, aby nechali své děti napospas prosazované podobě inkluze. Zbude z ní společné vzdělávání chudých a hendikepovaných.
Nikdo nedonutí středostavovské rodiče, aby nechali své děti napospas prosazované podobě inkluze. No, teď po těch nesmyslných strašácích v éteru, už asi ne. A jak píše Šimáček, tak jak vypadá dnešní třída, bude vypadat společnost za 20 let.
jak vypadá dnešní třída, bude vypadat společnost za 20 let
No to by byl maglajs, panečku!
Za strašáky
zaplať pámbu,
nesmysle jsou v éteru.
Na tu kalbu
vezmem fraky,
já se z toho po...
Oni ti rodiče na žádné "strašáky" nečekali, do výběrových škol začali směřovat své děti už od začátku devadesátých let.
Tentokrát se musím Tajného trochu zastat.
Neziskovky obecně nemají na růžích ustláno.
Je potřeba rozlišovat.
Jsou neziskovky, které konají spoustu užitečné a potřebné práce.
Ale jsou také "neziskovky" a "nadace", které jsou prodlouženou rukou různých zájmových a také finančních skupin. Rozlišit je to někdy docela těžké.
Většinou se to dá až podle toho, jakou vyvíjejí činnost.
A dost se dá dohledat, pokud se podíváme na jejich hospodaření.
Hlavně odkud získávají prostředky a za co je utrácejí.
Okomentovat