Na konci února Česká školní inspekce (ČŠI) zveřejnila inspekční zprávu z kontroly na základní škole v Krásné Lípě, kde si v září 2015 romští rodiče stěžovali, že jejich děti byly soustředěny do jedné třídy. Závěry zprávy jsou jednoznačné a pro školu velmi nepříznivé. ČSI požadovalo po zřizovateli, tedy městu Krásná Lípa, odvolání ředitelky školy Ivany Preyové.
Rada města na svém 23. zasedání dne 24. února 2016 rozhodla, že ředitelku z funkce neodvolá. Žádné překvapení. Ředitelka by totiž musela hlasovat proti sobě samé, protože i ona je členkou Rady za uskupení jménem Sdružení 2014, které v Krásné Lípě vládne. Tuto skutečnost nám média taktně zamlčují a běžný čtenář si jí dohledávat nebude.
Politické krytí ředitelky ZŠ funguje, jak namazaný stroj. Členové krásnolipské vládní koalice okamžitě začali mediálně za svojí kolegyni bojovat.
Svoje vyjádření napsal i "multifunkční" senátor Zbyněk Linhart, který je zároveň 2. místostarostou Krásné lípy a zároveň stíhá funkci předsedy obecně prospěšné společnosti České Švýcarsko. Do senátu kandidoval za politické hnutí Starostové a nezávislí, které spolupracovalo s TOP 09.
Senátor se ve svém textu, který zveřejnil na blogu Aktuálně.cz snaží zdiskreditovat inspekční tým České školní inspekce, který kritickou zprávu na ZŠ v Krásné Lípě napsal. Text převzal i server věnující se vzdělávání Česká škola.
Zbyněk Linhart píše: "A dalších několik marginálních věcí. Součástí školní inspekce pak byl romský aktivista (místopředseda celostátního romského hnutí), který podněcoval některé rodiče proti škole! Profík!
Místní vědí, že ten zdejší aktivista nepatří zrovna k důvěryhodným osobám. Město dlouhodobě upozorňovalo státní a další orgány na jeho počínání s tím, že jeho aktivity jsou často za hranou, případně protizákonné. Když po pár letech začala spravedlnost konečně konat, (bylo výsledkem podmínečné odsouzení za obchodování s drogami). Tato osoba je stíhána i v jiných kauzách – např. neoprávněné řízení automobilu, prokazování se falešným diplomem z Karlovy univerzity apod. Nicméně pro státní úřady a orgány je přesto důvěryhodnějším parterem, než zvolení zástupci obce – samospráva."
Informace, které senátor uvádí, odpovídají informacím o místním romském aktivistovi Robertu Ferencovi. Má to však jeden háček. Ferenc součástí školní inspekce vůbec nebyl. Senátor ve snaze znevěrohodnit závěry školní inspekce prostě lže a manipuluje s fakty
"Pan Robert Ferenc samozřejmě nebyl členem inspekčního týmu. Byl jedním ze stěžovatelů," uvedl pro server Romea.cz Ondřej Andrys, náměstek ústředního školního inspektora.
Jediným Romem v inspekčním týmu byl odborník na otázky inkluzívního vzdělávání Stanislav Daniel.
O vyjádření jsme žádali i Zbyňka Linharta, ten však na naše dotazy, které jsme mu zaslali v pátek 4. března, nezareagoval. Můžeme se tedy jen dohadovat, co vedlo senátora a 2. místostarostu města Krásná Lípa ke zveřejnění zavádějících informací.
Zdroj, foto: Romea.cz
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
15 komentářů:
Kdo si vyslechl sestřih z diskuze:
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/inkluze-2016-sestrih-z-diskusi.html
ten ví moc dobře, že boj proti aktivistům, školní inspekci, ministerstvu, vládě a EU je boj nerovný a bude nekonečný. Pokud panu Linhartovi pochodují nervy a dělá faktické chyby v obhajobě školy a její ředitelky, pak by mu pan Štěch mohl jít příkladem, jak se má politik a úředník chovat ve vyhraněných situacích.
Nemáme mnoho informací z první ruky, ale článek pana starosty Krásné Lípy mi připadal rozumný a věcný. Pokud takhle vypadá politické krytí, pak budu rád, až mne náš starosta a všichni radní budou bránit proti lidskoprávní hysterii a inkluzním nesmyslům.
Mám dojem, že senátor Linhart se jen neobratně vyjádřil a chtěl říci "Součástí ŠETŘENÍ školní inspekce byl(o) ..."
Zbytek argumentace ČŠI ve článku "Zdeněk Ryšavý: Politické krytí ředitelky ZŠ a radní z Krásné Lípy: Senátor Linhart zveřejnil nepravdivé informace" považuji za zřejmě nerelevantní a věc dál zbytečně politizující:
Proč by nemohla být ředitelka školy členkou rady města a proč by nemohl být senátor místostarostou města? Tyto okolnosti snad vyvracejí opodstatněnost jejich námitek vůči šetření ČŠI? Je snad ČŠI nějakým politicky podjatým politbyrem, které si může dovolit smetat věcné argumenty politizujícími poukazy na věcně nerelevantní okolnosti? Nejde tu porušení základních zásad kontrolní činnosti, činnosti, která by měla být přísně objektivní, tj. i politicky nepodjatá vůči účastníkům řízení a zastupitelstvům?
J.Týř
Viz též
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/zbynek-linhart-skola-inspekce.html
Ty první třídy byly sprostě segregované s vysvětlením, že se škola snažila adresovat školní nezralost (asi) romských dětí. Proto do romské první třídy škola prozíravě nasadila nezkušeného učitele. Asi aby adresovala také jeho individuální zralost. Prý "budou růst společně".
Spojení romský a aktivista je v Čechách smrtící. Rom je pro mnohé osoba apriori nedůvěryhodná. Aktivista rovněž. Takže romský aktivista je dvojjedině nedůvěryhodný.
Tyhle pokusy úředníčků vyvléct se z rasizmu jsou tragikomické. Proč si to prostě nepřiznat? 86% Čechů jsou rasisté, což je doloženo tvrdými daty. Čechy, Slovač, Madaroni a Polska nemají ve společenství civilizovaných národů co dělat povedal jeden sluničkař. Na und? V4 si vystačí sama. Nepotřebujem EU aby nám diktovala cokoliv, stačí, že sype eura. Uděláme pětiletku a batuška Putin pomúže. A s Romy zatočíme. Bud sa cikán inkluduje a integruje a podstoupi kosmetickou operaci na zbělení pleti, lebo z nej urobime uprchlika. Majkl Džeksnem je všechny.
Pravda je, že ve třídě s obtížnějšími podmínkami by měl být kvalifikovaný učitel. Tady vidím docela závažné pochybení školy (paní ředitelky). To je objektivní fakt a nikoli politizující argumentace. ČŠI myslím bohužel věc politizuje namísto toho, aby se striktně držela věcné stránky věci.
Být paní ministryní, naplánoval bych pro ČŠI tzv. Další Vzdělávání Inspekčních Pracovníků (DVIP). Možná by to šlo zaplatit z EU dotací :)))
J. Týř
Čechy, Slovač, Madaroni a Polska nemají ve společenství civilizovaných národů co dělat
Něco jako: "Vy hulváti zajebaný"?
Pane Tajný,
zde se hovořilo o jednom jediném, naprosto konkrétním romském aktivistovi. A jeho osoba je rozhodně ještě méně než nedůvěryhodná. To není rasismus, to je konstatování faktu.jestliže je někdo obviněn hned z několika trestných činů a přestupků, měl by se asi krotit ve svých výlevech.Jestliže se Romové nechávají zastupovat takovouhle personou,sami sobě si podřezávají větev pod sebou.
Učil jste někdy třídy dětí, kteří se v 6 letech neumí ani vysmrkat, natož držet tužku ,kreslit či dělat další věci, které ovládají již 4 leté děti. Byla snaha je soustředit do jedné třídy, aby se povedlo napravit to, co podělali jejich rodiče. To nepodělali žádní bílí Češi ani stát ani nikdo jiný. Byli to prostě jejich rodiče. A opět tu máme pořád tu samou otázku - kde je raná péče o toto etnikum? Kdo dopouští, že ty děti chodí do školy v tak zuboženém stavu? ŠKOLA????????? Houby! Je to rasismus ,nazvat věci pravým jménem, nebo si pořád budeme na něco hrát? Bude mi jako matce k něčemu, když budu vykládat, že za špatné známky mého dítěte může 10 učitelů školy nebo jeho kamarádi????? Vykládat si můžu ,co chci.Budu si jenom lhát sama sobě,nic víc. U Romů si lžeme do kapsy. A když se jim někdo snaží pomoci, je to rasismus. Víte, k čemu to povede? Nikdo nebude pro ně dělat nic. Každý dobrý skutek přece musí být po zásluze potrestán.
"Proto do romské první třídy škola prozíravě nasadila nezkušeného učitele."
Treba ale ten nezkuseny ucitel byl kvalitni a mel talent a ten zkuseny byl sice zkuseny (zrejme i s papirem), ale spatny...
---
Jinak ten clanek je zbytecne moc slov na vyvraceni toho, ze pan Ferenc byl/nebyl clenem inspekce...
(nevim, jak presne ma probihat inspekce - smi byt stezovatel pritomen v kontrolovane skole pocas inspekce? smi se vyjadrit k nejake pracovni verzi inspekcni zpravy? Je mozne, ze se na skole pocas inspekce pan Ferenc jen tak "motal" [ac neinspektor] a slovni postou od reditelky pres starostu to doslo mirne zkreslene k senatorovi?)
V tom Linhartove clanku mi prijde dulezitejsi to, ze deti byly (udajne) rozdeleny podle pripravenosti. K tomuto bych radeji slysel nejake dovysvetleni...
U Romů si lžeme do kapsy. A když se jim někdo snaží pomoci, je to rasismus. Víte, k čemu to povede? Nikdo nebude pro ně dělat nic.
Za tuto historku neručím, protože ji mám z druhé ruky.
V jednom nejmenovaném městě se učitelka na prvním stupni rozhodla, že ve svém volném čase zřídí pro romské prvňáčky doučovací kroužek.
Matky dětí nápad (většinou) přivítaly, ředitel se rozhodl, že aspoň prostřednictvím odměn pustí chlup, děti se nevzpouzely, protože paní učitelka byla hodná a když se snažily, dala jim bonbon.
I přijel (bílý) aktivista za práva Romů z krajského města a začal vykřikovat něco o segregaci a proč prý v kroužku nejsou i bílé děti. Následoval cirkus, kterého se bohužel zúčastnili i rodiče některých romčat. (Zřejmě zavětřili možnost vysoudit nějaké odškodné.)
Výsledek: Paní učitelka si řekla, že měla opravdu kravský nápad, (což jí její manžel potvrdil) a kroužek zrušila.
Prodávám, jak jsem koupil z jediného zdroje a za správnost informací se prát nebudu.
"Proto do romské první třídy škola prozíravě nasadila nezkušeného učitele."
A heleme se. Jako že najednou, zničehož nic láska k dětem nestačí? Panečku!
Paní Karvaiová, s tím blbem se na téma cikáni nebavte, on asi opravdu učí (jestli učí) na střední škole, takže on je zná z televize.
Je to ztráta času.
Byla snaha je soustředit do jedné třídy, aby se povedlo napravit to, co podělali jejich rodiče.
Kdo to jako měl napravovat paní Karvaiová? Někdo, kdo to s dětmi umí? Někdo, kdo má zkušenosti s prací s prvňáky? Nebo někdo, kdo neměl dostatek zkušeností ani fištrónu k tomu aby se vůči podobnému zneužití ohradil.
Tajný, proč mluvíte v hádankách? Když jste v Krásné Lípě byl s vyšetřovací komisí, proč nám nepodáte přesný popis problému? Jistě že bude subjektivní, ale bude to více než jen pojem nezkušený učitel v dostupných článcích. Já si doteď myslel, že všichni noví absolventi jsou mnohem "modernější" = kvalitnější než my struktury s kořeny v reálném socialismu. Najednou jsou třeba zkušenosti a papíry. Pokud čtu pozorně, pak i praktik se zkušenostmi paní Karvaiové uznává, že překonávat stereotypy ve výchově romčat je nad lidské síly.
Nebojte, kolega Pytlík často připomíná, že stereotypy ve výchově češat se rychle přibližují. Brzy už to rozpoznáme opravdu jen podle metodiky ČŠI.
Ještě mne napadlo, že se píše o nezkušeném učiteli - muži? Pokud je to tak, tak jsem rád, protože jako konzerva nemohu vydýchat, když do první linie posílají ženy, byť s patřičným výcvikem a bojovými zkušenostmi.
Ano. Zatímco jsou běžně vítání patřičně neocertifikovaní milci dětí, nezatížení marieteriziánštinou herbartovského střihu, ve specifických případech je jejich nasazení projevem sprostého rasismu. Nelze pohnout vzdělaností bez pevného bodu dání.
Okomentovat