Posledních dvacet let se v Krásné Lípě snažíme pracovat se sociálně vyloučenými a romskou komunitou – sháníme jim práci (zpravidla v rámci veřejně prospěšných prací), zajišťujeme rekvalifikace, obstaráváme volnočasové a doučovací aktivity pro děti apod. A nejen pro ně. Především se pak snažíme dělat na základní škole rozumně pojaté „inkluzivní vzdělávání“. Během našeho úsilí nám Pražáci vozili velvyslance z různých zemí, zejména pak po nepokojích ve Šluknovském výběžku, aby ukázali, jak to oni zajišťují dobře…, když nám „pomáhají“.
Od září roku 2015 jsme se ale opovážili udělat alternativní způsob vyučování, tedy reagovat na poptávku rodičů a zřídit třetí třídu prvního ročníku s alternativními metodami výuky. V dalších dvou prvních třídách byly děti rozděleny do tříd podle toho, zda navštěvovaly naši MŠ, resp. podle dovedností, jež prokázaly u zápisu. No, a v jedné bylo více Romů. A světe div se, ostatní rodiče odváží děti do školy do sousedního města.
Po začátku školního roku se ozval státem dotovaný aktivista, a tak vzniklo velké téma. Kontroly, inspekce, ataky. Po měsících máme „výsledek“…
Pánové z Prahy nám píší návrh, že bychom měli odvolat ředitelku školy, protože po několikaměsíčním pátrání na místě a studování desítek dokumentů, kterými jsou školy nesmyslně zavalené, zjistili tři zásadní pochybení:
- že se od prvňáka, který opakoval ročník, vybrala pětistovka na pomůcky (no, tyto pomůcky byly proplaceny o rok dříve…, než propadl).
- že se rodiče té alternativní třídy měsíčně skládají na společné aktivity. No, to je prý flagrantní porušení zákona. (Skládají se rodiče mimo účet školy – ta do věci nezasahuje!)
- že na škole učí i nekvalifikovaní učitelé – osoby. (Ano, na Šluknovsku by chtěl pracovat každý učitel, hlavně s těmi „pomalejšími“, stačí si vybrat…)
Místní vědí, že ten zdejší aktivista nepatří zrovna k důvěryhodným osobám. Město dlouhodobě upozorňovalo státní a další orgány na jeho počínání s tím, že jeho aktivity jsou často za hranou, případně protizákonné. Když po pár letech začala spravedlnost konečně konat, (bylo výsledkem podmínečné odsouzení za obchodování s drogami). Tato osoba je stíhána i v jiných kauzách – např. neoprávněné řízení automobilu, prokazování se falešným diplomem z Karlovy univerzity apod. Nicméně pro státní úřady a orgány je přesto důvěryhodnějším parterem, než zvolení zástupci obce – samospráva.
Sociální inženýři z Prahy by měli rovnou dosadit do vedení základní školy nějakého svého docenta Ference. Když se už po všech stupních škol, vč. degradace vysokoškolského vzdělávání a rozebrání učňovského školství, ničí i to základní – pod praporem zavádění inkluze za každou cenu, místním docházejí síly bránit fungující zbytky vzdělávacího systému.
Zbyněk Linhart
senátor Parlamentu ČR a předseda správní rady o. p. s. České Švýcarsko
1 komentářů:
Pan politiký náměstek z MŠMT si hodlá zažádat o stáž k tzv. Inkluzi. Tu plánovanou stáž jsem si dovolil panu politickému náměstkovi dopuručít uskutečnit v Krásné Lípě.
Rozhodne-li se pan politický náměstek pro tuto stáž, může po ní do České školy a zastupitelům Krásné Lípy napsat,
a) jestli pomohl udělat v ČŠI pořádek, aby politicky podjatě nezasahovala do odborných kompetencí učitelů, ředitelů a zřizovatelů veřejných škol nebo zda naopak
b) pomůže panu Ferencoví získat docenturu a doporučí ho zastupitelstvu Krásné Lípy jako nového ředitele školy v Krásné Lípě.
Program stáže může myslím pan politický náměstek konzultovat s panem Zbyňkem Linhartem, senátorem Parlamentu ČR a předsedou správní rady o. p. s. České Švýcarsko a myslím i se zastupitelstvem Krásné Lípy, za což se u těchto možných konzultantů přimlouvám.
Výstupy z této stáže by myslím mohly být cennou součástí mohutné a objektivní (dez?)informační kampaně MŠMT k tzv. Inkluzi.
Viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/stanislav-stech-inkluze-zadny-blaznivy.html
J.Týř :)))
Okomentovat