Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal a náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys se ve čtvrtek 17. března 2016 setkali s vedoucími představiteli stěžejních asociací působících ve vzdělávání. Společného jednání se zúčastnil předseda Unie školských asociací CZESHA Jiří Zajíček, prezidentka Asociace ředitelů základních škol ČR Hana Stýblová, předsedkyně Asociace vyšších odborných škol Markéta Pražmová, prezidentka Asociace základních uměleckých škol ČR Jindřiška Kudrlová, člen výboru Asociace aktivních škol Josef Slovák, místopředsedkyně Asociace předškolní výchovy Ludmila Šprachtová, vedoucí sekce církevního školství České biskupské konference Martin Čech a zástupce Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska Radim Jendřejas.
Tématem setkání byly dosavadní zkušenosti České školní inspekce s hodnocením podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání dle hodnoticích kritérií vycházejících z modelu tzv. kvalitní školy, problematika výběrových zjišťování výsledků žáků ve školním roce 2015/2016 a 2016/2017, návrhy specifických úkolů pro Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2016/2017 a také aktuální témata počátečního vzdělávání. Diskuze pak byla vedena k problematice základního uměleckého vzdělávání, vzdělávání dětí mladších 3 let v mateřských školách, k otázkám učňovského školství, k Operačnímu programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, k šikaně nebo připravovanému kariérnímu systému učitelů. Představitelé školských asociací podpořili dosavadní činnosti České školní inspekce v jednotlivých oblastech a s vedením České školní inspekce se shodli také v pohledu na stěžejní problémy současného počátečního vzdělávání a jejich řešení.
Vedení České školní inspekce diskutovalo s představiteli školských asociací
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Představitelé školských asociací podpořili dosavadní činnosti České školní inspekce v jednotlivých oblastech a s vedením České školní inspekce se shodli také v pohledu na stěžejní problémy současného počátečního vzdělávání a jejich řešení.
//dvacátého prvního až dvacátého třetího prosince, se první náměstek předsedy rady ministrů sovětského svazu ivan archipov, a náměstek předsedy státní rady čínské lidové republiky jao li in, sešli na třech zasedáních při nichž se navzájem informovali, o hospodářské situaci ve svých zemích, a vyměnili si názory na otázky dalšího rozvoje obchodní hospodářské a vědeckotechnické spolupráce mezi oběma zeměmi. ve všech otázkách jak bylo zdůrazněno na slavnostní večeři bylo dosaženo vzájemné shody. //
"Howgh!! I Have Spoken, Uff, Uff!": Karl May and 19th Century Representations of American Indians
https://books.google.cz/books/about/Howgh_I_Have_Spoken_Uff_Uff.html?id=UepLOAAACAAJ&redir_esc=y
Obsahuje širší komuniké i stanovisko k Velkému třesku, rozpínání a tepelné smrti Vesmíru? :)))
J.Týř
Apač Geronimo: Howgh! Domluvil jsem! (?)
Někdejší nepolapitelný válečník a šaman Geronimo, který dlouhá léta bojoval s mexickými a americkými vojáky ve snaze ubránit tradiční půdu Apačů na jihozápadě USA, zemřel 17. února 1909 v rezervaci u Fort Sillu v Oklahomě...
http://zena-in.cz/clanek/apac-geronimo-howgh-domluvil-jsem
PS:
Vážená ČŠI a milé asociace, nevíte náhodou, kdy MŠMT a NÚV začnou řádně odpovídat na otázky položené učiteli, řediteli a zřizovateli škol k tzv. inkluzi, aby je nemusela Česká škola suplovat?
Viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/zodpovidani-otazek-ke-spolecnemu.html
Asociaci speciálních pedagogů ČR ČŠI nepozvala? J.Týř
Viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/prectete-si-jde-skutecne-o-inkluzi.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/vyjadreni-asp-obsazeni-expertniho-tymu.html
Pane Týři, vy zřejmě neumíte číst s porozuměním: "setkali s vedoucími představiteli stěžejních asociací působících ve vzdělávání".
Asociace ředitelů gymnázií a odborných škol a učilišť a další stěžejní nejsou.
V soudružském rozhovoru si potřásli rukama a sdělili si, že to dělají jediným možným a správným způsobem.
Tedy pokud nebude více podobných případů, jako v pražském učilišti, není třeba se znepokojovat.
školství zdar a světu mír.
Když rozklikneme "češu", vidíme, jak hojně byli zastoupeni učitelé veřejných škol.
ČŠI svou tiskovou zprávou z 17.3.2016 sdělila, že se dva přední členové vedení ČŠI "setkali s vedoucími představiteli stěžejních asociací působících ve vzdělávání". Obsah, rozsah, průběh a výstup z jednání popisuje tato tisková zpráva takto:
1)Tématem setkání byly dosavadní zkušenosti České školní inspekce s hodnocením podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání dle hodnoticích kritérií vycházejících z modelu tzv. kvalitní školy, problematika výběrových zjišťování výsledků žáků ve školním roce 2015/2016 a 2016/2017, návrhy specifických úkolů pro Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2016/2017 a také aktuální témata počátečního vzdělávání.
2) Diskuze pak byla vedena k problematice základního uměleckého vzdělávání, vzdělávání dětí mladších 3 let v mateřských školách, k otázkám učňovského školství, k Operačnímu programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, k šikaně nebo připravovanému kariérnímu systému učitelů.
3) Představitelé školských asociací podpořili dosavadní činnosti České školní inspekce v jednotlivých oblastech a s vedením České školní inspekce se shodli také v pohledu na stěžejní problémy současného počátečního vzdělávání a jejich řešení.
Jsou to tři věty, které jsem si dovolil očíslovat. Co se v té tiskové zprávě říká říká? Myslím, že toto:
ad 1) Tématem byly zkušenosti ČŠI s hodnocením vzdělávání, způsoby zjišťování jeho výsledků, Plán hlavních úkolů ČŠI a také tzv. "aktuální témata počátečního vzdělávání".
ad 2) "Diskuze pak byla vedena" o vzdělávání uměleckém, předškolním, o učňovském školství, o OP VVV, o šikaně a (proč nebo?) o Kariérním systému učitelů.
Otázky ad 1) a 2): Diskutovalo se nebo BYLA DISKUSE TZV. VEDENA - pokud ano, kdo ji tzv. vedl? PROČ SE NEDISKUTOVALO O HLAVNÍ PRIORITĚ MŠMT - O TZV. SPOLEČNÉM VZDĚLÁVÁNÍ A O TZV. INKLUZI? PRO ČŠI A PRO TZV. STĚŽEJNÍ ŠKOLSKÉ ASOCIACE NENÍ HLAVNÍ (tj. stěžejní) PRIORITA MŚMT "AKTUÁLNÍM TÉMATEM POČÁTEČNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ" HODNÝM POZORNOSTI?!
ad 3) Zde se píše, že ti hlavní zástupci tzv, "stěžejních školských asociací" "podpořili dosavadní činnosti" ČŠI a "shodli (se) také v pohledu na stěžejní problémy současného počátečního vzdělávání a jejich řešení" - tj. i na IGNOROVÁNÍ PROBLÉMŮ PŘI REALIZACI HLAVNÍ PRIORITY MŠMT - TZV. SPOLEČNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ A TZV. INKLUZE?!
Výše popsaný rozpor jsem se snažil naznačit v komentářích 18. března 2016 1:00 a 18. března 2016 1:34. Nyní tato dvě vyjádření doplňuji výše uvedenými (tučně psanými) otázkami a tímto názorem.
Situace v ČŠI a v tzv. "stěžejních školských asociacích", poradní sbor paní ministryně, expertní tým pro společné vzdělávání a obsazení některých resortních pozic - tyto věci myslím vykazují znaky systémově podjatého přehlížení podstatných připomínek mnoha rodičů, učitelů, ředitelů škol obecních, krajských i parlamentních zastupitelů k tzv. inkluzi jako prvku (součásti) tzv. společného vzdělávání. Mezi ty přehlížené připomínky patřily myslím i připomínky ASP. Záleží nyní nejen na ASP, zda bude anebo nebude v dané situaci uznána za tzv. "stěžejní školskou asociací".
Záleží myslím nyní na stanoviscích rodičů rodičů, učitelů, ředitelů škol obecních, krajských i parlamentních zastupitelů - na tom zda se oni spokojí nebo nespokojí s tím, jak jsou ve věci tzv. společného vzdělávání a její součásti, tzv. inkluze, zastupováni, a zda jim je anebo není jedno, k čemu to vede.
J.Týř
PROČ SE (při jednání ČŠI a asociacemi) NEDISKUTOVALO O HLAVNÍ PRIORITĚ MŠMT - O TZV. SPOLEČNÉM VZDĚLÁVÁNÍ A O TZV. INKLUZI? PRO ČŠI A PRO TZV. STĚŽEJNÍ ŠKOLSKÉ ASOCIACE NENÍ HLAVNÍ (tj. stěžejní) PRIORITA MŚMT "AKTUÁLNÍM TÉMATEM POČÁTEČNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ" HODNÝM POZORNOSTI?!
Být paní ministryní, tak bych ty otázky ČŠI položil na stůl a (po)řádně bych je tam v té ČŠI nad odpověďmi na ně "provětral". Hlavní priorita MŠMT se myslím v ČŠI zametat pod stůl nemá. Možná že by jí přitom i politický náměstek a hejtmani pomohli.:)))
J.Týř
Okomentovat