Více než měsíc žádá Blesk o rozhovor na téma inkluze ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD). Dříve než ona se ale k problematické otázce postavil čelem její stranický šéf a premiér Bohuslav Sobotka. Inkluze má být podle něj brána jako příležitost, a ne hrozba. Zároveň přiznal, že Valachová nekomunikovala ideálně. Ministerský předseda to řekl v pořadu Blesk.cz Ptám se, pane premiére.
Video a doprovodný článek v Blesk.cz.
6 komentářů:
Neni chyba v titulku? Zaclenuji (inkluduji) se skoly, nebo zaci?
Co je "reseni pribehu lidi"?
---
Kdybych byl expert na vzdelavani (coz vlastne skoro jsem), tak z clanku udelam zaver, ze novinari stoji za prd a politici jen opakuji prazdne fraze, nevi o cem mluvi a taky stoji za prd. (a protoze se to vyskytlo v jednom clanku, lze to tvrdit jako obecnou a univerzalni pravdu).
A za to muzou prirozene jen a pouze ucitele...
České školství je už ze zákona inkluzivní:
podle Školského zákona § 2
(1) Vzdělávání je založeno na zásadách
a) rovného přístupu každého státního občana České republiky nebo jiného členského státu Evropské unie ke vzdělávání bez jakékoli diskriminace z důvodu rasy, barvy pleti, pohlaví, jazyka, víry a náboženství, národnosti, etnického nebo sociálního původu, majetku, rodu a zdravotního stavu nebo jiného postavení občana,
Dále ovšem školský zákon explicitně uvádí
b) zohledňování vzdělávacích potřeb jednotlivce.
To znamená, že žáci se speciálními vzdělávacími potřebami mají právo na zohleďňování svých potřeb, mezi něž zcela určitě nepatří vzdělávání v početném kolektivu bez odborné speciálně pedagogické péče a kvalitního vzdělávacího programu.
Definice, že integrace se od inkluze liší tím, že integrovaní žáci se musí přizpůsobovat škole, zatímco inkluze spočívá v tom, že se škola přizpůsobuje žákům, nemá žádnou logiku.
Jak a v čem se mohou integrovaní žáci s mentálním postižením přizpůsobovat škole?
A v čem se mohou přizpůsobovat škole žáci s těžkým tělesným postižením ( nechodící) pokud škola není bezbariérová?
Ten hlavní rozdíl spočívá v něčem jiném: integrovaní žáci navštěvují běžné školy většinou na přání rodičů, zatímco "inkludovaní" jsou tam zařazováni často i proti jejich vůli.
První veřejné prohlášení předsedy vlády ohledně inkluze. Asi blížící se krajské a senátní volby, školství začíná být prioritou.
Sociální demokracie prosadila zrušení přílohy Rámcového vzdělávacího programu pro žáky s lehkým mentálním postižením. Tím znemožní, aby se děti s LMP vzdělávaly podle uceleného vzdělávacího programu přizpůsobeného jejich vzdělávacím potřebám. Sociálně demokratická ministryně školství dělá vše pro to, aby zanikly školy a třídy pro žáky s LMP... A sociálně demokratický premiér hovoří o "lidském přístupu a zvažování konkrétních situací rodin." To je pokrytectví.
V podstatě asi už ani nemá cenu vést diskuzi na téma inkluze!! Stejně je již dílo zkázy téměř dokonáno .
Stačí si dnes v E15 přečíst sloupek Jana Šindeláře : Koláče bez práce! Vzdělání nebude vůbec potřeba, pracovat se nebude muset ... Bude garantovaný příjem !
A už jen zbývá zrušit povinnou školní docházku , neboť je dobou dávno překonaná. Konečně by se ušetřilo . Vzdělávali by se jen ti, kteří opravdu chtějí .
Vždyť už nyní pracují jen někteří a mnozí spokojeně užívají garantovaný příjem...
Okomentovat