„V reklamě, a v sociální kampani především, je nejdůležitější dobrý nápad. Nejúspěšnější jsou tady díla, která dokáží zaujmout, pobavit, provokovat. Jedině tak dokážeme zapůsobit tak silně, aby lidé změnili svůj postoj a svoje chování,“ říká manažerka projektu chodicilide.cz Slávka Hocká. „Mnozí mladí lidé mají na svět svůj jasný názor, umí věci trefně formulovat a hravě si poradí s moderními formáty a technologiemi. My jim teď chceme dát šanci, ať se vyjádří po svém,“ dodává.
Výzva je určena především pro mladé lidi, jednotlivce i skupiny, bez ohledu na to, zda mají nebo nemají zkušenost s postižením. Ideální je pro studenty, kteří se chtějí vyjádřit, něco naučit a možná tak odstartovat svou budoucí kariéru. Pro odbornou porotu bude rozhodující především originalita nápadu a síla sdělení, významná bude i účinnost sdělení prověřená počtem „lajků“ v galerii.
Kreativitě se meze nekladou. „Vymysli a navrhni billboard, inzerci, plakát, banner, TV spot, videoklip nebo třeba virál, který pomůže zbořit bariéry mezi námi!“ říká zadání. Každý týden po dobu trvání soutěže nominují členové odborné poroty 3 nejpůsobivější příspěvky do boje o odměnu 100 000 Kč.
Výsledky výzvy se budou vyhlašovat v rámci Mezinárodní filmový festivalu v Karlových Varech – kromě odměny za nejlepší dílo, bude možné získat i několik cen poroty. Navíc se autoři nejúspěšnějších výtvorů stanou součástí týmu projektu chodicilide.cz a budou moci spolupracovat i na dalších aktivitách této sociální kampaně.
Výzva „Řekni to po svém“ je jednou z aktivit projektu chodicilide.cz, který už od roku 2011 usiluje o změnu postoje veřejnosti k lidem se zdravotním postižením.
Více informací na www.chodicilide.cz a www.facebook.com/chodicilide.cz.
Realizátorem projektu je Nadace Sirius. Cílem Nadace je pomáhat dětem, které neměly v životě štěstí. Nadace hledá systematická a účelná řešení problémů dětí s důrazem na jejich prevenci. Maximálně využívá české a mezinárodní zkušenosti a příklady dobré praxe, spolupracuje s předními odborníky. Za dobu svého působení od roku 2008 podpořila částkou téměř 170 miliónů korun řadu projektů zaměřených na ohrožené rodiny a děti. Více informací na www.nadacesirius.cz.
Kampaň už tradičně prezentují sami mladí lidé s postižením, tentokrát je to Ondra, Lukáš a Veronika.
Lukáš23 let, Brno
Po úrazu na motorce se Lukášovi změnil život. Dnes hraje profesionálně vozíčkářský basketbal za vídeňský tým, pracuje jako grafik v rodinné firmě, je ženatý a vyvíjí elektromotorku, kterou by mohli řídit lidé s tělesným postižením. Kromě toho ho baví hudba – nahrál vlastní rapové album.
Veronika
25 let, Brno
Veronika pracuje jako sociální pracovník, kde vymýšlí programy pro neslyšící. Studuje JAMU, obor divadlo a výchova. Ráda cestuje na vlastní pěst, baví jí jóga, plážový volejbal, plavání, badminton a squash. Jejím největším cílem je organizovat workshopy pro slyšící a neslyšící, aby měly obě skupiny možnost více splynout.
Kuba
18 let, Praha
Po maturitě na gymnáziu by chtěl Kuba studovat jazyky, aby se v budoucnu mohl stát tlumočníkem. Kromě angličtiny, francouzštiny, němčiny a latiny ho baví ještě literatura. Naopak blízká mu není matika a fyzika. Rád sportuje a miluje hudbu, oslovuje ho hlavně blues a jazz. Po večer vystupuje ve vinárnách, kde hraje na saxofon nebo harmoniku.
0 komentářů:
Okomentovat