Jak funguje inkluze, která probíhá v českých školách již dlouho před plánovanou reformou? O své zkušenosti se s Bleskem na základě výzvy v novinách podělila další učitelka běžné základní školy.
Z článku Saši Vetkovské v Blesk.cz vybíráme:
Pod pojem duševní handicap lze zařadit celou škálu poruch a duševních chorob, se kterými v rámci ochrany osobních údajů učitelé nejsou seznámeni. „Já o některých dětech vím, že asi mají brát léky, ale nevím na co, nevím, jestli si lék vzaly, a jenom z jejich neadekvátního chování mohu usoudit, že ne. Byla jsem svědkem záchvatu zuřivosti dítěte v páté třídě, kdy tři dospělí měli co dělat, aby ho udrželi,“ líčí jeden z případů učitelka.
Chlapec je dnes v sedmé třídě a učitelé stále nevědí, jakou má diagnózu, popřípadě co je spouštěčem jeho záchvatů. Učitelé jsou seznámeni pouze se závěry vyšetření z pedagogicko-psychologické poradny.
„Většinou jde jen o snůšku nic neříkajících blábolů. To, že má dítě potíže s psaním a čtením, poznám sama, a že se s tím budeme muset nějak popasovat, to také vím,“ dodává učitelka. Pokud se jedná o poruchu, kterou může zvládnout běžná škola, například dyslexie a podobně, umí s tím učitelé pracovat.
1 komentářů:
Tohle je každodenní realita českého školství!!!
Okomentovat