My integraci dětí řešíme přirozeně dlouhá léta. Asistentky vybírám podle životních a profesních zkušeností. Rozpory mezi asistenty a učiteli mohou přijít. Ve sněmovně to ale nevědí. Společné vzdělávání nesplní požadavek možností pro všechny. Rodiče ohledně inkluze tápou. Špatně placené učitelky si nemusí se společným vzděláváním poradit. Finanční ocenění udělalo z učitelek vystresované „úči“. Neodsuzujme současné české školy. Jednotná škola ničila aktivitu. Děti se nezměnily. Žáci byli, jsou a budou takoví, jaké si z nich uděláme. To řekl Parlamentním listům Ludvík Zimčík, ředitel základní školy v Březové u Uherského Hradiště.
Z rozhovoru Josefa Petrů s Ludvíkem Zimčíkem v ParlamentníListy.cz vybíráme:
Co je v připravované inkluzi nejzneužitelnějším faktorem?
Nejvíce to odnesou právě ti žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří přejdou do běžných základních škol, neboť jsou jiní – někdy svým způsobem myšlení, někdy svým chováním, někdy neschopností se bránit výsměchu, ústrkům apod. Rádoby odborníci mají řešení na všechno. Učitelům adresují fráze o jejich poslání a řečičky o zásadním významu vzdělání pro rozvoj společnosti; je to strašlivé pokrytectví; všichni mají plná ústa řečí o individuálním přístupu ve školách, ale je to přesně naopak. Pokud by chtěl nějaký rádoby odborník napadat moje názory, uvádím, že mám třiadvacetiletou dennodenní zkušenost s dítětem s Aspergerovým syndromem, které prošlo mateřskou školou, běžnou základní školou i střední školou, takže mám dostatek praktických zkušeností s přístupem k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách. Navíc jsem učitel, vedoucí pracovník, velmi dobře znám nejen školskou legislativu, a přesto bylo někdy nemožné domluvit se s vedením a učiteli zmíněných škol. Tak jak to může vypadat v případě rodičů, kteří v této oblasti jsou laiky? A dále bych mohl těmto rádoby odborníkům ukazovat stovky mailů a dopisů od rodičů dětí, kteří mě a naši školu žádají o pomoc, neboť jsem ředitelem školy, která má dva obory vzdělání, základní školu a základní školu speciální, a jsme známi skutečně individuálním přístupem ke každému dítěti a žákovi, a to nejen na papíře.
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Celá ta slavná inkluze se nakonec zredukovala na likvidaci odborného vzdělávání dětí s mentálním postižením.
Jejich inkluzí do běžných škol zákonitě klesne úroveň jejich vzdělávání i úroveň vzdělávání ostatních žáků, čímž se sníží celková vzdělanost naší populace.
Jediný únik ze vzniklého marasmu budou poskytovat soukromé školy. Tím se otevřou cesty k soukromému podnikání ve školství už na úrovni základních škol.
Nejde tu o žádné "dobro", jde jenom o peníze.
jde jenom o peníze
A ne dosti na tom, že se to celé ještě prodraží. Přinejmenším tím, že atomizace potřebných dětí povede k zvýšené spotřebě asistentů a speciálních pedagogů. Ale zase se sníží nezaměstnanost. A zvýší daně, aby to stát utáhl. Pochopitelně.
Tento proces bude završen požadavkem rodičů ze sociálně vyloučených lokalit na příspěvek od státu, aby jajich děti namyly diskriminovány, a i ony mohli, byť značně nepravidelně, ale přesto docházet do soukromých škol. Dopadne to jako s příspěvkem na bydlení. Mnohé soukromé školy vycítí svoji šanci, a navýší školné, aby stát skrzeví ty příspěvky lehce podojili. Což zase povede k jistému ozdravení hlavního vzdělávacího produ. Příroda si nakonec vždycky pomůže.
I já chci věřit, že si "příroda" nakonec pomůže. Ale doplatí na to nejméně jedna generace dětí.
doplatí na to nejméně jedna generace
Což se dá dělat. 'Když se kácí školství, létají děti.'
A tak jsem si také přečetl svůj předchozí příspěvek. Na to, že jsem při psaní vedl hovor s našimi caparty, kteří se dožadovali okamžitého spuštění pohádky před odpoledním pospinkáním, docela dobrý. Opravte si tam, prosím, podle potřeby nejméně dvě shody přísudku s podmětem a asi osm překlepů.
Okomentovat