Na ministerstvu školství vznikají svérázné projekty, často cílené na inkluzi. S podobným „přeléváním“ peněz z Evropské unie do škol však mělo Česko v minulosti obrovské potíže. Na některé takzvané Individuální projekty národní byla Evropská komise dokonce natolik alergická, že vyhrožovala zastavením toku peněz.
Z článku Martina Rychlíka v České pozici vybíráme:
Neobává se MŠMT odporu ze strany Bruselu? „Pro IPs byl stanoven velmi důsledný systém přípravy projektů, které musejí být v souladu s národními koncepčními a strategickými dokumenty,“ říká Velčovský. U příprav jsou vždy zástupci Evropské komise, projekty musí mít jakousi strategickou Chartu. „O IPs je velký zájem, protože komplexně řeší danou problematiku,“ tvrdí resort.
Až tak bezvadné to nebude. „Jde o slabé místo nového operáku. Projekty se politizují; hledají se peníze na inkluzi a mají se platit i věci, které se již jednou zaplatily,“ říká zdroj LN z ministerstva. I některá někdejší ípéenka, jež by mívala i smysl (jako příprava kariérního řádu pro učitele), stála desítky milionů korun, leč výsledky vyšly vniveč, když je samo ministerstvo školství adekvátně nevyužilo a nepřevedlo do praxe.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Čerpání dotací opravdu smrdí průšvihem už teď. IPs jsou v podstatě zatím vypisovány tak, že jsou šité na míru NIDV. O MAP si požádalo 20 subjektů z asi 200, které si žádost mohly podat. Asi většina pochopila, že jsou k ničemu. Projekty vypisováné v prioritní ose 3 jsou megalomanské zrůdy, z nichž budou peníze téct proudem bůhví kam a bůhví za co. V roce 2016 se pro normální školy budou vypisovat jen šablony na inkluzi. No a v roce 2023 to budeme honit ve stylu minulého programového období (čtenářské dílny, blended learning, vybavení dílen na školách, kde se technické práce neučí a už nikdy učit nebudou, hromadné výjezdy učitelů za hranice stínů všedních dní). Už se těším až si zase zajedu zastínovat.
To, co se stalo s českým školstvím během posledních 12 let v souvislosti s čerpáním EU dotací je myslím dost znepokojivé. J. Týř
Viz např.
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/martin-simacek-bezprecedentni-kampan.html#comment-4905579665309942490
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/prectete-si-jde-skutecne-o-inkluzi.html#comment-8182543970070593347
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/prectete-si-kdo-nepomaha-valachove.html#comment-5624149707620020476
Viz též
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/aktuality-cst-linkovani-skolnich-sesitu.html#comment-1014695139232257146
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/prectete-si-k-cemu-jsou-skoly.html http://www.ceskaskola.cz/2016/03/kdo-ma-ucit-na-ceskych-skolach.html http://www.ceskaskola.cz/2016/03/stanislav-stech-inkluze-zadny-blaznivy.html http://www.ceskaskola.cz/2016/02/msmt-zasady-karierniho-radu.html
Nemylte se. Problém bude větší. Učitelé už jsou na projekty pěkně když to řeknu slušně naštvaní. Ti schopní jsou přepracovaní a pokud budou mít sebemenší možnost se jim vyhnout tak se vyhnou nebo vyhoří. A ti neschopní přidělají problémů.
Na evropské peníze se třesoucí ministerský úředník netuší dočeho se řítí.
A víte, že máte pravdu. Ti schopní na školách mají řízení projektů, postrkování neschopných kolegů a nápravy jejich nedodělků, aby byla monitorovací zpáva vůbec průchozí, plné zuby. A ti neschopní rovněž, protože jaksi jejich neschopnost díky projektům více vyplouvá na povrch. A největší tragédie je, když je naprosto neschoný ředitel školy, který jen čumí, co je to na škole za fofr, a tom, že by přiložil ruku k dílu nemůže být ani řeč.
Okomentovat