Vypadá to jako popření podstaty demokracie a politiky. O své ideje a prozřetelnosti silně přesvědčená a velmi motivovaná menšina společnosti prosadí svou představu proti zájmům většiny. Specialisty na to jsou už mnoho let progresivisté a sociální inženýři z moderní levice. Svou iluzi moderní, lepší společnosti se snaží silou vnutit ostatním. A díky jejich umanutosti a laxnosti, lhostejnosti a opatrnosti ostatních se jim to daří.
Z článku Lenky Zlámalové v Echo24.cz vybíráme:
Jednou z oblíbených teorií progresivistů, prosazujících všechny děti v jedné třídě, je i přesvědčení, že za lehké mentální postižení dětí mohou i rodiče, kteří je nechávají v praktických a speciálních školách. „Lehká mentální porucha je u mnoha dětí vyvolána zanedbáním jejich intelektuálního a sociálního rozvoje. Pokud by dostaly podporu, nebyly by diagnostikovány a mohly by se rozvíjet v náročnějším vzdělávacím programu,“ prohlásil hlavní inspektor České školní inspekce Tomáš Zatloukal. Psychologové to většinou považují za demagogii: mentální retardace je sama o sobě klinickým stavem. Je trvalá a má neměnný charakter. Někdy se ale zaměňuje za sociální zanedbání. Příznaky se mohou projevovat podobně. Psycholog by měl však být schopen je bez větších problémů rozlišit.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
„Lehká mentální porucha je u mnoha dětí vyvolána zanedbáním jejich intelektuálního a sociálního rozvoje. Pokud by dostaly podporu, nebyly by diagnostikovány a mohly by se rozvíjet v náročnějším vzdělávacím programu,“ prohlásil hlavní inspektor České školní inspekce Tomáš Zatloukal.
Omlouvám se za následující pronesený výrok, ale nemohu jinak.
Ten člověk je prostě DEBIL a nechápu, jak může zastávat vedoucí funkci na ČŠI a ve školství vůbec.
Termín debil se už v psychopedii neužívá, správně se říká lehce mentálně retardovaný.
Je špatné, když takoví lidé rozhodují o osudech postižených dětí.
Nevěřím tomu, že je debil. Jen prostě zpívá píseň toho, koho chleba jí. Skutečnou vinu, za tento stav nese majorita společnosti. Přesněji každý jednotlivec, který hlasoval pro vstup ČR do EU. EU je ta obrovská žába na prameni, která dusí a pošlapává základní demokratické principy. Ať si myslí o V. Klausovi st. kdo chce, co chce, ale v tomto měl obrovskou pravdu a ještě dlouho na něj budeme vzpomínat, protože ty průsery, které nás teprve čekají, nás poškodí možná už nevratně. Možná se společnost západního světa, se svou politickou, sociální a ekonomickou rovností a hyperkorektností již skutečně přežila, protože ten, kdo dlouhodobě odmítá reflektovat realitu, se nemůže adaptovat a tudíž dlouhodobě přežít. A my jsme ve stavu kdy nejenže nereflektujeme realitu, nám už není umožněno ani o ní mluvit, aniž bychom byli označováni za extrémisty a odsouváni na okraj společnosti jako něco, co smrdí.
"Lehká mentální porucha je u mnoha dětí vyvolána zanedbáním jejich intelektuálního a sociálního rozvoje. Pokud by dostaly podporu, nebyly by diagnostikovány a mohly by se rozvíjet v náročnějším vzdělávacím programu."
No nevim... Prakticky u kazdeho pruzkumu posledni dobou odmitam jejich interpretaci s tim, ze neni jasne, jak byla myslena otazka a co presne vlastne vyjadruje ta ktera odpoved...
Tady ten vyrok je na tom podobne. To ze USI smesuje mentalni retardaci a socialni zanedbani je celkem jedno, ta terminologie se pomerne casto meni. Co by mne zajimalo je, kdy by ty deti mely tu podporu dostat.
V tech 6 letech? Neni to trochu jako naskakovani do rozjeteho vlaku? Obcas to vyjde, obcas to skonci ujetyma nohama a 3-hodinovym zpozdenim...
Neni tou vhodnou podporou vzdelavani "rukou" specialniho pedagoga?
Pane Janečku, zadržte. Jaképak "celkem jedno"? LMP je lékařská diagnóza. Ty se nemění, natožpak "poměrně často", jak od pasu střílíte. Mentální postižení (retardace) je poškození nezvratné, nevyléčitelné. Aspoň tolik jsem zde na ČŠ od speciálních pedagogů pochytil. Vždyť to tu bylo zmíněno již tisíckrát. Čtete to vůbec?
Za předchozí označení vrchního inspektora výrazem DEBIL se opravdu omlouvám. Užívám ho velmi zřídka. Faktem ovšem je, že nahrazení výrazem "jedinec s LMP" by bylo urážkou osob s tímto postižením. Za lehké mentální postižení dítě či dospělý nemohou. Někdo má prostě tu životní smůlu, že toto postižení zdědí či získá v průběhu problematického porodu či po porodu. Větu, kterou ovšem pronesl vrchní školní inspektor, považuji za tak flagrantní mentální úlet, že ji není možné tolerovat a komentovat jinak, než „laickým“ synonymem, které přešlo do lidové mluvy v podobě výrazů DEBIL – IMBECIL – IDIOT. Vykládat panu vrchnímu dozorci ČŠI, že LMP se téměř okamžitě pozná při analýze profilu mentální výkonnosti dítěte by stejně bylo zbytečné, protože to je prostě d...l
Oprava: "...je MI celkem jedno..."
Vypadlo mi mi... Omlouvam se.
A je mi jedno ne proto, ze bych byl totalni ignorant, ale od obou nejvyssich predstavitelu CSI proste nic moc necekam.
U toho naskakovani do rozjeteho vlaku jsem myslel jen a pouze to socialni zanedbani. Kde - prestoze to neni vrozena porucha - se podle mne v tech sesti letech taky nic moc delat neda (resp. bezny nespecialni ucitel ve tride s 25 jinymi detmi nic moc nenadela).
„Lehká mentální porucha je u mnoha dětí vyvolána zanedbáním jejich intelektuálního a sociálního rozvoje."
Lehké mentální postižení je dignóza vedená v 10.verzi Mezinárodní klasifikaci nemocí pod označením F 70. Je to postižení v podstatě irevezibilní, i když je možné odborně vedeným vzděláváním zmírnit jeho dopady, případně o trochu zlepšit i úroveň myšlení postižené osoby.
Co je to „lehká mentální porucha" by měl pan hlavní inspektor vysvětlit.Možná, že to vidí tak, že když je něco porouchané, může se to opravit. Mentální postižení (retardace) se opravit nedá a vůbec už ne bez odborné péče.
Termín debil se už v psychopedii neužívá
Pravda. Je ovšem použitelný především pak v případě, že dobře placený činovník státní správy nebo samosprávy s nemalým vlivem, a to nejen v oblasti školství, jakkoli má přístup k informacím, které souvisejí s jeho pracovní pozicí nebo funkcí, a měl by mít i všechny odborné a intelektové předpoklady pro to, aby tyto informace řádně vstřebal a správně používal v souvislostech byť vlastním tempem, mele nesmysle. A to zejména, jedná-li se očividně a ušislyšně o debila.
Okomentovat