Kdo ovlivňuje kroky ministryně školství Kateřiny Valachové (39, ČSSD) a kdo ji žene jako štít proti odpůrcům inkluze? Spletitá síť neziskovek. Blesk se ji pokusil rozplést.
Z článku one v Blesk.cz vybíráme:
Tým speciálního vzdělávání je na ministerstvu pouze čtyřčlenný a řídí ho Marta Miklušáková, která je zároveň předsedkyní správní rady Otevřené společnosti, o. p. s. Zakladatelem Otevřené společnosti je nadace Open Society Fund (OSF). Právě OSF je spoluautorem výzvy k zrušení přílohy pro děti s lehkým mentálním postižením. Není v tomto případě zaměstnankyně MŠMT na pozici vedoucí oddělení speciálního vzdělávání ve střetu zájmů?(...)
Klára Šimáčková Laurenčíková není jen předsedkyní České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání. Působila na ministerstvu práce a sociálních věcí, je členkou správní rady Nová škola, o. p. s. (v dozorčí radě je i poslanec Ivan Gabal) a poradkyní ministryně Valachové. Zatímco ještě v září tvrdila, že segregací přicházíme o stovky a tisíce talentů, v únoru pro Blesk přiznala, že není „ničí zájem, aby všechny děti byly v hlavním vzdělávacím proudu“. Zajímavé je i propojení s OSF. Ta na svých stránkách přiznává institucionální podporu ČOSIVu (a částku 690 000 Kč) na projekt, jehož cílem je „ovlivnění obsahu klíčových dokumentů prostřednictvím dlouhodobé spolupráce s MŠMT“.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
20 komentářů:
Klasická infiltrace "spřátelených" do nejvyšších pater moci.
Ta ukazka je vybrana pekne, ale ten clanek se vyplati precist cely...
Skoda, ze tam chybi vyjadreni ministryne a predsedy vlady. A skoda, ze neprisel pred rokem.
Jeden výtečník vedle druhého - paní Valachová přišla ze stejného "hnízda" jako Dienstbier a Marksová. Nikomu jinému zřejmě nevěří - a oni jedou ve vidině maximálního zisku pro neziskovky. Velká čtyřka - Otevřená společnost, o.p.s., Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání, Amnesty International a EDUin. V pozadí Open Society fund pana Sorose.
Demagog.cz ve stylu a zájmu demagogů: http://demagog.cz/diskusie/357
Fakt nevím proč mi to připomíná spřátelené armády, které se chystají okupovat české školství.
Zajímalo by mne, jestli pozice vedoucí oddělení speciálního vzdělávání v MŠMT je pozicí podléhající Služebnímu zákonu a zda tato pozice je slučitelná se členstvím ve správní radě o.p.s. podjaté vzhledem k obsahu práce (pracovní náplně, podpisu práce podle pracovní smlouvy) na této pozici.
J.Týř
Viz
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/380866/jde-skutecne-o-inkluzi-ministryne-skolstvi-v-obklopeni-spratelenych-neziskovek-kdo-to-vali-s-valachovou.html
V teto souvislosti se mi treba libi u diskuze ke kariernimu radu ta Kartouzova vytka (mimochodem, je otazka, jestli nektery z jeho predchozich zamestnavatelu muze nejak profitovat ze vzrustu chaosu ve verejnem skolstvi; to by mohla byt dalsi vetev site...), ze je hlavni problem v tom, ze vsichni dosud ucici ucitele si automaticky vysedeli dvojku...
A ze specialni pedagozka se 4 lety praxe se stane namestkyni ministra skolstvi je OK. (o armade mentoru urcenych pro uceni ucitelu [nebo namestkovi USI] nemluve...)
I mistr(?) Demagog.cz se někdy(?) utne.:)))
Jeden ministr už nám to tu v minulosti vysvětlil.
Nejedná se o konflikt zájmů, ale o "soulad zájmů".
Pane Janeček, vzrůst chaosu ve školství je živnou půdou pro školské podnikání. Rodiče, kteří budou chtít kvalitní vzdělání si budou muset zaplatit soukromou školu. A vo to de.
Paní ministryně přišla na MŠMT v červnu 2015 cca měsíc před začátkem platnosti tzv. Služebního zákona. Na MŠMT nastala pod jejím vedením velká reorganizace. Z toho, co se děje, myslím zcela logicky vyplývá docela jednoduchá otázka: K čemu tohle vše vlastně bylo - Jsou na místech odborných náměstků, ředitelů odborů a ve vedení ministerských organizací NÚV, NIDV atd. odborně zdatní lidé, kteří pod tím služebním zákonem zodpovědně vykonávají svou práci? Pokud ano - Proč má tzv. inkluzi až dodnes na starosti tzv. politický náměstek, který se k rodičům, učitelům a zřizovatelům škol chová, jak se chová?*...
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/prectete-si-forum-k-inkluzi-zastupci.html?showComment=1456077669110#comment-3178598506027298305
Nejen účelnost a efektivita čerpání vzdělávacích EU dotací by myslím měly být českým státem prověřeny. Prověřen by asi měl být i způsob uplatnění Služebního zákona paní ministryní Valachovou. Výše popsaný střet zájmů (obsazení pozice vedoucí oddělení speciálního vzdělávání v MŠMT členkou ve správní rady o.p.s. podjaté ve věci tzv. inkluze) se mi totiž zdá být z pohledu rodičů, učitelů, ředitelů a zřizovatelů škol až téměř "neuvěřitelná" věc.
Co na tohle říká pan politický náměstek?
J.Týř
Viz též
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/aktuality-cst-linkovani-skolnich-sesitu.html#comment-1014695139232257146
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/prectete-si-k-cemu-jsou-skoly.html http://www.ceskaskola.cz/2016/03/kdo-ma-ucit-na-ceskych-skolach.html http://www.ceskaskola.cz/2016/03/stanislav-stech-inkluze-zadny-blaznivy.html http://www.ceskaskola.cz/2016/02/msmt-zasady-karierniho-radu.html
Expertní tým Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pro společné vzdělávání
Expertní tým sdružuje zástupce asociací škol, neziskových organizací a dalších aktérů, pedagogickopsychologických poraden, pedagogických fakult vysokých škol v ČR i odborníků z praxe.
Expertní tým se bude zabývat otázkami provádění společného vzdělávání. Jeho činnost se zaměří zejména na odborné aspekty společného vzdělávání i na otázky právní a ekonomické.
Mgr. Veronika Doležilová, Open Society Fund
Doc. PaedDr. Pavel Doulík, Ph.D., Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
PaedDr. Stanislav Drbout, Základní škola a Střední škola Vinohradská, Praha 2
Mgr. Vladimír Foist, Základní škola Poběžovice
Mgr. Václav Chmelíř, Asociace speciálních pedagogů
Mgr. Radmila Jedličková, Základní škola Grafická, Praha 5
Mgr. Bohumil Kartous, EDUin
Mgr. Pavla Katzová, Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska
PhDr. Jitka Kendíková, Asociace ředitelů gymnázií
Mgr. Václav Krása, Národní rada osob se zdravotním postižením ČR
doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D., Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Mgr. Klára Laurenčíková, Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. Pedagogická fakulta MU
PhDr. Petra Novotná, Pedagogicko-psychologická poradna Ústí nad Orlicí
Šimon Pánek, Člověk v tísni
PaedDr. Petr Petráš, Asociace pracovníků speciálně pedagogických center
JUDr. Hana Poláková, Asociace krajů ČR
PaedDr. Josef Rydlo, Národní institut pro další vzdělávání
Mgr. Hana Stýblová, Asociace ředitelů základních škol ČR
PhDr. Marcela Štiková, Svaz měst a obcí ČR
Mgr. Jiří Vojáček, Asociace ředitelů církevních škol ČR
PhDr. Jana Zapletalová, Národní ústav pro vzdělávání
Mgr. Tomáš Zatloukal, Česká školní inspekce
http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/ministryne-valachova-jednala-o-spolecnem-vzdelavani
Expertní tým..pdf - stav 2016-03-17:
http://www.msmt.cz/file/37171/
Je anebo není tento "expertní tým" věcně podjatý (jednostranně zpolitizovaný)? Kolik je v něm učitelů a skutečných odborníků z pedagogické praxe?
J.Týř
To je expertní tým jako blázen.
Nejlepší je Kartouz - ten by tam mohl být leda místo pana Krásy - za postižené, ovšem on je na rozdíl od Krásy postižen mentálně.
Stanislav Drbout je tam asi omylem.
Vy jste Anonymní z 21:30 taky dělal přednášku o urážení a diskuzi?
Né, né, já akorát umím číst.
O jakých urážkách mluvíte, pane Černý?
Pan předseda určitě problém s označením ZP nemá. Že by se vás dotkla ta mentální nálepka? Díky VAŠÍ PARTĚ jsou moje děti takhle olepené každý rok na jaře. Přál bych vám to slyšet jako tátovi (tedy vlastně nepřál), alespoň jednou. Tak chlapečku, nic se za rok nezměnilo, pořád jsi LMP.
Viz Vyhláška 27/2016 Sb.
§ 20 .....Toto doporučení je platné v případě zařazení žáka do školy pro ŽÁKY S MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM nejdéle po dobu 1 ROKU,....
Přílohou žádosti podle odstavce 1 je
a)písemné vyhotovení poučení obsahující informace uvedené v odstavci 1 a PODPIS ZLETILÉHO ŽÁKA nebo ZÁKONNÉHO ZÁSTUPCE žáka stvrzující, že uvedeným informacím porozuměl.
Pane Černý,
dovoluji si do této diskuse zkopírovat dva dotazy, který Vám jinde položil kolega poste.restante a já je zopakoval. Doposud jste na ně neodpověděl, přitom jde o velmi důležité problémy:
Jak pomůže dětem s LMP zrušení RVP ZV s přílohou LMP?
Jak jim pomůže, pokud nebudu vzdělávány v prostředí s kvalifikovanými učiteli, v menších třídách a podle programu uzpůsobeného jejich hendikepu?
Pokud Vám opravdu leží na srdci blaho handicapovaných dětí, o čemž nemám důvod pochybovat, svou odpovědí jistě přispějete k vyjasnění potenciálních problémů spjatých s českou variantou inkluze.
Okomentovat