Decentralizace, deregulace a deprofesionalizace jsou největší problémy českého školství. Tak pravil Stanislav Štech, náměstek ministryně školství a řekněme s nadsázkou hlavní „ideolog“ úřadu v jeho stávajícím, permanentně se měnícím složení. A i když ministerstvo připomíná spíše nádraží, jistá kontinuita se vysledovat dá: sněmovnou nedávno schválená novela školského zákona, kterou vstupuje v platnost ustanovení o povinném roce předškolního vzdělávání, povinné státní maturitě z matematiky a povinných jednotných přijímacích zkouškách na střední školy, jde přesně v duchu „léčby“ výše uvedené „diagnózy“.
Z komentáře Boba Kartouse v Lidových novinách/EDUin.cz vybíráme:
Minimálně od roku 2010, v agendě ministrů Dobeše, Chládka a Valachové, můžeme sledovat snahu prosadit větší pravomoci státu do vzdělávání od mateřské po střední školu. Děje se tak vždy se stejným cílem, a to „zvýšit kvalitu vzdělávání“. Cíl je legitimní, což o to. Nezodpovězenou otázkou ale zůstává, zda cesta, která k němu má vést, není slepá. Nebo zda dokonce nevede přesně opačným směrem. Problém je, že jen málokdy je ministerstvo školství u systémových změn schopno sdělit, kam vlastně veřejné školství kráčí. Málokdy existuje analýza dopadů změn do vzdělávacího systému. A když už existuje, jako v případě povinného roku v mateřské škole, MŠMT vesele ignoruje jeho závěry.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Ta část žáků, která skutečně má na středoškolské studium, se nebude muset drtit nic, protože testy jsou koncipovány jako velmi jednoduché. Ti, co se předtím dostali na SŠ i se čtyřkami, se budou muset naučit alespoň něco. Tenhle stav způsobuje B. Kartousovi těžké vrásky. Tak těžké, že zapomněl na inkluzi, která je daleko problematičtější. Koukám, že synci se mohou přetrhnout, aby neinformované veřejnosti vše správně vysvětlili.
Tenhle stav způsobuje B. Kartousovi těžké vrásky.
Ani se moc nedivím. Kde vezmou sobě rovné expertní a konzultační spolubojovníky za svět vzdělanější, když tito nebudou mít ani tu madůritu.
Rok 2010 je rok, kdy se systém překompetencovaných RVP po přesunu do SŠ záčal naplno nepříznivě projevovat v mnoha směrech. Tragédií myslím je, že ta stupidní kurikulární reforma byla zaplacená z EU dotací a teď se na ni zbytečně navazuje dalšími podivnými z EU dotovanými projekty. J.Týř
Takže Kartous a Eduin úspěšně už mají další důležitou pozici - Lidové noviny.
Celý text končí tvrzením, že státní maturita z M nebude možná tak 20 let, že to chce generační změnu učitelů. Takže matikáři to mají dobré, dostanou předčasný (invalidní?)důchod. (Nebo s nimi do krmení pro psy a kočky?)
Generační obměna matikářů? Už se na ni vyloženě těším. Až odejde do důchodu parta matikářů,kteří mají dnes mezi 50 a 60 lety, nebude mít matiku kdo učit. Mladých matikářů je podobně jako fyzikářů jako šafránu. Jenom, aby ředitelé neprosili staré matikáře, aby jim na škole ještě několik let v důchodu zůstali. Kartouz je zase trošku mimo mísu, nechtělo by to spíš generační obměnu expertů na školství?
Nemyslí tou "generační výměnou učitelů" pan Kartous také jakousi jím a možná i některými dalšími zastánci "neoliberálně inspirovaných vzorů" možná toužebně očekávanou "Mengeleho personální politiku" suverénního českého státu vůči učitelům českých veřejných škol?! :))) J.Týř
Jde o to, co B. Kartous myslí obětmi personální genocidy na MŠMT. Myslí tím ty, kteří museli ze svých míst odejít proto, že kritizovali nesmyslnost způsobu realizace některých vzdělávacích projektů? Nebo tím myslí ty, kteří jsou za ten nepořádek zejména v EU projektech zodpovědní, kteří považují přidělený projekt za jakési léno sloužící k jejich obživě, kteří mnohdy nejeví ani elementární známky pedagogické a organizační gramotnosti a kteří se někdy i dost organizovaně postarali o vynucený odchod těch, kterým záleží na tom, aby dotace sloužily žákům, školám a vzdělávání obecně. Ministr Chládek loni na jaře odhalil vice ne 3 tisíce externích smluv, jimiž si ministerští úředníci uvolňovali ruce pro ...
... Koho se to pan B. Kartous tím svým požadavkem na odstranění důsledků genocidy vlastně zastává?
Nejeví pan Kartous, kterému zřejmě i čeští učitelé tak trochu "smrdí" známky genogicních tendencí?:))
Je v pořádku, když Lidové noviny, ve kterých působil i Karel Čapek, dávají mediální prostor právě panu Kartousovi?
J. Týř
http://www.ceskaskola.cz/2015/06/eduin-ctyri-zasadni-ukoly-pro-novou.html#comment-3543872041764777570
http://www.politicke-listy.cz/?clanek=29409-Cesi-smrdi--narozdil-od-arabu-a-cernochu.-publicista-kartous-se-vyporadal-s-predsudky--ktere-pry-sirime.-a-sklidil-aplaus.html
http://www.ceskaskola.cz/2015/10/bohumil-kartous-ceska-spolecnost-je-ne.html
V Lidovych Novinach pusobila i Radka Kvackova...
Ano, Radka Kvačková byla značně podobná Feřtekovi, Kartousovi a spol. Až na to, že byla jen v v LN a nepůsobila jako členka organizované skupiny, jaká nyní postupně obsazuje nejrůznější média. (Pokud by tedy měla být za svou činnost postižena, byl by namístě trest daleko mírnější.)
Okomentovat