Inkluze je zajímavá idea, ale pro mnoho pedagogů už nyní děsivá realita. Chybí totiž to podstatné – peníze, pomoc, čas a odborníci. O své zkušenosti se s Bleskem podělila učitelka, která vzdělává děti již 30 let a žáky se speciálními potřebami v běžné třídě už měla.
Z článku Saši Vetkovské v Blesk.cz vybíráme:
Jednou ze slabin inkluze může být podle pedagogů i nedostatek kvalitních a kvalifikovaných asistentů. Asistentka měla být oporou chlapci s poruchou chování a lehkou mozkovou poruchou. Pokud byla ve škole, chlapec zlobil, rušil ostatní, odmlouval, špatně pracoval.
„Asistentka do něj šťouchala, chytala ho za ruce, hlasitě ho napomínala a nakonec rušili oba. Bylo mi vždy trapné napomínat chlapce, když to byla práce asistentky,“ vzpomíná učitelka.
Když asistentka chyběla, zkušená pedagožka prý hocha zvládala mnohem lépe. Dohoda mezi asistentkou a jí neexistovala. „Nakonec to asistentka vzdala, chlapec postoupil dál a nemám s ním žádné problémy,“ říká pedagožka.
Přečtěte si: Inkluze v českých školách: Žák nepsal ani nečetl, pak už jen seděl
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
4 komentářů:
Další rána. Kláro, kde jsi. Už to nevydržím. Tolik špíny na inkluzi za jeden den.
Žák nepsal ani nečetl, pak už jen seděl
Standardní stav dva měsíce před maturitou.
Není to ojedinělá zkušenost. Školy mají povinnost přijmout jakékoli dítě od roku 2005.Proto nechápu, proč se dělal celý nový zákon, když stačilo nalejt do systému více peněz a poskytnout do škol kvalifikované pracovníky. je fajn, že děti dostanou nové učebnice nebo tablet, jenže pro postiženého je to v mnoha případech jen hračka, pokud s ním nebude pracovat člověk, co ví přesně, jak takovému dítku pomoci.
Vymyslela jsem příměr - můžete si moderně a draze vybavit kuchˇyni (přístroje, nářadí) ale když neumíte vařit, je vám to,...no však víte na co.
A ke všemu nám tu chuchyň nevybaví, ale řeknou, že máme na vybavení nárok. Hurá.
Okomentovat