Oběti nízkých platů. Oběti vrtkavé společenské prestiže a zneuznání vlastní práce. Oběti neustálých a nekonečných reforem, oběti nekompetentních zřizovatelů. V souvislosti s tragickým případem učitelky střední průmyslové školy v pražských Malešicích se také začalo mluvit o tom, že jsou bezbrannými oběťmi šikany. Čeští učitelé.
Z komentáře Boba Kartouse v Lidových novinách/EDUin.cz vybíráme:
Čeští učitelé by měli v prvé řadě přiznat, že veřejné vzdělávání je res publica, věc veřejná, s přesahem za hranice škol i aktuálního letopočtu. Měli by umět přiznat, že kromě příkoří, která se jim dějí, mají problém sami se sebou, ať už je to fakt, že studium učitelství nepřitahuje ty akademicky nejlepší, že inovacím se ve vzdělávání v porovnání s jinými oblastmi lidské činnosti příliš nedaří, že definice toho, co to je vzdělávání, je naprosto otevřená, nikoliv definovaná jejich studiem na pedagogické fakultě někdy před třiceti lety. Měli by si přiznat, že někteří z nich ve školách skutečně být nemají. Hned potom by měli vstoupit do stávky a požadovat – zcela po právu – důstojné podmínky odpovídající důležitosti jejich práce. Je to především jejich boj, a pokud mají pocit oběti, měli by se ho co nejrychleji zbavit.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
36 komentářů:
No já se tedy v poslední době cítím býti spíše obětí pseudoexpertů na školství.
Milé děti, když se budete víc snažit a pokud budete hodné, dostanete lízátko. Soudruh protektor nám pak možná dovolí trochu si i zakřičet.
Ono to vypadá, jako by Bobovi za ty články v novinách platili (já nevím) nebo měl od někoho za úkol nakydat na české učitele všemožný hnůj.
Jinak si nedokážu vysvětlit, jak může člověk zplodit tolik pi..vin za tak krátkou dobu.
Co přesně z toho, co BK v článku napsal není pravda?
Myslím, že kdyby tenhle článek napsal někdo jiný, nevzbuzoval by ten článek u učitelů významnou negativní odezvu. Po tom, co vše si v nedávné minulosti pan Kartous k učitelům dovolil, se myslím nelze moc divit, že se i vůči takovémuto článku učitelé ošívají jako vůči protektorskému (viz 4. března 2016 15:26) článku od někoho, vůči komu mají potřebu se vymezovat(resp. "procitnout" i vůči němu).
Moje maminka říkala "Z úst sprosťáka i slovo růže může být slovo sprosté."
J.Týř
Až jednou učitelé procitnou, pak půjdou do stávky.
Takže poslechnou to, co říká pan Kartous ve svém článku. Proto s ním tentokrát v tomto bodě jednoznačně souhlasím.
Bývaly doby, kdy úctu a vážnost měl ten, kdo poctivě pracoval a pomáhal společnosti. Dnes má respekt jen ten, kdo dokáže řvát hlasitěji, nežli ostatní.
Budou-li ale učitelé úspěšní, pak právě pan Kartous a spol. z toho nebudou mít užitek.
zajímaly by mě komentáře čtenářů Lidových novin. Zkoušela jsem je vyhledat, ale nedaří se mi to. Tento článek vyjadřuje to, nad čím i já dumám: je možné, aby se učitelé vzepřeli systému a změnili ho?
...je možné, aby se učitelé vzepřeli systému a změnili ho?
Samozřejmě, že ano - říká to i pan Kartous. Jde o to Proč, K čemu, Pro koho, Kdy, Jak, S kým, Zač, Nač atd...
Všimněte si, prosím, paní Kalabisová, že tyto tzv. základní metodologické otázky jsou často vyjádřeny zájmeny, kterým je nutno v základu i kontextově rozumět podobně jako ostatním slovním druhům, gramatice a vyjadřovacím útvarům (literatuře a slohu). Systematicky strukturovaná výuka jazyka a pojmového myšlení je pro srozumitelná vyjádření i pro efektivnost lidského jednání velmi důležitá:)))
Například:
VYJÁDŘENÍ = VYloupnutí JÁDRA (podstaty) věci odhozením (abstrahováním se od) nepodstatných okolních věcí = stručný a výstižný popis jádra (podstaty) věci.
Dětem jsem vždycky říkal "Ze dvou stejně věcně správných vyjádření je správnější to, které je stručnější."
Stručnější vyjádření ale zpravidla obsahují komplikovanější pojmy, které si musíme dobře osvojit, abychom stručným a výstižným vyjádřením byli schopni dobře rozumět a sami je tvořit... Naučit se vyjadřovat není žádná legrace, ale zodpovědná a soustavná celoživotní práce, která může člověka i bavit, má-li k tomu vůli a podmínky...
J. Týř
Viz
http://www.cesky-jazyk.cz/slovnicek-pojmu/zajmena/
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/martin-belohlavek-sikana-je-spicka.html?showComment=1457106262918#comment-970006300943044682
je možné, aby se učitelé vzepřeli systému a změnili ho?
Hele, nás do toho netahejte. Laskavěěě!
Ať si to vezmou na starost Vaši žáci a jejich rodiče.
Je snad školství pro učitele? Nebo CO???
Hezkou dobrou noc a sladké sny o procitnutí.
PS: Mají-li si lidé při řešení problému porozumět, měli by své myšlenky vyjadřovat stručně a srozumitelně. K tomu potřebují rozum a podobná východiska, prostředky a cíle.
ROZUM = ROzlišovací UM = schopnost rozlišovat podstatné a nepodstatné věci na základě pojmového myšlení.
Kritické myšlení vyžaduje rozum. Ne každá kritika je projevem kritického myšlení - projevem schopnosti rozlišovat podstatné a nepodstatné věci při řešení problémů.
Paní Kalabisová, představte si prosím, že jsem váš žák a vysvětlete mi, prosím, co obecně rozumíte slovem "systém". Nenutím vás, ale odpovíte-li, děkuji vám předem.
J.Týř
"Fakt, že děcka neproberou členovce, zlomky a shodu podmětu s přísudkem, rozhodně bude palčivou otázkou toho dne."
"Třeba už učitelé vědí a uměli by osedlat stát a vytáhnout nabroušené propisky s červeným inkoustem, aby mu do shrbených zad vryli poznámku a trojku z chování."
"Měli by umět přiznat, že kromě příkoří, která se jim dějí, mají problém sami se sebou, ať už je to fakt, že studium učitelství nepřitahuje ty akademicky nejlepší, že inovacím se ve vzdělávání v porovnání s jinými oblastmi lidské činnosti příliš nedaří, že definice toho, co to je vzdělávání, je naprosto otevřená, nikoliv definovaná jejich studiem na pedagogické fakultě někdy před třiceti lety."
Ani si raději nepředstavuji, jaká vnitřní muka musel pan expert prožívat, když v článku přiznával, že učitelé to dnes nemají lehké. Ale to potlačované osobní přesvědčení, že většina z nich jsou nýmandi, kteří vlastně nemají školách co dělat, musela ven; proto ta probublávající zlá ironie. Občasná ztráta sebekontroly přinesla občasný nesmysl - "propisky s inkoustem", "definice vzdělávání je naprosto otevřená" - co si pod tím asi představit? či "akademicky slabší" se "studiem před třiceti lety" v jednom souvětí (před třiceti lety by se vzhledem k počtu vysokoškoláků B. Kartous na pedagogický obor možná ani nedostal). A hlavně xkrát slovo oběť a také výzva ke stávce - v Lidových novinách!!! Myslím, že učitel dbalý své cti a se zdravým rozumem nepotřebuje Kartousovy koktejly k tomu, aby věděl, jak a co. Děkujeme, neraďte!
"studium učitelství nepřitahuje ty akademicky nejlepší,"
A proč by přitahovalo? Je snad něco špatně na tom, že si absolvent gymnázia vybere obor mimo školství, kde dostane nepoměrně více. Ono dělat za 21 000,- ve školství není vskutku vítězství. Zvláště když přijdete na školení a od školitelů se dozvíte, že berou 600 - 800,- Kč na hodinu a jen tak pro radost ještě dělají ředitele a zástupce ředitelů škol. Dle navrhovaného kariérního řádu jsou to přece ti nejlepší, kvalitní "trojkaři". A z toho začínajícího učitele se za 2 roky stane doživotní "dvojkař". Tedy kariéra ve školství je nalajnována až do důchodu.
Nejde jen o peníze. I když o ty jde na prvním místě.
Stačí se zeptat kteréhokoliv učitele, zda by svým dětem doporučil práci v oboru...
Je veskrze naivní domnívat se, že snad jednou někdo osvícený na mšmt půjde do přímé konfrontace s ministrem financí a ministry ostatních rezortů a zvedne platy učitelům o 30-50-100%. Neměl by totiž na ně žádné páky. Učitelé si musí pomoci sami. Jsou odpovědni za svůj život, práci a za vzdělávání dorůstajícího národa. Pokud si nepomohou a budou neustále hledat externí důvody své mizérie, tak jim nebude pomoženo. Důvěra ve vyšší spravedlivou moc, která přece dělá to nejlepší co může, je přežitkem socializmu. BK toto zdá se chápe. Ale protože je to BK, tak argumentujeme s osobou nikoli s názorem, že pane Soukale.
"Studium učitelství nepřitahuje ty akademicky nejlepší,"
To je velmi odvážné a přitom hloupé tvrzení.
Učitelství se studuje nejen na pedagogických fakultách, ale i na FFUK, na matematicko-fyzikální fakultě, na VŠCHT a několika dalších školách.
Pedagogická fakulta může být pro některé studenty, hlavně chlapce, až školou 2.volby, i když v současné době ani to už asi neplatí, protože např. na VŠCHT a další školy se mohou dostat bez přijímacího řízení.
Úroveň výuky se, stejně jako na každé jiné škole, odvíjí od kvality vyučujících, a od kvality studentů. Mezi oběma skupinami je mnoho lidí, kteří si tento obor cílevědomě vybrali a poctivě se mu věnují.
Studenti, které studium nebaví, stejně nikdy učit nepůjdou a učitelé z nich nebudou. Z vlastní praxe a ze zkušeností své rodiny vím, že studium na pedagogické fakultě není o nic méně náročné, než např. studium na právnických fakultách.
Domnívám se, že až učitelé u nás budou mít stejné platy jako kantoři ve stále opěvovaném Finsku, studenti se na školy vzdělávající učitele jenom pohrnou.
"Pokud si nepomohou a budou neustále hledat externí důvody své mizérie, tak jim nebude pomoženo."
Pomoc si můžu třeba tím, že udělám banku nebo poštu. Nebo zpronevěřím školní pomůcky.
Ale že bych napsal zákon, který mi zvedne plat, to asi nepude. Učitelé budou mít prostředky podle toho, jak na ně bude nahlížet společnost a politická/vládnoucí garnitura a můžou se stavět na hlavu nebo stávkovat třeba měsíc. Pohled na učitele zároveň "pomáhají" tvořit média, která dnes, když se rozhodnou, udělají z nás bohy nebo úplné debily a zase s tím samotní učitelé neudělají nic.
Pak jsou tu blbové, kteří rýpou za všech okolností jako ty Tajnej a ti pochopitelně taky nepomůžou.
Kdy naposledy stávkovali v onom Finsku? Museli stávkovat? Byli to dobří učitelé před reformou? Proč tedy dělali reformu? Jestli nebyli dobří, proč jsou placení lépe?
Anonymní, nějak vám to začíná ujíždět. Zákon nenapíšete. Můžete úředníky přinutit jednat. Spoléhat na to že budeme placeni podle toho "jak na učitele bude nahlížet společnost a vládnoucí garnitura" je názor, který bych od vás jako od ostříleného mazáka vážně nečekal. Proč to ve Finsku jde bez stávky? Protože ve Finsku si "společnost a vládnoucí garnitura" uvědomují unikátní důležitost a odpovědnost vzdělávání dětí pro budoucí prosperitu (nejen ekonomickou) země a jsou ochotni do toho investovat. Takže fňukáním o mrzkých médiích, rodičích, neziskovkách se to nevyřeší a samo od sebe také ne.
"Je veskrze naivní domnívat se, že snad jednou někdo osvícený na mšmt půjde do přímé konfrontace s ministrem financí a ministry ostatních rezortů a zvedne platy učitelům o 30-50-100%. Neměl by totiž na ně žádné páky. Učitelé si musí pomoci sami. Jsou odpovědni za svůj život, práci a za vzdělávání dorůstajícího národa. Pokud si nepomohou a budou neustále hledat externí důvody své mizérie, tak jim nebude pomoženo."
Ano, ale JAK si mohou pomoci???? Stávkovat učitelé nepůjdou z etických důbvodů, i když by to možná bylo stejně účinné jako stávka strojvůdců. Kolik lidí,včetně poslanců, by nemohlo přijít do práce, protože by neměli komu svěřit děti? Jak dlouho by to vydrželi? Ovšem, že by se nesměla dělat taková opatření, jako " učit nebudeme, budeme si s dětmi jenom hrát".
Zavřít školy se nemohou, protože se bojíme o bezprizorné děti. Takže: ZA DOBROTU NA ŽEBROTU.
až učitelé procitnou z té vlčí mlhy ve které žijí,tak si konečně řeknou : "a co se já vůbec vzrušuju s takovýma pitomostma " a spokojeně usnou,budou podřimovat ve třídách,o pauzách v kabunetě na divanu....
BK se tak zdiskreditoval, že cokoli dnes napíše, je nedůvěryhodné. Ale já vycházím z toho, co lze z článku vyčíst.
Pane Soukale, někdy se podaří najít i jehlu v kupce sena.
". Můžete úředníky přinutit jednat."
A mně něco ujíždí?????????!!!!!!!........
Bóžíčkůůůů
Řeknu to jasně a stručně. Pan Kartous oplkává fakta, která jsou učitelům jasná řadu let. Takže zbytečný článek, který nenabízí žádné řešení!!! Prostě neví, která bije a jen čeří vodu. Plně souhlasím s komentářem Nico Pytlíka.
P.S. Pamatuji si výsledek zpackané stávky v 90. letech za Pilipa a je mi jasné, že nahoře se situace zas tak nezměnila. Školské odbory jsou pátá kolona MŠMT a reformátoři potřebují vyprovokovat akci, která je přivede k lizu.
Etické důvody - kdykoli byla v posledních 25 letech stávka, tak jsem prostě stávkovala= byla jsem doma. Děti mě byly fakt ukradené.Ve chvíli,kdy se rozhodnu,že musím něco udělat pro svou profesi,jdu do toho a děti a rodiče apod. mě nechávají chladnou.Bojuji za sebe, za mé pracovní podmínky.Kdyby ti rodiče měli rozum ještě by nás podpořili a ne brečeli do kamer, že si musí brát dovolenou.Stávka je právě od toho,aby drsným způsobem dotlačila věrchušku k nějakým řešením. Když jsem pak viděla v Tv učitelky, plačící před kamerou, že to těm dětičkám nemůžou udělat, bylo mi zle. Takže jim nemůžou chudáčkům udělat pár dní prázdnin navíc,ale nechat dojít školství do tohodle marasmu mohly,že?
Vždycky říkám, že největším neštěstím školství je to, že je v něm tolik bab.Pardon dámy, které máte jiné smýšlení než ufňukané učitelky.
Tímhle postavením jsme sami sebe postupně dostali tam, kde jsme - kde kdo si může plivnout jako Kartous a další. Každý vidí učitele jen jako poživatele prázdnin a bezbřehého volna během dne, jako rozdávače poznámek a špatných známek nad kterými se sadisticky směje. Ne za vše si mohou učitelé sami.Jenže právě v těch 90. letech ještě nejspíš byla síla něco změnit stávkami apod. Dnes (jak by tu laimes připodotkl), už kapitalista získal takové postavení, že nejspíš nepůjde skoro nic. Něco jako Černý muž pod bičem... do dyť to znáte.
No to jsem se ale rozpumprdlíkovala.....
Hlavní problém pro uskutečnění úspěšné stávky je neschopnost podpořit finančně ty, co jsou závislí na svém učitelském platu - není jich zrovna málo. Druhý problém - jak přesvědčit ty, co naopak závislí nejsou - a těch taky není málo. Takže jednodenní stávka nic neřeší a na vícedenní nejsou lidé. Stávka na Slovensku to nedávno ukázala.
A stávkovat s tím, že za mne požadavky formuluje Kartous, Tajný, ...
I pravicoví komentátoři píší, že stávka na Slovensku byla jednak slabá, jednak politicky - protificovsky - zaměřená. Jít touto cestou by bylo sebevražedné.
"Revoluci začínají ti, kteří nemají co ztratit."
Jak hluboko ještě musí klesnout čeští učitelé?
Jak moc si ještě musí rozbít ústa?
Jak dlouho do sebe musejí nechat kopat, než jim dojde, že respekt si musejí vybojovat sami?
A pokud se stávky slovenských učitelů týče.
Téměř tři týdny vydrželi.
Téměř tři týdny nedostali ani korunu v situaci, kdy jejich příjmy jsou mnohem nižší, nežli ty naše.
Ano, byla to stávka slabá. V situaci, kdy nikdo nevěřil na její úspěch a nepodpořily ji ani odbory, do ní vstoupila jen menšina. Není divu.
Ale ukázala alespoň to, že situace se stává kritickou.
Ukázala, že aspoň někteří slovenští učitelé dokáží zvednout hlavu.
Kolik z českých učitelů by mělo tolik odvahy?
S etikou jděte do háje.
Stávka je legální forma nátlaku. Tečka.
Vážený kolego, upozorňoval jsem na nutnost neopakovat chyby, nezpochybňoval jsem stávku jako takovou ani to, že učitelé na Slovensku mají důvod stávkovat. Ale určitě i nebo právě kvůli nepokrytě politickému angažmá byla ta stávka slabá.
Případná stávka učitelů by se myslím měla a mohla uskutečnit za podpory rodičů a zřizovatelů škol. Důvodem stávky by mohla být nekoncepčnost MŠMT (státu) projevující se mj. v rozpočtovém podfinancování školství, v neúčelném a neefektivním využití EU dotací a v intervencích nevládních organizací do státní správy školství, což vše doprovázené nerespektováním reálných potřeb veřejných škol a jejich zřizovatelů, profesních organizací učitelů atd. že strany MŠMT.
Pan Kartous se myslím dost pokrytecky snaží zneužít nespokojenosti učitelů a veřejnosti se stavem, k jehož existenci on sám aktivně přispěl.
J.Týř
To nebyla reakce ani tak na Vás kolego Soukale, ale spíše obecná úvaha na základě i jiných komentářů ke stávce na Slovensku.
I já souhlasím, že nemá smysl rozbíjet si hlavu o betonovou zeď.
Na druhou stranu se podařilo ukázat, že SMER nemá zjevně zájem situaci ve školství řešit. Myslím, že i to byl jeden z momentů, který "napomohl" slabšímu výsledku této strany ve volbách. Zdravotní sestry a učitelé jsou obecně spíše voliči sociálnědemokratických stran. Naštvat si je těsně před volbami je přinejmenším neprozíravé a projevem arogance. Ale nechci zde zavádět debatu o slovenské politické scéně.
Šlo mi o to, že stávka slovenských učitelů je něčím, co bychom jim měli obecně spíše závidět.
Myslím, že si rozumíme.
Spíše mi tu a tam bleskne hlavou myšlenka na výčet a utřídění hlavních problémů škol a vzdělávání. Tam se musí začít, abychom si vůbec ujasnili, kam chceme dojít.
Na ČT24 právě se v Otázkách VM diskutuje o možnosti vzniku nového "Ministerstva pro vědu a výzkum", tedy typově jakéhosi "Ministerstva pro vodu a oxid vodný." Je to myslím další důvod ke stávce za záchranu zdravého ROZUMU. Nejen server Demagog.cz to blátivé myšlení ve věci "vědy a výzkumu" doufám patřičně rozebere!:))))))) J.Týř
Ad OVM.
Výdaje na vědu a výzkum rostou. V r. 2014 dosáhly 2 % HDP.
Jistě, z větší části jsou to výdaje podnikatelské sféry.
Přesto. Srovnejme s výdaji na školství.
IVěda a výzkum - to jsou přeci SYNONYMA!
Věda-technika-výroba (použítí výsledků vědy a techniky v praxi)
Výzkum-vývoj-inovace (použítí výsledků výzkumu a vývoje v praxi)
Tyhle dvě trojice pojmů jsou analogické!
Věda a výzkum - to je myslím dost bramboračkovitá dvojice SYNONYM - výchozích pojmů z výše uvedených trojic analogických pojmů.
Zdá se, že máme místpředsedu vlády pro "vodu a oxid vodný", který chce udělat nové "ministerstvo pro vodu a oxid vodný" a odvést do něj vědu v Česku. Co na to MŠMT a VŠ říkají? :)))
J.Týř
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV)
Tento operační program vyhlásilo, spravuje a řídí MŠMT.
Před jeho vyhlášením jsem ho připomínkoval s tím, že už jeho název je chybně zvolen - správně by mělo být
Operační program Vzdělávání, výzkum a vývoj
Dostal jsem odpověď, že připomínka je věcně správná, ale politicky bylo rozhodnuto, že jako první bude ten výzkum a vzdělávání, že bude až na konci. Pokládám to dodnes za projev jakéhosi "výzkumu trpělivosti lidí s hloupostí politiků."
Dnes se dovídáme, že věda možná z MŠMT od frčí jinam - viz výše. :)))
J.Týř
Okomentovat