Nerozumí tomu, co vidí a slyší. Cítí se jako návštěvníci na cizí planetě. Tak vnímají své okolí děti s autismem. V Brně jich každoročně přibudou desítky. Pro autisty existuje v České republice jediná základní škola v brněnských Černovicích, která ročně přijímá jen sedm žáků. Na víc žáků nemá prostory. Nedostatek tříd má vyřešit její rozšíření do budovy bývalé střední školy v Hapalově ulici v Řečkovicích. Pro autisty tam přibude také střední škola. Krajští zastupitelé plánu rozhodnou příští měsíc.
Z článku Dominiky Vágnerové v Deník.cz vybíráme:
Autistická škola sídlí v budově ve Štolcově, kterou vlastní magistrát. Podle ředitele Tomáše Musila potřebuje zhruba pět nových místností. „Třídy jsou přeplněné. Už letos jsme navýšili jejich kapacitu z maximálně šesti na osm dětí," vysvětlil. Škole podle něj chybí i relaxační místnost nebo kabinety pro učitele.(...)
Podle Juránka počet rodičů, kteří mají zájem o vzdělávání svých dětí v autistické škole přibývá. „I přes současné trendy zaměřené na společné vzdělávání lze konstatovat, že se děti a žáci s autismem obtížně vzdělávají v podmínkách inkluze," dodal.
O rozšíření zařízení na obě budovy rozhodnou krajští zastupitelé v dubnu. V Hapalově ulici chce vedení školy otevřít nové třídy. Plánuje založit mateřskou školu a jednoletou a dvouletou střední školu praktickou. „Zvažujeme i otevřít speciální třídy pro autisty, kde by se učili podle osnov pro běžné základní školy," nastínil plány ředitel.
Přečtěte si: Autistů přibývá. K základní dostanou v Brně i střední školu
středa 30. března 2016
·
Štítky:
autismus,
inkluze,
praktické školy,
Přečtěte si,
společné vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
1 komentářů:
Tak fajn. A jak to prosím koresponduje se skutečností, že všude po republice budeme od 1. září autisty cpát do třicetihlavých tříd v běžných základních školách, protože jejich vzdělávání v menším kolektivu pod vedením specálního pedagoga v praktické škole, byť s mentálně postiženými žáky, ale podle normálního RVP, vyhláška znemožňuje, a vytvářet pro ně v malých praktických školách separé třídy bude organizařně a legislativně nemožné?
Okomentovat