Dostane škola peníze na psychologa a speciálního pedagoga?
Odpověď:
Informace o financování jsou na adrese www.msmt.cz, v části ke společnému vzdělávání, Financování společného vzdělávání. Pokud bude škola vzdělávat žáka se zdravotním postižením, pro jehož vzdělávání je dle zákona o pedagogických pracovnících nezbytný speciální pedagog, může škola dostat toto podpůrné opatření.
Pokud je ve škole taková skladba žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, kdy by pro jejich vzdělávání a podporu byla přítomnost školního psychologa nezbytná, pak je možné ho získat jako podpůrné opatření pro školu.
Informace ke vzdělávání byly navíc poskytnuty školským úřadům krajů na výjezdech ministryně a jsou součástí informací na seminářích a školeních v regionech.
Otázky a odpovědi ke společnému vzdělávání: Jak bude financováno přesně inkluzivní vzdělávání?
čtvrtek 24. března 2016
·
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
11 komentářů:
Pokud bude škola vzdělávat žáka se zdravotním postižením, pro jehož vzdělávání je dle zákona o pedagogických pracovnících nezbytný speciální pedagog, může škola dostat toto podpůrné opatření.
Takže v případě, kdy je speciální pedagog pro žáka podle zákona NEZBYTNÝ, škola toto podpůrné opatření jen MŮŽE ale NEMUSÍ dostat?!
J.Týř
"Takže v případě, kdy je speciální pedagog pro žáka podle zákona NEZBYTNÝ, škola toto podpůrné opatření jen MŮŽE ale NEMUSÍ dostat?!"
Tím je pamatováno na to, aby si nějaká venkovská škola nenárokovala speciálního pedagoga. Snad si nemyslíte, že by se tam někdo obtěžoval. Už teď si z PPP, či SPC rádi zavolají, abychom jim něco nadiktovali do zprávy, neb oni nestíhají.
Co je podle zákona nezbytné, nemusí být splněno? Například tím, že by si učitelé škol tu speciální pedagogiku dostudovali? Pamatuje na tohle například nový Kartiérní systém? Pokud vím, když si např. výchovný poradce dostuduje speciální pedagogiku, dostává (může dostat?) 13. platovou třídu místo dvanácté. Platí to, bude to platit i dál a bude to podporováno? Nebo budou podporováni spíš jen externí poradci, kteří neznají situaci ve škole a budou radit jen na dálku? J.Týř
A proč by si měli doplňovat speciální pedagogiku? Mají své práce víc než dost a ať jim také zbude nějaký čas na rodinu. Nikdo jim pomník nepostaví, já je rozhodně na nějaké další studium neuvolním. Život je příliš krátký na to, abychom se připravili o výchovu vlastních děti a pozornost svých partnerů.
Nejde jen o to, zda bude NÁROK na speciálního pedagoga a zda na něj budou PROSTŘEDKY, otázkou zůstává, jak a především ZDA škola toho speciálního pedagoga vůbec sežene a kdo a jak bude do té doby jeho práci zastávat (a zda tím nebude ohrožen nejlepší zájem žáka). To je jedna z největších slabin té naší inkluze.
Každý žák s LMP, má-li se smysluplně vzdělávat, jednoznačně potřebuje speciálního pedagoga. V současném systému ho mají jen děti v praktických školách, v běžných školách o tom nemůže být vůbec řeč. A tak to také zůstane. Jestliže se děti s LMP postupně rozptýlí do běžných základek, nemůže být speciálních pedagogů dostatek ani náhodou, ledaže by je dorychlokvasil UJAK. Ale o to ani pajtášům nahoře nejde, pod nejlepším zájmem žáka se totiž podle nich skrývá jeho pobyt v běžné škole a pokud možno jenom s mizerně placeným asistentem mnohdy bez jakéhokoliv pedagogického vzdělání. Stačí si přečíst vyhlášku.
Já jsem speciální pedagog. Myslíte, že dobrovolně přistoupím na toto:
1/každý rok nová smlouva jen na určitou dobu
2/každý rok někde jinde
3/každý rok několik 0,1000 úvazků poskládaných jak puzzle
4/občas rok jen na 0,6 úvazku
Úžasná představa. Po více jak 30 letech praxe budu za blbečka na úrovni asistenta s kursem. To půjdu raději pracovat mimo obor.
5) zaměstnanci Vás nenávidí, protože jim odčerpáváte nenárokovou složku platu
6) učitelé jsou naštvaní, protože Vám chystají přípravy
7) učitelé Vás nenávidí, pač žákovi něco pořád vysvětlujete a dalších 29 žáků rušíte
8) 29 žáků už látku plně pochopilo, ale Vy tu chemii, fyziku, matematiku, cizí jazyk pořád a pořád vysvětlujete, ostatní žáci se nudí a začínají oprávněně otravovat a rušit a ten třicátý, Vám svěřený, stále ty základy ne a ne pochopit.
9) Pytlik a spol. si Vás považují.
Okomentovat