Nerozumím tomu, když poradna doporučí snížit nároky na množství učiva kladené na dítě, jak tento žák splní výstupy, které splnit musí, protože jsou povinné? Jedná se mi o to, že dítě je těžký dyslektik, dysgrafik, poradna doporučí fixovat učivo, neprobírat nové. Takovýto žák však nesplní povinné výstupy, tím pádem by správně měl být hodnocen nedostatečně a má propadnout. Jak to teď tedy bude? Dosud je praxe taková, že ČŠI tvrdí, že dítě zařazené na ZŠ běžnou musí zvládnout všechny výstupy, odpovídá tomu i formulace "žák umí".
Odpověď:
Školské poradenské zařízení u vámi uváděných žáků nemůže doporučit úpravu výstupů ze vzdělávání u žáka, ale mělo by vám doporučit úpravy postupů práce s těmito žáky, s tím, že je možná modifikace obsahů ve vzdělávání, ale to by nemělo mít dopad do výstupů.
Například je možné zajistit, aby žák pracoval na počítači, aby se volily jiné postupy práce s textem, a příklad poslech doplněný o mind maping atd. Tam, kde ani úpravy nepomohou se to může promítat i do hodnocení žáka, které se musí také upravit.
Otázky a odpovědi ke společnému vzdělávání: Jak to bude s povinnými výstupy?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Vůbec nechápu, co MŠMT vlastně odpovědělo.
Pořád nerozumím tomu, co má umět sedmák s LMP ve fyzice, když se zastavil vývojově ve třetí třídě.
Žák, který má IQ na spodní hranici lehké mentální retardace(IQ 50) , to znamená, že má asi polovinu rozumových schopností žáků bez postižení, bude s velkou pravděpodobností umět např. polovinu písmen,polovinu číslic, polovinu malé násobilky atd...,protože při svém opoždění nebude schopen tempo výuky na běžných školách stíhat.
Najde se tu někdo ,kdo to přeloží do češtiny?
"Žák umí" přece neplatí přece ani teĎ! Proto povinné přijímačky na SŠ. Studenti VŠ neumějí třeba procenta (viz diskuze o kus níže). Takže zde jádro problému snad není. Nejde o konec, výstupy, ale o průběh výuky.
Žák "umí"?
Já myslel, že slova jako umět, znát, vědět jsou v českém školství zakázána.
provádí, rozkládá, řeší, užívá, znázorní, rozliší, vyjádří, určuje, načrtne, analyzuje, zakreslí,..
Tedy používají se tzv. aktivní slovesa. Vůbec však nevím , češtináři prominou, zda se používá výraz aktivní slovesa.
Asi tak před osmi lety jsem to sem už psal:
Žák 'provádí, rozkládá, řeší, užívá, znázorní, rozliší, vyjádří, určuje, načrtne, analyzuje, zakreslí,..' jako když bičem mrská, a jinak hovno umí.
MŠMT má ve své odpovědi pravdu. Pokud žákovi SPC nepřizná LMP, nelze omezovat výstupy. Žák s těžkou dyslexií či hraniční žák musí zvládnout vše. Problémem je, že SPC to omezení výstupů doporučují. Na naší škole však na jejich doporučení kašlem a zejména hraniční žáky necháváme normálně propadat. Na řeči o tom, že s podpůrnými opatřeními to žáci budou zvládat, nebereme ohled, protože učivo 8. a 9. ročníku prostě zvládat nebudou. Jenže ono se to propadání inspekci a ministerstvu nezamlouvá. No tak nech přestanou omezovat poradny v udělování LMP, což se evidentně v posledních letech děje. Jenže to by jim zase rodiče dávali děti do praktických škol, a to je jaksi mimo jejich záměr. A teď babo raď.
A kdo bude zlobit, tak si povinně vystoupí!
Hlavní město Solnohrad je Solnohrad?
Nerozumím tomu, když poradna doporučí snížit nároky na množství učiva kladené na dítě, jak tento žák splní výstupy, které splnit musí, protože jsou povinné? Jedná se mi o to, že dítě je těžký dyslektik, dysgrafik, poradna doporučí fixovat učivo, neprobírat nové. Takovýto žák však nesplní povinné výstupy, tím pádem by správně měl být hodnocen nedostatečně a má propadnout. Jak to teď tedy bude? Dosud je praxe taková, že ČŠI tvrdí, že dítě zařazené na ZŠ běžnou musí zvládnout všechny výstupy, odpovídá tomu i formulace "žák umí".
Odpověď:
Školské poradenské zařízení u vámi uváděných žáků nemůže doporučit úpravu výstupů ze vzdělávání u žáka, ale mělo by vám doporučit úpravy postupů práce s těmito žáky, s tím, že je možná modifikace obsahů ve vzdělávání, ale to by nemělo mít dopad do výstupů.
Například je možné zajistit, aby žák pracoval na počítači, aby se volily jiné postupy práce s textem, a příklad poslech doplněný o mind maping atd. Tam, kde ani úpravy nepomohou se to může promítat i do hodnocení žáka, které se musí také upravit.
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/otazky-odpovedi-ke-spolecnemu_22.html
Tak takhle tedy radí pracovníci z MŠMT nebo NÚV učitelům, jak si poradit s těžce postiženými dětmi zařazenými do běžných tříd a tvrdí přitom, že to nezhorší kvalitu vzdělávání všech dětí. No dobrá. Pokusím se jim ještě víc ulehčit práci a dávám tímto
Návrh na jednotný výstup pro ZŠ a SŠ:
Hlavní město Solnohrad je Solnohrad!
Tohle ať se děti naučí nazpaměť A JE TO! V Solnohradu se přeci lidé umějí chovat, znají jazyky, matematiku, přírodní i společenské vědy a i jinak pečují o zdravé tělo i ducha.
Případný autorský honorář za výzkum a vývoj tohoto inovativního univerzálního jednotného výstupu věnuji na Fond solidarity s inkluzionisty, bude-li založen.:)))
J.Týř
Okomentovat