Pokud bude naše škola vzdělávat dítě s LMP a bude mu přiznán třetí stupeň podpůrných opatření, já dodám poradně naše ŠVP, poradna dítěti nastaví výstupy na míru, některé předměty nahradí předměty speciálně pedagogické péče, kdo určí jejich náplň, způsob realizace, kompetence, průřezová témata, když tento předmět není v našem ŠVP uveden?
Odpověď:
Pokud budete takového žáka vzdělávat, musíte si upravit svoje ŠVP, kde budete mít zapracovány minimální úrovně. ŠPZ vám pouze doporučí, který vzdělávací obor, respektive oblast je vhodné upravit nebo dokonce zaměnit. Předměty speciálně pedagogické péče se budou odvíjet od konkrétních speciálních vzdělávacích potřeb žáka.
ŠPZ tedy nebude upravovat škole ŠVP.
Otázky a odpovědi ke společnému vzdělávání: Jak to bude s předměty speciálně pedagogické péče?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
No to sice nebude, ale jak to sakra koresponduje s tím, že už dnes pracovníci SPC či PP poraden schvalují individuální vzdělávací plány, jejichž součástí je mnohdy i úprava osnov, chcete-li výstupů, a pravděpodobně je budou schvalovat i nadále, a to aniž by o tom, co musí zvládnout průměrný žák, mě-li sebemenší představu. K tomu jen dodám, že všichni v poslední době vyšetření žáci jsou v pásmu průměru, a to i ti, kteří při předchozích vyšetřeních byli v hlubokém podprůměru. Nu což, asi dokážeme na naší škole doslova zázraky.
Jestliže bude žák na základce (s LMP), bude MUSET mít IVP od počátku docházky a bude MUSET mít minimální výstupy. Když ho nevyšetří dnes, tak ve chvíli, kdy se v září objedná do poradny, má takových 3 - 5 měsíců ,než se tam vůbec dostane. Do té doby bude plouti ve vakuu. Taktéž budou v tom vakuu i učitelé. Supeeeeer!
Ne ono to bude paní Karvaiová trošku jinak. Než běžným učitelkám v první třídě, které jsou na rozdíl od nás druhostupňových přesvědčené, že každého naučí všechno a že nejhorší známka v první třídě může být dvojka, dojde, že žák je LMP, uplyne nejméně jeden školní rok. Další školní rok se stráví objednáním k vyšetření, čekáním na vyšetření a čekáním na jeho výsledky, případně dohadováním se SPC o výsledcích vyšetření. Žáček bude ve vakuu dva roky a obávám se, že mnohdy i déle.
Předmět spec. ped. péče bude zařazen tak, aby žák celkově nepřesáhl maximální počet hodin. Z toho plyne, že spe. ped. péče bude na úkor některého předmětu. Kterého?
Třeba jazyků na prvním stupni
"vyšetření žáci jsou v pásmu průměru, a to i ti, kteří při předchozích vyšetřeních byli v hlubokém podprůměru."
Víra tvá tě uzdravila. To asi ne. Spíše jako mávnutí kouzelným proutkem a je z něho Albert Einstein. Tak nějak si to sluníčkáři představují.
Z předmětů na druhém stupni ZŠ se nabízí chemie, fyzika, druhý cizí jazyk,...
Víra tvá tě uzdravila.
Kdežpak víra, činů je zapotřebí!
O vysokých školách pro studenty s nižšími studijními předpoklady se v některých kruzích uvažuje už delší dobu.
"O vysokých školách pro studenty s nižšími studijními předpoklady se v některých kruzích uvažuje už delší dobu."
Říká se tomu pozitivní diskriminace. Druhá možnost je pak pěkně vidět ve filmu Forrest Gump. Vypráví příběh , muže s IQ 75, a jeho neobvyklého života.
Koneckonců, proč by někdo nemohl mít vysokoškolský titul jen za to, že umí rychle běhat?
Uf.
Ještě že naše vysoké školy zatím nemají své fotbalové týmy a ligu.
Profesionalita NÚV: Zmatečné odpověďi ve věci tzv. inkluze
http://www.nuv.cz/t/faq-spol
Otázka:
Pokud bude naše škola vzdělávat dítě s LMP a bude mu přiznán třetí stupeň podpůrných opatření, já dodám poradně naše ŠVP, poradna dítěti nastaví výstupy na míru, některé předměty nahradí předměty speciálně pedagogické péče, kdo určí jejich náplň, způsob realizace, kompetence, průřezová témata, když tento předmět není v našem ŠVP uveden?
Odpověď:
Pokud budete takového žáka vzdělávat, musíte si upravit svoje ŠVP, kde budete mít zapracovány minimální úrovně. ŠPZ vám pouze doporučí, který vzdělávací obor, respektive oblast je vhodné upravit nebo dokonce zaměnit. Předměty speciálně pedagogické péče se budou odvíjet od konkrétních speciálních vzdělávacích potřeb žáka.
Myslím, že NÚV na částečně zmatečně avšak v jádru konkrétně položenou otázku odpovídá zmatečně:
ad Otázka:
- Tazatel (třídní učitel?), dodá poradně (prostřednictvím vedení školy?) ŠVP anebo IVP(!) pro dané dítě s LMP, ve kterém už je návrh minimalizovaných výstupů nebo jen ŠVP školy?
- Tazatel se možná domnívá, že on dodá poradně ŠVP a poradna mu z něho ten IVP na míru ušije?
ad Odpověď NÚV:
- Odpověď NÚV se nezabývá pojmem IVP (neuvádí nesrovnalost v otázce na pravou míru) a mluví také o úpravě ŠVP, kteréžto ale platí pro VŠECHNY žáky. Odpověď NÚV říká "Pokud budete takového žáka vzdělávat, musíte si upravit svoje ŠVP, kde budete mít zapracovány minimální úrovně." !!! Co je tohle za odpověď? Každý ŠVP obsahuje přeci minimální výstupy! A mimochodem: ŠVP je stále ještě rodu mužského a nikoli středního.
- " Předměty speciálně pedagogické péče se budou odvíjet od konkrétních speciálních vzdělávacích potřeb žáka" Speciální předměty se určují anebo tzv."odvíjejí" jako provázek z nějaké zašmodrchané špůlky (cívky)?!
- Na samotné jádro otázky "předměty speciálně pedagogické péče, KDO určí jejich náplň, způsob realizace, kompetence, průřezová témata, když tento předmět není v našem ŠVP uveden?" odpověď není tazateli vůbec dána!
Závěr: Odpověď NÚV nereflektuje nesrovnalosti v trochu zašmodrchané otázce s konkrétním jádrem. Nereaguje na nesrovnalosti z otázky a na samotné jádro otázky "KDO určí náplň, způsob realizace, kompetence, průřezová témata předmětů speciálně pedagogické péče, které nejsou v ŠVP" NÚV vůbec neodpověděl a mluví jen o jakémsi "odvíjení".
Každý učitel dostává od žáků otázky, ve kterých je vedle nesrovnalostí jádro, na které má učitel odpovědět. Nedokáže-li učitel rozpoznat a uvést na pravou míru nesrovnalosti a odpovědět na jádro otázky, vytváří v hlavách žáků zmatek. Opakuje-li se to, ztratí učitel u žáků přirozenou a profesionální autoritu a vznikne zmatek vedoucí k úpadku motivace i kázně žáků. Takový učitel je neprofesionální a po určité době začne mít problémy s žáky, rodiči, sám se sebou i s nadřízenými.
NÚV dostává od učitelů otázky, ve kterých je vedle nesrovnalostí jádro, na které má NÚV odpovědět. NÚV neuvádí na pravou míru nesrovnalosti a neodpovídá na jádro otázky. Vytváří tak v hlavách učitelů zmatek. Opakuje se to (viz i další odpovědi NÚV na http://www.nuv.cz/t/faq-spol). NÚV ztrácí u učitelů přirozenou a profesionální autoritu. Mezi učiteli a zřizovateli škol vzniká zmatek vedoucí k úpadku motivace a ke ztrátě vůle přijmout nařízenou a zmatečně organizovanou tzv. inkluzi. NÚV je myslím často neprofesionální (viz i odkazy níže). Přesto, zdá se, nemá problémy s učiteli, se zřizovateli, sám se sebou ani s nadřízenými náměstky ministryně školství, s MŠMT a ČŠI.
J.Týř
Dále viz např.:
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/otazky-odpovedi-ke-spolecnemu_22.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/martin-simacek-bezprecedentni-kampan.html#comment-3864429840337272848
http://www.ceskaskola.cz/2015/07/nku-staze-ve-firmach-dosud-staly.html
http://www.ceskaskola.cz/2015/07/jiri-tyr-ceske-vzdelavaci-projektove.html
Okomentovat