Na sociálních sítích se objevují zprávy o přípravě společného vzdělávání. Zajímavé je zhodnocení semináře, které se objevilo na sociální síti Facebook (autor je redakci znám).
Dobrý den,
v úterý jsem byl na semináři s názvem „ŠVP máme a co dál“. Lektorem byl Mgr. Jiřička.
V zásadě řekl, že se ŠVP měnit zásadně nebudou. Dokonce to, co všichni očekávali, že budou muset do ŠVP zapracovat tzv. minimální očekávané výstupy – tak to ne?!!! Ty prý slouží pouze poradenským zařízením k tomu, že budou ve svých zprávách z tohoto vybírat a budou tyto minimální výstupy doporučovat. Opakuji, že škola to do svých ŠVP dávat nebude!!
Dokonce jsem měl pocit, že ty minimální nároky tam jsou jaksi zpočátku celé akce, aby byl přechod na spol. vzdělávání jednodušší.
Na opakované dotazy některých ze ZŠ, jak tedy ty minimální výstupy uchopit bylo odpovězeno, že to je práce poradenských zařízení a např. tam, kde tyto minimální doporučené úrovně pro úpravu očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření, jak se oficiálně nazývají, nejsou, nebude celý výstup realizován. Stejně jako může být vynechán celý obor – tedy např. cizí jazyk – v zásadě je tedy dle mého počítáno se začleněním mentálně postižených žáků až ke hraně středně těžce mentálně postižených /IQ 50/ a to natvrdo!!!
Co mě k tomu dovedlo po semináři je i to, že pan Jiřička řekl, a svědkem mi mohou být všichni aktéři semináře, informaci o práci poraden. Řekl, že podpůrné opatření, tedy i případné zařazení do speciálních škol, budou mít v ruce odborníci z poradenských zařízení, čemuž je moc rád. Rodiče jako neodborníci do tohoto nemohou zasahovat, mohou žádat revizi, ale tam budou také odborníci a veškerá přání rodičů, která by nebyla v nejlepším zájmu dětí /rodiče jako neodborníci tomu nemohou rozumět a ani snad si diktovat nebo přát…./ nebudou brána v úvahu. Rodiče se samozřejmě mohou obrátit na soud. Nevydržel jsem to a namítl, co prohlášení MŠMT i samé ministryně o tom, jak bude jednáno ve spolupráci s rodiči. No, pohled byl jako na kluka, který nesmí věřit všemu, co mu kdo nakuká, anebo když myslíš……)
Když by rodiče bránili tomu, co odborníci navrhnou, je nutná spolupráce s OSPODem. Tolik snad to zásadní. Jinak peněz bude dost, vše bude nárokové………………
Jak jsem už říkal – takové utahování šroubečků.
Poznámka redakce: Zprávu jsme dostali i do redakční pošty. Zřejmě šlo o seminář VISK:
O semináři s názvem „ŠVP máme a co dál“
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Tak to je přesně to, čeho jsem se od začátku bála.
Odkud byl pan lektor?
Stále dumám nad tím, jak naložím v ŠVP s oněmi minimálními požadavky-výstupy z RVP. Zda jim přiřadit minimální školní výstupy nebo ne. Co s učivem při těchto minimálních požadavcích, mezipředmětovými vztahy,...
Metodické sjednocení spadá do kompetence Národního ústavu pro vzdělávání.
Jednoznačně musí být minimální výstupy zakomponované do stávajících ŠVP. V případě, že by do školy nastoupilo dítě s mentální poruchou, kterou by se nejdříve všichni pokoušeli kompenzovat podpůrnými opatřeními (tedy i IVP). pak musí jednoznačně vycházet z nějakého materiálu -tedy minimálních výstupů. Něco jiného je pak IVP u děti s normální inteligencí, kde se PO řeší pouze formou nějakých pomůcek či asistenta. Zjednodušeně řečeno.A uvědomte si, že do škol budou zařazovány i děti s kombinovanými vadami. To bude mazec.
Učitelé, nevíte si rady a RVP/ŠVP? Zaplaťte si a my vám s tím poradíme, když to NÚV neudělal? Není na čase udělat v tom pořádek? Kolik berou učitelé a kolik berou ti, kteří ten zmatek vytvářejí a pasou se na něm? J.Týř
Asi za rok by měl začít systémový projekt přímo řízených organizací MŠMT, asi NÚVu s názvem: Budování kapacit pro inkluzívní vzdělávání - individuální projekt systémový, cena bude asi 350 MG. Držme žadatelům palce. Aktivity:
1. Podpora implementace APIV na krajské úrovni – metodické kabinety, spolupráce metodických kabinetů se školami, školskými zařízeními a sítěmi vzešlými z výzev IPo
2. Spolupráce krajských kabinetů s externími odborníky pro inkluzivní vzdělávání - prezenční i on-line aktivity, sběr příkladů dobré praxe
3. Vzdělávací a informační aktivity směrem k pedagogickým pracovníkům škol a školských zařízení (např. MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ), rodičům a veřejnosti.
4. Posilování spolupráce zúčastněných aktérů (např. KÚ, NÚV, KP NIDV, NNO) při vzdělávání dětí, žáků-cizinců bez znalosti českého jazyka a pilotní ověřování navrhovaných opatření na podporu vzdělávání dětí, žáků-cizinců v mateřských a základních školách.
5. Pilotní ověření možnosti využití speciálních pedagogů ze škol a SPC (většinou zřizovaných kraji) jako zdroje zkušeností a podpory pedagogů z běžných škol, včetně rozvoje měkkých kompetencí speciálních pedagogů (mentorské dovednosti, mediátorské dovednosti); ověření konceptu sdíleného učitele.
6. Vzdělávací, informační a komunikační kampaň k odborné a široké veřejnost
školské inkluzívní koncepce krajů – vazba na IPs KAP
7. metodické vedení při zpracování Krajských inkluzivních koncepce
Také si myslím, že budeme muset nakonec minimální úroveň výstupů rozpracovat do jednotlivých ročníků ŠVP jako podklad pro IVP žáků ve 3. stupni podpůrných opatření. Zatím to ale není nikde určeno, ani na portálu RVP.cz jsem to nenašel.
Neříká se tomu " s křížkem po funuse"?
Okomentovat