Speciální pedagog a ředitel školy pan Stanislav Drbout souhlasil s členstvím v expertním týmu ministerstva jako ředitel školy, nikoliv coby zástupce Asociace speciální pedagogů (učinil tak i formou e-mailové komunikace).
Včera odpoledne požádal pan ředitel o vymazání ze seznamu i jako ředitel školy, což budeme respektovat. Za Asociaci speciálních pedagogů je v expertním týmu od počátku uveden jiný zástupce tohoto profesního sdružení.
Oddělení vnějších vztahů a komunikace
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Zdroj: ParlamentníListy.cz (na webu MŠMT zpráva není)
MŠMT: Reakce na článek vydaný v Blesku 17. 3. 2016 s názvem "Valachová sestavila inkluzivní tým. Má ale háček. Je tam i muž, který o tom neví."
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
13 komentářů:
ASP ČR myslím udělala, podobně jako UPS, jednu velkou chybu - Amatérsky provozovaná profesní organizace je nesmysl
ASP ČR, UPS atd. se prohlašují za seriózní profesní organizace a myslím, že jimi i jsou. Nezajistily si ale potřebné podmínky pro profesionalizaci své práce. Nemají stálé zaměstnance, tiskového mluvčího atd. Těžko pak mohou obstát v konkurenci jiných asociací a nevládních organizací, které to udělaly a jejichž chod (tj. i provoz) je organizován na profesionální úrovni.
Myslím, že MŠMT by mohlo a mělo učitelským profesním organizacím ve výše uvedené věci podat pomocnou ruku a metodicky i prakticky jim pomoci získat provozní prostředky pro jejich činnost - například z dotací EU.
J.Týř
Tahle kauza vůbec nesouvisí s UPS. Co se týče MŠMT, bohatě by myslím stačilo, kdyby adekvátně reagovalo na podněty, které od UPS dostává.
Vážení, napíšu ještě pár příspěvků a pak si dám velikonoční pauzu. J.Týř
Pane Týři a na koho jsme se měli přisát? (UPS)
"metodicky i prakticky jim pomoci získat provozní prostředky pro jejich činnost - například z dotací EU"
Ano, UPS nemá žádné prostředky a bezesporu je to i poznat. Ale co by přinesly právě prostředky z dotací EU? Závislost. Místo smysluplné práce bychom utráceli čas a peníze na vytváření monitorovacích zpráv nebo podobných profesionálně vyvedených blbostí. A hlavně bychom tak přišli o to nejcennější, totiž o věrohodnost, neboť bychom zapadli do kalné společnosti přímo řízených organizací a ... tzv. neziskovek.
Proč přisát? Když chci něco dělat, musím na to mít podmínky a prostředky tj. i peníze. Jde tu o to NAPSAT projekt a získat peníze, abyste mohli zaměstnat lidi, kteří budou mít schopnost profesionálně prosazovat vaše cíle.
Skuhráte, že Eduini atd. to mají a nestaráte se o to, abyste to také měli. Jejich postup v zajištění dotační podpory jejich činnosti je legitimní. Proč sakramente neuděláte totéž? Kdo chce bojovat musí nastoupit na plac v plné zbroji. Kdo se pustí do boje neozbrojen dostane do nosu a pak skuhrá...
Myslím, že vám nic významně nebrání svůj projekt udělat - kromě případné neochoty nebo neschopnosti to admnistrativně zvládnout. Na to jsou ale jak v MŠMT tak i jinde lidé, kteří s tím umějí pomoci...
J.Týř
PS ad 18. března 2016 14:42: Nejsou tu jen EU dotace. Kdo má jasný cíl a plán, jak ho dosáhnout (projekt), může peníze získat různými způsoby...
Pane Týři,
já si myslím, že je lepší být chudý a nezávislý, než bohatý slouha.
Tak pane Týři, kdopak tady skuhral? O penězích na provoz sdružení tu nikdy nebyla řeč. Dělají to lidé dobrovolně a s chutí. A to mi chcete říci, že ti nahoře mají poslouchat jen ty,co mají nějaký aparát (placený) ,tiskové mluvčí, sepsané mnohastránkové programy apod.? Trochu trapné.
Paní Karvaiová i pan Sotolář mají v jedné věci pravdu. Není povinností učitelů škrabat se někam nahoru. Je povinností úřadů řádně odpovídat na poukazy na nesrovnalosti a na podněty k nápravě. Problém je v tom, že u složitějších věcí to s posuzováním významu věcí a volbou priorit očividně nefunguje jednoduše. Z tohoto pohledu by profesionalizace UPS a ASP prospěla. Je myslím škoda, že v UPS a ASP vůle k profesionalizaci jejich důležité práce zatím není, když jejich konkurenti už dávno profesionalizovaní jsou.
J.Týř
cat/ být chudý je fakt špatný,zažil jsem to,není o co stát...
p.s. dva roky na pracáku ,příjem 0 kč a hrdost je hned na nule
Zdá se, že věc organizačně, personálně a finančně nezajištěného kvalitního společného vzdělávání se do určité míry scvrkla na prosazování za daných podmínek odborně pochybné tzv. Inkluze dětí s LMP přičemž způsob a okolnosti tohoto prosazování vykazují znaky dost hrubých nesrovnalostí:
- Paní ministryně se v tomto týdnu jednala se zástupci Asociace krajů a Svazu měst (a obcí?) za situace, kdy Společné vzdělávání (SV) a jeho dílčí opatření tzv. Inkluze nejsou organizačně, personálně ani finančně zajištěny, jak by mohly a měly být. Ukázalo se přitom například, že nesrovnalostí jsou ve složení expertního týmu, který se ještě ani nešel, v jehož složení jsou i nesrovnalostí ukazující na zřejmou podjatost ve věci tzv. inkluze a jehož první setkání zřejmě MŠMT nebo NÚV teprve připravuje. Ukázalo se rovněž zřejmě i opomíjení tématu SV a inkluze při jednání ČŠI se zástupci stěžejních školských asociací.
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/ministryne-valachova-jednala-o.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/prectete-si-kdo-nepomaha-valachove.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/prectete-si-jde-skutecne-o-inkluzi.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/vedeni-ceske-skolni-inspekce.html
- Tyto nesrovnalostí se zřejmě nepříznivě projevují i v nedostatečné informovanosti škol a jejich zřizovatelů. MŠMT a NÚV například neodpovídají řádně a včas na jejich dotazy. Na serveru Česká škola byla proto vytvořena možnost podávat dotazy jeho prostřednictvím.
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/zodpovidani-otazek-ke-spolecnemu.html
- Do expertního týmu MŠMT ke společnému vzdělávání jsou zařazení zástupci několika inkluzívně orientovaných nevládních organizací. Nejsou tam zatím pověření zástupci Asociace speciálních pedagogů a Učitelského profesního sdružení.
http://www.ceskaskola.cz/2016/03/vyjadreni-asp-obsazeni-expertniho-tymu.html
J.Týř
Okomentovat