Facebookový příspěvek |
To, co se později strhlo jsem opravdu nečekal :)
O tom, že se dnes mohou mobilní zařízení velmi efektivně zapojovat do výuky asi není nutné diskutovat. Na té nejnižší úrovni klasicky jako kalkulačka, pro vyhledávání informací, hledání ve slovníku, jako foťák, kamera... Na poněkud vyšší úrovni je možné využít nabídku funkcí nejrůznějších čidel. Mobilní zařízení je možné použít také např. pro tvorbu podcastu a jistě bychom našli ještě mnoho a mnoho dalšího využití, jako například získání okamžité zpětné vazby učitele a žáka (např. úvodka nebo exitka, viz video níže ukázka aplikace Socrative).
Technologie jako nástroj zpětné vazby
Ale zpět k samotné bedýnce. Opravdu jsem nepředpokládal, že jedna bedýnka způsobí takový rozruch. Ale popořádku. Hned druhý den dopoledne se objevila fotografie z mého profilu na serveru Česká škola, včetně ankety o využívání mobilů ve třídě. Kolem oběda už mi volala redaktorka z lidovky.cz a chtěla další podrobnosti. No a večer už byla bedýnka díky Radce a Pavlovi (ServisPC Staňkov) vyrobena. Šlo to vážně dost rychle... Výsledek je níže.
Pepoušova odpočinková bedýnka |
Překvapilo mě, že žáci odevzdávají své mazlíky dobrovolně. Když si o tom povídáme, většinou se mi dostane odpovědi, že jsou vlastně rádi, protože je pak mobil při vyučování nerozptyluje, ale zároveň na něj vidí.
Pepoušova odpočinková bedýnka v akci
A aby toho nebylo málo, o týden později už jsme byli s naší škatulkou i v Blesku. Pro mediální výchovu jsme tím získali výborný materiál. Pokud srovnám autorizovanou verzi a tu otištěnou, nabízí se název hodiny "Najdi pět rozdílů". Nutno dodat, že ale na Blesk! to zas nebylo tak špatné.
Naše bedýnka v Blesku :) |
A co z toho všeho vyplývá? Že už nemůže nikdo říct, že po mně jednou nezůstane také něco hmatatelného. I když si nejsem zcela jistý, zda po 22 letech praxe a 2 vysokých školách bych chtěl zrovna bedýnku na mobily (ve vší úctě k ní) považovat za vrchol mé pedagogické kariéry :)
Převzato za autorova blogu pedagogického geeka
2 komentářů:
Ale prosimvás, koho dnes zajímají mobily!
Je třeba jít s dobou a citlivě vnímat nové trendy v oblasti komunikačních technologií.
mobily má vybírat sekuriťák po vstupu do školy a ne učitel
Okomentovat