Snažíme se zmapovat už předškoláky a připravit se na jejich specifika, základní vzdělání u nás dokončí všechny děti, říká ředitel oceňované inkluzivní školy v Poběžovicích Vladimír Foist. Vytvořit takovou školu je podle něj složitý proces. Odpor části společnosti je podle Foista přirozený, obavy prý pramení hlavně z neznalosti. On sám se přitom s negativními reakcemi rodičů setkal jen minimálně. Říká přitom, že hlasy politiků proti inkluzi přibývaly s tím, jak rostly negativní reakce v médiích.
Záznam pořadu na DVTV
4 komentářů:
Když inkluze(možná) funguje(neznámé výsledky vzdělávání) na jedné škole se specifickými podmínkami, neznamená to, že bude fungovat na všech školách ČR!!!
Na konkrétní otázku - např. tu od M. Odehnala týkající se dětí s LMP od 7. třídy - přišla snůška nic neříkajících floskulí typu vyřeší to dobře nastavený IVP.
Korunou všeho pak bylo odmítnutí skupinové integrace de facto z ideologického hlediska a zmínka o Finsku a desátých třídách, v nichž lze vše dohnat... Inu poradce ČOSIV.
1/Finsko - v každé třídě běžný pedagog, speciální pedagog a asistenti, popřípadě ještě psycholog.A samozřejmě SKUPINOVÁ INTEGRACE!!!!!
2/ Pán se vyhnul všem konkrétním odpovědím, které by nepotvrdily jeho povídání o prospěšnosti. Asi se již naučil od paní ministryně, jíž je poradcem.
3/Sám připustil, že to, co on nazývá inkluzivním školstvím (ale jde především o začlenění sociálně slabých a dětí se SPU), BUDOVALI NĚKOLIK LET.
Docela by mne zajímalo, jak úspěšně se panu řediteli daří
'omezit kriminalitu, problémy s dluhy a nezaměstnanost v regionu'.
Okomentovat