Obracíme se na vás s prosbou o vyplnění webového dotazníku, který je základním nástrojem pro výzkumnou studii o faktorech, které významně ovlivňují individuální akceptaci a užívání interaktivních tabulí. Předpokládáme, že vám čas potřebný k úplnému vyplnění dotazníku nezabere více než 15 minut.
Online dotazník
V případě jakýchkoliv dotazů týkajících se tohoto průzkumu nás neváhejte kontaktovat na adresách: bostjan.sumac@um.si nebo martin.bilek@uhk.cz.
Moc děkujeme za účast v tomto výzkumném šetření!
Boštjan Šumak, Andrej Šorgo
Institut Informatiky
Fakulta elektrotechniky a informatiky
Univerzita v Mariboru
Smetanova ulice 17, 2000 Maribor
Slovinsko
Martin Bílek, Kateřina Chroustová
Oddělení didaktiky chemie Katedry chemie
Přírodovědecká fakulta
Univerzita Hradec Králové
Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové
Česká republika
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
intertabule pro školy jsou jako předražené kastroly pro důchodce
Interaktivní tabule s optickým dataprojektorem (ITOD) je myslím přežívající relikt technického vývoje nikoli nepodobný parní lokomotivě na železnici! :)))
Dnešní stav techniky umožňuje udělat např. LCD zobrazovač, který bude mít funkční parametry ITOD avšak bude kompaktnější, přenosnější a bude mít lepší obraz. Doufám, že už na tom třeba Samsung pracuje.
J.Týř
Zanedbán je myslím rovněž další Výzkum, vývoj a inovace klasických školních písátek. Není nad dobře umytou tabuli a krabičku barevných písátek, nad sešit s nalinkovanými okraji a dobře ořezanými pastelkami. To vše samozřejmě v tabletech a mobilních telefonech dětí s příslušným kloudově bezdrátovým zázemím ve volných programech a s konektivitou na tu společnou inteligentní LCD tabuli ... atd. :))) J. Týř
"Dnešní stav techniky umožňuje udělat např. LCD zobrazovač, který bude mít funkční parametry ITOD avšak bude kompaktnější, přenosnější a bude mít lepší obraz. Doufám, že už na tom třeba Samsung pracuje. "
Pošlete mi pane Týři prosím odkaz na levný zobrazovač aspoň 150 cm uhlopříčka. Děkuji.
Nebudu beduínsky tvrdit, že jde o aktuálně žhavé řešení hlavního problému českého školství. Pracovat na tom ale význam má. Před deseti patnácti léty byly ITOD srovnatelně drahé jako dnešní velkoplošné LCD zobrazovače. Ty ITOD jsou dnes levné avšak jejich použití je technicky komplikované. Za nějaký ten rok zlevní myslím i ty velké LCD zobrazovače... J. Týř
A pošlete mi tedy nějaký odkaz na levný dotykový zobrazovač?
Pokud vezmeme v úvahu TCO při stejné kvalitě obrazu, tak je to jednoznačné. Úplné srovnání možné samozřejmě není. Na některé klasické IWB se dá například psát fixem nebo jsou magnetické, to u LED opravdu nejde. Díky vlastnostem obrazu ale není třeba u LED tak velká úhlopříčka.
Zatím je to v drahých plenkách. Používal jsem zatím jen tablet a mobilní telefon s S Pen perem... S tou lokomotivou (6. března 2016 17:11) je to samozřejmě nadsázka :)))
Psát fixem na by LED šlo, kdyby to bylo SW obslouženo, což není a což je škoda. Brání to třeba použití tabletu při obkreslování a fixaci nastavení tabletu proti nechtěnému dotyku.
Pane Týři, zpátky na zem. Používáme denně Smartboardy v ICT a fyzika/chemie učebnách. Záleží na učiteli, co se chce naučit, ale opravdu jde mnoho. Pro mne osobně jde především o ochranu zdraví. Myslím, že prachu z křídy už jsem se nadýchal dost. To, že se ve škole práší dost i bez křídy, vypovídají vnitřnosti PC a filtry projektorů. Do běžných učeben volím raději dobrou smaltovanou tabuli s dataprojektorem. Až vypnou elektřinu, tak budeme plynule pokračovat s fixou. Nevím, jak odolné jsou proti úderu LED obrazovky, ale dobrý smalt vydrží i pěknou šlupku židlí. Zůstanou důlky, ale povrch se nepoškodí. Ovšem pokud mohu soudit na kvalitu ovládání, tak 1. mřížka pod plátnem; 2. aktivní prvky ukryté v rámu; 3. aktivní pera (nejsou žákuvzdorná a žerou); 4. paprsek z krabičky. Dotyková LED s dostatečnými parametry, by dnes byla plýtváním, i kdyby to byly "peníze z EU".
Pane Týři, jak jste přišel na "Psát fixem na by LED šlo, kdyby to bylo SW obslouženo, což není a což je škoda.". Na LED panely se díky SW (existuje jich halda i freeware či open source či online) dá psát jako na tabuli prstem nebo stylusem, s možností okamžitého ukládání či online publikování právě napsaného.
Jirko, mám přehled o stovkách LED, LCD či plasma panelů v českých školách všeho druhu dodaných v posledních šesti letech. Poškozen byl, pokud vím, jen jeden na mobilním stojanu, který nešťastně převrátila učitelka. Pokud víte o nějakém poškozeném žáky, dejte mi vědět.
Jak už jsem psal TOC LED panelů i jejich vlastnosti jsou výhodnější než ony SMARTboardy. Ostatně už v roce 2013 se dotykových panelů prodalo v UK víc než klasických IWB s projektory.
My na ně zatím nemáme, takže to řešit nemusíme. Navíc se cítím svobodnější, protože na skle asi smazatelné fixy budou špatně vidět, až budeme bez proudu. Doufám, že paní učitelka nemusela platit ze svého.
Jednou přišel Picasso k truhláři a chtěl kus nábytku. Truhláři to v jeho dílně nakreslil a ptal se, kolik to bude stát. "Nic, už jste mi zaplatil tím výkresem" odpověděl mu truhlář.
Digitalizace je hezká věc, ale ztratí-li se díky ní schopnost lidí myslet, psát, kreslit a počítat, dojde k tzv. digitální demenci.
Před cca 10 léty jsem měl možnost navrhnout s žáky pro školu počítačovou učebnu podle svých představ. S žáky jsme změřili prázdnou učebnu a začali jsme navrhovat její vybavení tak, aby maximum zařízení mohla vyrobit škola ve svých dílnách. Základní půdorysný návrh jsme udělali v měřítku v programu Corel Draw. Dospěli jsme k rozestavení a základním rozměrům jednotlivých kusů nábytku i k rozmístění instalovaných sítí.
Jednotlivé kusy nábytku jsme pak od ruky propiskou načrtli na volné listy papíru ve volném rovnoběžném promítání (jeden kus nábytku - jeden výkres od ruky) a odnesli je do truhlářských dílen školy. Stačilo to. Vyrobené kusy nábytku jsme odnesli do učebny, kterou mezitím zedníci, instalatéři a elektrikáři opařili vším potřebným. Stačil k tomu ten jeden půdorysný výkres a pár náčrtků. Pok přišel ICT technik a osadil nám tam počítače. Nemuseli jsme to např. CADit:) Stačil jeden elektronický půdorysný výkres s legendou, ruční náčrtky a domluva s realizátory, kteří měli hlavu na pravém místě...
Ten půdorysný výkres jsem pak v učebně pověsil na nástěnku a novým žákům jsem vždy vysvětlil, co to je a kolik práce ta učebna stála. Líbilo se to i rodům při dnech otevřených dveří. V té učebně jsem pak učil asi šest let. Když jsem ze školy odcházel, nebyla počmáraná ani poničená...
ad. J. Wagner: Vím, že na dotyková LCD lze elektronicky kreslit, ty kresby ukládat atd. Šlo mi o opačný postup - o možnost pořídit si průsvitem (tzv. okenní afinitou:))) ruční náčrtek přímo z obrazovky tabletu...
ad Jirka: Souhlasím. Každá zvláštní věc vyžaduje zaujetí od toho, kdo ji má používat. Shora nařizovat by se neměly věci, které si mohou učitelé a žáci sami efektivně volit podle dané situace a podmínek, které daná škola má... :)))
J.Týř
PS: Křídám se kdysi říkalo "Ceausescova pomsta" (křídu jsme kdysi dováželi z Rumunska:). Přesto mám pastelky a barevné křídy dodnes rád. Když řeším složitější problém, opouštím počítač a nakreslím si to tužkou na papír (lze gumovat:), pak si důležité věci vybarvím pastelkami a nakonec ty nejdůležitější věci obtáhnu perem nebo propiskou. Pastelky jsou pro mně dodnes "nejúčinnější zbraň" na řešení složitých problémů :)))
Tu naši učebnu jsem před 13 lety mohl také navrhnout sám. Učím v ní dodnes a je stále čistá a neponičená. :-)
Okomentovat