Český rozhlas Plus: Celý proces inkluze je uspěchaný, varuje zástupce učitelů

pátek 11. března 2016 ·

Ministryně školství Kateřina Valachová oslaví v červnu první narozeniny ve funkci, ale hned po prázdninách bude skládat pomyslnou maturitu. A to z projektu, který má do běžných škol přivést větší množství dětí s handicapem, tedy inkluze.




Doprovodný článek na webu Českého rozhlasu

12 komentářů:

Ondřej Šteffl řekl(a)...
11. března 2016 v 21:41  

Pane Sotoláři, Vaše vystupování v pořadu se mi moc líbilo. Bylo věcné, vstřícné, asertivní. Upřímně musím říct, že mě příjemně překvapilo.

Eva Adamová řekl(a)...
11. března 2016 v 22:37  

No jasně, že je proces inkluze uspěchaný. Běžné školy na inkluzi naprosto nejsou připraveny především personálně, stejně tak, jako je naprosto nemožné pro praktickou školu personálně zvládnout přechod na běžnou základku.

Navíc díky nedostatku financí na realizaci inkluze vznikne nelogická dvoukolejnost, kdy děti se starým vyšetřením budou mít nárok v podstatě na houbeles a teprve děti s novým vyšetřením budou mít přiděleny peníze nárokově. Je to něco, jako kdyby se od 1.9. změnila pravidla silničního provozu, a lidi se starým řidičákem by stále jezdili vpravo a lidi s novým řidičákem by už jezdili vlevo, a toto by trvalo na silnicích po dva roky přechodného období se zdůvodněním, že na přemontování volantů ve všech automobilech najednou nejsou finance.

Ondřej Šteffl řekl(a)...
11. března 2016 v 23:06  

„Inkluze, jak ukazují zkušenosti ze zahraničí, nesnižují celkový průměrný výkon žáků,“ ujistil v pořadu Pro a proti náměstek ministryně školství Stanislav Štech.
Podle něj je celkový výkon takového školství naopak ještě vyšší, než v zemích, které udržují segregovaný vzdělávací systém.


Průměrný výkon se nesnižuje. !? Ale to vypadá, že výkon některých žáků se snižuje. Mně tento přístup udivuje. Je možné zlepšovat výsledky jednoho žáka na úkor jiného? Je možné ignorovat zájem jednotlivého žáka? Jak k tomu ten žák přijde? Je to jako bychom plošně sypali na lidi DDT, 10 jich zabili, ale jiných 11 (možná) zachránili od malárie.

A samozřejmě, že inkluze není jediný příklad, kdy něco podobného ve školství děláme. Plošné přijímačky, povinná maturita z matematiky - kdybychom i věděli (což nevíme), že to "v průměru" něco zlepší, jak k tomu přijdou ty děti, co mají špatné učitele a nemají peníze či vůli rodičů to napravit jinde?


Oldřich Botlík řekl(a)...
11. března 2016 v 23:11  

Pane Sotoláři, Vaše vystupování v pořadu se mi moc líbilo. Bylo věcné, vstřícné, asertivní. Upřímně musím říct, že mě příjemně překvapilo.

Souhlasím. Je zjevné, že v UPS (jehož stanoviska pan Sotolář jako mluvčí UPS jistě vyjadřoval) převládají vůči dosavadnímu postupu přípravy inkluze smířlivější postoje, než mám například já. Jsou dokonce tak umírněné, že to mnohé zdejší přispěvatrolly staví do pozice zoufalých extremistů. Naprostých mimoňů.

Panu Sotolářovi hrozí, že bude brzy označen za „experta“ a z komunity přitakávačů ho vyobcují. Předem vám k tomu blahopřeji, pane Sotoláři!

(Podle hlasu jsem usoudil, že ten "strejda" v náborovém videu jste vy. Netušil jsem to, a pokud se vás to pojmenování dotklo, omlouvám se. Jak jsem již vysvětloval, nemyslel jsem tím vůbec nic zlého -- na tom videu mi vadilo a vadí něco jiného.)

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
11. března 2016 v 23:26  

"Podle hlasu jsem usoudil, že ten "strejda" v náborovém videu jste vy."

Máte ale dobrý postřeh...

poste.restante řekl(a)...
12. března 2016 v 0:15  

Dle mého soudu se pan Sotolář až příliš soustředí na téma nižších gymnázií. Opakovaně. Z věcného hlediska má pravdu, ale je to spíše přihřívání si své polévky, než že by to byl hlavní fatální problém, na kterém inkluze ztroskotá.

Naopak jen okrajově se mluvilo o jiném problému a to je zrušení RVP ZV s přílohou LMP. Lepší argumentaci, nežli já, by v tomto ohledu poskytla kolegyně Karvaiová.

Nestačí říci, že se něco nesmí stát, když víme, že rizikem je právě to, že se něco stane.

Pan náměstek Štěch se tentokrát choval konstruktivně.
Přesto mne v závěru neuspokojilo jeho vysvětlení, proč nešlo při startu inkluze použít náběh v delším časovém období a ve více etapách, přičemž start následující etapy by byl podmíněn dosažením stanovených výstupů etapy předchozí.

Josef Soukal řekl(a)...
12. března 2016 v 7:39  

"Je zjevné, že v UPS (jehož stanoviska pan Sotolář jako mluvčí UPS jistě vyjadřoval) převládají vůči dosavadnímu postupu přípravy inkluze smířlivější postoje, než mám například já."
Postoje zřejmě tak nesmířlivé, že o nich dodneška prakticky nikdo nic neví. Aneb pokus nasednout do vlaku, ve kterém přestává být nebezpečno, protože už v něm jedou skoro všichni, až na extremisty či mimoně typu J. Černého.
Ale abychom to s tím chválením nepřehnali, hned vzápětí starost o tom, jako to se ZS bude v UPS. Oldřich Botlík se minul povoláním, je to rozený kádrovák.

Eva Adamová řekl(a)...
12. března 2016 v 11:15  

Botlík a kádrovák? No to jste přehnal, pan Botlík a já víme všechno! On tedy ví všechno,všemu rozumí a od všeho má klíče. Jediné, co neví je, že je Brouk Pytlík, ale to vím zase já.

poste.restante řekl(a)...
12. března 2016 v 12:39  

Na Pytlíky raději opatrně, kolegyně Adamová.

;-)

tyrjir řekl(a)...
12. března 2016 v 14:40  

Rozletěly se dveře do saloonu, dovnitř vrazil takový střizlíkovitý kovboj a zařval
"Kdo z vás, lumpové zatracení, mi natřel koně tou zelenou metalýzou?!"
Vztyčil se hromotluk a klidně řekl "Já. A co má být?"
"Nic. Nic. Já jen, že už je to suché a může začít lakování."

Pan Sotolář si myslím tu pochvalu od pánů a Šteffla a Botlíka zaslouží.

J.Týř

Nicka Pytlik řekl(a)...
12. března 2016 v 21:03  

Na Pytlíky raději opatrně...

„Za pytlika považujeme člověka, který se za něj sám považuje, aniž by se nutně k této příslušnosti za všech okolností (např. v diskusích) hlásil, a/nebo je za takového považován významnou částí svého okolí na základě skutečných či domnělých (nevědomostních, předsudkových nebo konspiračních) indikátorů.“

My pravověrní pytlici nejsme zase až tak hákliví na každé slovíčko.

"Když nás půjdou miliony,
všichni proti větru,
věrozvěstské hovadiny
ponesem si v kletru."

Josef Soukal řekl(a)...
12. března 2016 v 22:51  

Ondřej Šteffl řekl(a)...
Pane Sotoláři, Vaše vystupování v pořadu se mi moc líbilo. Bylo věcné, vstřícné, asertivní. Upřímně musím říct, že mě příjemně překvapilo.

11. března 2016 21:41

Pro zajímavost kopíruji pasáže z dnešního FB:

Jiri Weinberger

Už mnoho let žasnu, jak obyčejné i renomované hlavy lehkovážně obracejí implikaci a "dokazují" tím kde co. Např.: potlačení tržního prostředí vede k devastaci ekonomiky. Souhlasím. Ale našli se lidé, kteří z toho vyvodili poučku "Trh vyřeší to i ono." Závěr je chybný, ale demagogům (i bezděčným) posloužil skvěle. Ale nejde zdaleka jen o politiku, tohle chybné uvažování najdeme v mnoha kontextech.

Uvažuji o založení skupiny hlídačů, kteří budou monitorovat. kdy, kde a kdo výše naznačené chybné uvažování použil či zneužil. Zatím nic nezakládám, mj. proto, že mě dosud nenapadl výstižný název takové skupiny.
Koho z vás jsem zaujal? Napište mi.

(...)

Ondřej Šteffl Mrkněte na Českou Školu, tam tak učitelé argumentují dnes a denně.

Josef Soukal To bylo zbytečné pane Šteffle, obzvlášť když často z diskuse na ČŠ zbaběle utečete.

Ondřej Šteffl Jiri Weinberger Vidíte tu logiku předchozího příspěvku. úžasné, ne? A to pomíjím, že to není k věci, ale k osobě. A takhle je to na ČŠ skoro pořád.

Josef Soukal Ondřej Šteffl Pokud ji potřebujete vysvětlit, udělám to. Ale myslím, že až na vás je všem jasná.

-
Názorný příklad demagogického "vyvozování" předvádí Marek Švehla v článcích pro Respekt. Píšeme o tom na webu ASČ.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.