Rodiče, učitelé i politici v posledních měsících řeší, jak bude v praxi vypadat výuka nějak znevýhodněných dětí v běžných třídách. Od letošního září totiž podle novely školského zákona mohou rodiče posílat handicapované děti do běžných základních škol. V některých zařízeních ale společné vyučování už řadu let funguje. Příkladem je třeba pražská škola na Lyčkově náměstí.
Doprovodný článek
Český rozhlas: Inkluze na ZŠ Lyčkovo náměstí funguje už roky, znevýhodněné děti se učí v běžných třídách
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
Od letošního září totiž podle novely školského zákona mohou rodiče posílat handicapované děti do běžných základních škol.
A to jako dřív nemohli?
Tak třeba na ZŠ Lyčkovo náměstí to funguje už roky!!!!!
To by se člověk fakt zbláznil... z týdle logiky.
To je protiofenzíva ilusionistů (nebo inkluzionistů?).
Tak funguje to, nebo nefunguje? Som voláky zmatěný.
"Celkem je na základní škole v pražském Karlíně téměř 600 žáků. Skoro polovina z nich má upravený školní plán kvůli specifickým vzdělávacím potřebám."
A ta skola zije z tech 31500 Kc na zaka a rok?
Specifické vzdělávací potřeby jsou něco jiného než mentální postižení. S těmi se dá pracovat podle RVP ZV i bez Přílohy.
"Skoro polovina z nich má upravený školní plán kvůli specifickým vzdělávacím potřebám."
Upravený školní plán???
Ty jo, průser. paní asistentka:
1/v rozhlase nepřípustně jmenuje děti a jejich diagnozu (nesmí se, jde o citlivé údaje)
2/pokud v tom šrumci dobře slyším, tak paní asistentka přesně říká dítěti, jak má počítat. Takže něco jako, převeď na stejné jednotky, teď to sečti, teď to vyděl 5 a výsledek máš v kilogramech. Už stačí, aby mu zrovna řekla výsledek. To je jako inkluze?
V této době tam nemají žádné děti s diagnozou mentálního postižení (psala jsem si jsem se školou).
převeď na stejné jednotky, teď to sečti, teď to vyděl 5 a výsledek máš v kilogramech
Ale naprosto běžný způsob výuky. Dnes. A bez asistentů!
Studijní skupina: druhý ročník gymnázia.
Prostředí: tabulkový procesor.
Cvičení: výpočet nákladů na vymalování třídy.
Mám z toho snad dovodit, že i my jsme posledních pár let inkluzivní?
Ale tak jo. Na naší škole inkluze také "funguje". Každý rok se taháme s PP poradnou o přiznání asistentů na alespoň trochu slušný úvazek u žáků, kteří by bez nich na základce nemohli vůbec existovat, o přiznání diagnóz, protože se nám stává, že žáci se nám za dva roky zcela zázračně vyléčí z těžkého adhd či lmp. Potom se zase taháme s krajským úřadem o peníze na asistenty. Mimo to se potýkáme s naprostým nedostatkem vhodných učebnic pro žáky s SVP. No a v neposlední řadě se neustále přetahujeme s některými rodiči žáků s SVP, aby své ratolesti vůbec posílali do školy a na potřebná vyšetření. Já mám spíš pocit, že je to spíš blázinec než inkluze, a jsem skutečně zvědavá zda, "inkluze" bude v tomto smyslu pokračovat, ale protože slíbené platí v našem kraji 10 roků, tak mám obavy, že bude.
Hlásím se do klubu. U nás taky inkluze funguje. Od teď se dyslektikům a normálním pomalejším dětem začne říkat "inkludované" - máme jich 70 - 100 (nevím fakt přesně).
A vytvoří se tisíce důkazů, že to funguje. Prosím všechny sluníčkáře, aby si mne přeřadili mezi zdárné inkluzionisty.
To, čím se momentálně snaží straničtí novináři a inkluzionisté zavřít kritikům hubu bych nazval "potěmkinova inkluze". Kolik se toho ti "naši dyslektici" naučí, vím velice dobře, taky vím, na co mají a vím, že by žáčky s LMP strčili do kapsy, přesto, že se většina v matice, fyzice, češtině a dalších předmětech nějak moc nechytá - ALE i tak jsou povětšinou schopni sledovat ještě v deváté třídě vo-co-go.
Inkluze teď vlastně skvěle funguje všude. Inkluzisté vykazují jako inkludované i žáky s ADHD, s dysporuchami, s poruchami chování a další, kteří vždycky byli v běžných školách a za žádnou inkluzi se to nepovažovalo.
Vedle skutečně zdravých, vstřícných, otevřených, laborativních nebo kooperativních škol s mnou oblíbeným waldorfského typu s prvky montessori podle daltonského plánu už jako houby po dešti vznikají, lépe jsou objevovány už několik desetiletí úspěšně fungující zaručeně harmonicky inkluzivní školy s prvky začleňování a integrace.
Lioliasová, Lioliasová, vy jste ale pipina. Dejte výpověď i s Bobem, ten už není volajaký, ale volaký :-). A zmätení sú tu všetci.
Ono to tak asi je, ale co bude s těmi dětmi s mentálním postižením??????
Pokud by se inkluze vyčerpala tím, že se budou inkludovat žáci, pro které stejně neexistují žádné speciální školy, tak bych proti ní snad ani nic neměla.
Tak tajný je tajná? A pipina? A hele...
Okomentovat