Hostem pořadu České televize Hyde Park byla Kateřina Valachová.
Záznam pořadu na webu České televize
Hostem pořadu České televize Hyde Park byla Kateřina Valachová.
Česká škola jako nezávislý školský zpravodajský portál publikuje články především k ožehavým školským tématům, jako je aktuálně inkluze, reforma financování regionálního školství, kariérní řád pedagogů, nebo jednotné přijímací řízení. Česká škola umožňuje necenzurovanou diskusi čtenářů.
Copyright © 2000-2015· Albatros Media a.s.
Theme by Brian Gardner · Bloggerized by Zona Cerebral and GirlyBlogger · Modified by J4W
11 komentářů:
Náááádherná ukázka právnického nicneříkání a recitační soutěže zároveň. Vydržela jsem 10 minut. Pak už mě šlo o zdraví, tak jsem vypnula.
Já jsem to vydržela až do konce. Dozvěděla jsem se, že se vlastně vůbec nic neděje, 1.září se nic nezmění, žádné hordy postižených žáků do škol odnikud nepřijdou, takže nebudou potřeba ani noví asistenti.Postižených dětí je jen několik tisíc a většina z nich je už inkludovaných.Pedagogové to zvládají a pokud ne, tak se to naučí. Nic se neruší, zůstanou školy základní i speciální(o praktických nebyla řeč.)
Byl to demagogický projev obhájce inkluze a ne pedagoga, kterému jde o děti.
No ona taky není pedagog a dělá, co musí, ostatně právníci jsou na to zvyklí. Dál to radši rozvádět nebudu.
Už pochopili, že slibům o penězích nikdo stejně nevěří. Takže peníze nebudou.
Paní ministyně, Máte pravdu že ty děti na ZŠ už jsou. Pak jdou k nám na učiliště a my vidíme jaký je to průšvih. Jaký je propad v jejich kompetencích ve srovnání s dětmi před 10 lety.
Kde seženete tu pomoc? VŠ umí pracovat s nadanými žáky. Ale na práci s handicapovanými zde nikdo není. V mém předmětu vím o jedné jediné odbornici v ČR a ta je v těžce důchodovém věku, která občas školí a něco smysluplného napíše. Jestli jsou nějací mladí(a doktorandů jsou mraky), tak jsou tak dobře utajení, že si jich kantor nemůže všimnout. Všimnou si oni kantora?
Vím o jedné mladé učitelce z Prahy, která se snaží něco prezentovat ze své praxe. Není to trochu málo?
Mám kontakty po učilištích po ČR, ale nevím o žádném výzkumu, že by se někdo snažil zjišťovat co dělat s těmito dětmi, jak to ve skutečnosti funguje, co je dobře a co je špatně.
Možná se objeví a za pár peněz vytvoří nějaká lejstra nebo začnou školit, ale nebude to stejné, jako teď, kdy všichni nabízí školení, které je učitelům znevýhodněných dětí k ničemu?
Problém je, že hlavní cíl - uchlácholit veřejnost - možná vyšel.
Paní ministryně byla zjevně velmi nervózní. Být učitelkou ve škole, tak si za její neustálé "ehm, ehm" a "ano, ano" začnou dělat žáci čárky.
Ale podařilo se jí vytvořit zdání, že se vlastně nic neděje, jen jeden papír byl nahrazen jiným a školy "konečně" dostanou peníze na to, co už léta dělají.
Je to manipulace, ale nezbývá, nežli jí čelit.
Třeba i s pomocí Blesku, když veřejnoprávní média mají selektivní "slepotu".
Já bych vypíchla z těch keců dvě věci.
1. Vůbec se mi nelíbilo vystupování paní ministryně vůči panu Sotolářovi. Ona totiž byla první, která nezodpověděla otázku, z čehož potom docela agresivně nařkla jeho.
2. A k závěru jejího vystoupení? Opravdu je paní ministryně přesvědčená o tom, že se nesoutěží mezi speciálním a běžným školstvím? Tak ať si objede pár škol v oblastech, kde se vyloženě školy o žáky škubou. Jen na naší škole držíme pět žáků v různých ročnících, kterým by bylo lépe ve škole praktické, jen a jen proto, abychom nemuseli spojovat třídy. Máme dokonce zakázáno je nechat propadnout. Vždyť ona ta inkluze na "inkluzivních" školách vznikla jako z nouze ctnost. Hovořil o tom ve svém vystoupení i pan ředitel Bělecký. V okolí mají několik osmiletých gymnázií a několik soukromých škol a tak jim ani nic jiného než být inkluzivní nezbývá. Jen začínají mít problém sehnat učitele.
Paní Adamová. Díte pravdu v tom, že inkluzivní školy, které se v současnosti prezentují jako inkluzivní, jsou ty, které nemohou poslat žáka jinam, protože by se jim zhroutilo financování školy jako celku. Třeba ten ředitel školy v Poběžovicích se cachtá inkluzionistickým vzděláváním, ale je to tím, že v okolí není žádná jiná fungující škola. A že jim skočil na vějičku a prezentuje se skoro každý den?
A co považuju za hodně důležité? Jako ředitel máte taky vyučovací povinnost???? Kdo to za vás učí a pokud to učí, tak kolik mu dáváte??? Když furt jezdíte propagovat inkluzi!!!!!
Otázka směrována do prostoru a hlavně na ředitele školy v Poběžovicích.
Otázka směrována do prostoru a hlavně na ředitele školy v Poběžovicích.
Škola jako politické hnutí?
- Chceme dát šanci na kvalitní vzdělání všem dětem bez rozdílu.
- Chceme se podílet na rozvoji našeho regionu v současné době i v budoucnosti.
- Chceme rozvíjet dobré vzájemné vztahy mezi různými etnickými skupinami i vztahy k majoritnímu obyvatelstvu.
- Chceme pomoci sociálně znevýhodněným rodinám a minoritním etnickým skupinám, aby se mohli plně zapojit do společnosti a podílet se ne veřejném životě.
- Chceme omezit kriminalitu, problémy s dluhy a nezaměstnanost v regionu.
Tak ještě něco o zdravotnické péči a dopravní obslužnosti v regionu.
Pobezovicim jsem psala a zeptala se na nekolik otazek.Odepsali,ze p.ucitelka je ted nemocna a ozve se potom.Proc mi neodpovedel p.reditel nevim.Tak uvidim zda se dockam
Okomentovat