V úterý 8. března bude v Akvariu EDUin probíhat diskuse na téma: Co děláme a co musíme udělat, aby se Strategie digitálního vzdělávání stala skutečností. Diskuse na toto téma je součástí Týdne otevřeného vzdělávání. Naplňování Strategie digitálního vzdělávání je klíčová pro realizaci Otevřeného vzdělávání a implementaci strategie zmiňuje i Charta Aliance Otevřeného vzdělávání.
Pozvání přijal Jaroslav Fidrmuc (MŠMT), Ondřej Neumajer (spoluautor Strategie) a Martin Lána (zástupce ředitelky, Základní škola a Mateřská škola Děčín IV).
Akvárium je diskusní setkání otevřené všem, kteří mají zájem se dozvědět něco nového z oblasti vzdělávání. Chceme propojovat akademiky, učitele, zástupce neziskovek, byznysu, státní správy a samosprávy. Diskuse má specifický formát tzv. Akvária, ve kterém se diskutuje uvnitř kruhu a ostatní mají možnost naslouchat a případně vstupovat do diskuse v rámci pravidel. Jde o uspořádání zvyšující efektivitu a přehlednost debaty.
Termín: úterý 8. března 2016 od 17 do 19 hodin
Místo: Skautský institut, Staroměstské náměstí 4, 11000 Praha
8. 3.: Akvárium aneb Co děláme a co musíme udělat, aby se Strategie digitálního vzdělávání stala skutečností?
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Termín "Digitální vzdělávání" považuji za termín hrubě nevýstižný. Vzdělávání je proces kontinuální (analogový). Není tedy digitální. Digitální demence je tedy obsažena už v názvu vzdělávání, v jehož prospěch se mají omezovat ostatní předměty!? :)))
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/pavel-roubal-strategie-digitalniho_25.html
Nejprve by se myslím měl změnit dementní název tzv. "Digitálního" vzdělávání :)))
J. Týř
Zkuste navrhnout nějaký jiný... když se ujme :D, tak proč ne. Zatím většina zainteresovaných ví, že se jedná o využití digitálních technologií ve vzdělávání, jenže pro některé analogové kolegy je to příliš dlouhé :D
Odpor digitálních dementů ke všemu analogovému mi tak trochu připomíná korpuskulárně vlnový dualismus ve fyzice. Co je laser - analogové nebo digitální zařízení? Je to kvantový generátor světla, které má korpuskulární i vlnový charakter. Co je to digitální elektronický obvod? Je to fyzikální model tzv. výrokové logiky ve kterém jsou elektrony donuceny modelovat tu výrokovou logiku. Co jsou to tzv. digitální technologie? Je to jen část moderních technologií!!!
Když se ráno protahuji, dělám to furt analogově (souvisle) a doufám, že mě nikdo nebude nutit dělat to "digitálně" Když cvičím, kvatuju si tu analogovou zátěž v určitých dávkách. Délku cvičení odměřuji analogovými nebo digitálními hodinami. Když si chci poslechnout kvalitně reprodukovanou hudbu, pustím si ji z gramofonu, nikoli z CD :)))
http://www.wikiskripta.eu/index.php/Vlnov%C4%9B-korpuskul%C3%A1rn%C3%AD_dualismus
https://cs.wikipedia.org/wiki/Laser
To, co potřebujeme umět ovládat, jsou moderní technologie - jde nám tedy o "Technické (resp. Technologické) vzdělávání". Pokud to chce někdo zúžit na digitální technologie, je to "Digitálně technologické vzdělávání" nikoli "Digitální vzdělávání" .
J.Týř
Nejsem si jist, zda toto je jádro problému. Asi bych uměl oponovat tím, ze digitálně technologické vzdělávání je o výuce těch digitálních technologií, ne o jejich využití ve výuce např. českého jazyka nebo fyziky. Škála znalostí a dovedností je v obou případech dost odlišná. Ale zavání to jinými redundantními diskuzemi. Opakuji prakticky navrh, popište to do portalu RVP nebo do Wikipedie nebo jinam
a uvidíme, komu dá čas za pravdu.
Okomentovat