Obrátila se na nás Petra Neva: jsem čtvrtým rokem studentkou oboru Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Můj výzkumný projekt je zaměřen na vztah intaktních osob k inkluzi a integraci jedinců se zdravotním postižením. Budu velmi ráda, když se zapojíte do vyplnění tohoto dotazníku, vytvořeného pro výzkumnou práci. Dotazník je zcela anonymní, všechny uvedené informace budou využity jen pro zpracování výzkumného šetření.
Online dotazník na Survio.com
5 komentářů:
Dotazník není dobře koncipovaný.
Pojmy inkluze a inetegrace jsou definovány nepřesně, integrovaný žák se nemůže přizůsobovat škole, protože to zpravidla není v jeho silách.
Rozdíl nezi integrací a inkluzí spočívá v něčem jiném.
Otázka:
"Jste pro společné vzdělávání dětí intaktních (zdravých) s dětmi zdravotně postiženými?" je nesprávná proto, že autorka nerozlišuje druhy postižení, něco jiného je např. zrakové postižení(slabozrakost) a těžké mentální postižení spojené s více vadami.
Z toho potom vyjdou nesmyslné závěry.
Otázka, zda by jedinci se zdravotním postižením měli být segregováni v ústavních zařízeních a institucích je zcela nesmyslná.
Že se paní kolegyně vysilujete.
Jeden výzkum stíhá druhý, ale karavana kráčí vyprahlou pouští neochvějně dál.
Milé kolegyně. Mohly byste mi objasnit jednu věc? jestliže je tak fajn se vzdělávat společně, proč se právě tato možnost zrušila na speciálních školách?
Ale my to vlastně víme, že.
Já bych to klidně promíchala, na základních školách bych zřídila 1-3 třídy speciální a na základních praktických 1 - 3 třídy 1.stupně ZŠ.
Takové "společné vzdělávání" by asi nikomu nevadilo, i když......vyprávěla mi jedna kolegyně, která učila ve speciální třídě na ZŠ, že museli zavést takové opatření, že speciálka začínala výuku v 8.30 a všechno měla o půl hodiny posunuté, aby ti "intaktní žáci" nenadávali těm "speciálům" do kreténů a do debilů. Takže i tato "částečná inkluze" by se asi musela pedagogicky usměrňovat.
U nás to jakžtakž funguje. Je fakt, že máme pro sebe své patro.Děti se potkávají při akcích,chodí do společných kroužků, družiny, jídelny. Žádné větší potíže nejsou.Myslím, že inkluze tohoto typu by fungovat mohla. Závist kolegů,kteří měli pocit, že máme málo dětí a tudíž málo práce ustoupila po asi 3 letém vzájemném suplování, takže někteří z 2 stupně by prý k nám nešli učit za žádné peníze.Jediný problém je ten, že jsme tak trochu na chvostu, pokud se něco kupuje a zařizuje.Ale to se netýká dětí, to je prostě ta ještě pořád přítomná nadřazenost nad tou zvláštní. I když jsme škola s jedním názvem - základní škola.
Okomentovat