Podle nejnovějšího průzkumu UPC v České republice nemá pětina rodičů přehled o aktivitách svých dětí na internetu. Třetina rodičů nestanovuje dětem na internetu žádná pravidla při využívání sociálních sítí a bezpečnostní incident na internetu již řešila každá čtvrtá rodina.
Vzhledem k aktuálnosti tohoto tématu spouští v únoru mateřská společnost UPC Liberty Global spolu s partnery – společností Google a organizací Insafe – kampaň na sociálních médiích cílenou na učitele. Kampaň přivádí učitele na vzdělávací web s příručkami a učebními plány.
Podle průzkumu UPC nemá pětina rodičů přehled o aktivitách svých dětí na internetu
- 6 z 10 dětí tráví na internetu denně méně než hodinu. Každé desáté dítě brouzdá na internetu denně více než 4 hodiny.
- Více než třetina rodičů nijak neomezuje dětem čas strávený na internetu.
- Každé druhé dítě používá pro přístup na internet společný rodinný počítač, třetina dětí má vlastní tablet, třetina chytrý telefon a čtvrtina vlastní počítač nebo notebook.
- Pětina rodičů nemá přehled o aktivitách svých dětí na internetu.
- Pětina rodičů své děti nijak nepoučila o nutnosti zabezpečení v souvislosti s elektronickou komunikací.
- Více než třetina rodičů nestanovuje dětem žádná pravidla využívání sociálních sítí, nicméně více než polovina rodičů poučila své děti o nesdělování osobních údajů na internetu.
- Silné heslo k přístupu do e-mailu používají více než tři čtvrtiny rodičů, ale jen polovina dětí.
- Bezpečnostní incident způsobený dítětem na internetu řešila každá čtvrtá rodina.
- 6 z 10 rodin řešilo bezpečnostní problém svépomocí, 2 pětiny za pomoci přátel, přibližně desetina vyhledala odbornou pomoc a desetina problém neřešila nijak.
Kampaň „Web podle nás“ pomůže učitelům i žákům
Kampaň na sociálních médiích si klade za cíl oslovit učitele a přivést je na web www.webwewant.eu (Web podle nás). Web nabízí online příručky pro teenagery ve věku 13–16 let. Učitelům jsou určeny příručky i učební plány a různá cvičení. Hlavními tématy vzdělávacích materiálů jsou: online práva a povinnosti, cenzura, svoboda projevu, etické chování, osobní data a udržování pozitivní digitální stopy. Všechny materiály jsou dostupné v češtině a jsou volně ke stažení. Kampaň je financována z prostředků mateřské společnosti UPC Liberty Global, společnosti Google a organizace Insafe.„Pro teenagery rozdíly mezi reálným a online světem prakticky neexistují. Web je pro ně součástí denní reality. Pro učitele pak může být čím dál složitější držet krok s posledními trendy na internetu. Nicméně učení teenagerů o online světě se moc neliší od učení o offline světě. Učitelé mohou využít toho, že teenageři mezi těmito dvěma světy prakticky nevidí rozdíl,“ zamýšlí se Frans-Willem de Kloet, generální ředitel UPC Česká republika.
UPC Česká republika je největším českým poskytovatelem placených televizních služeb a širokopásmového vysokorychlostního internetu. Její kabelové sítě jsou v dosahu 1,4 milionu domácností. Služby UPC využívá přes 600 tisíc zákazníků. UPC je dceřinou společností Liberty Global – největšího kabelového operátora, který obsluhuje 27 milionů klientů ve 14 zemích s 56 miliony objednaných služeb. Skupina zahrnuje spotřebitelské značky Virgin Media, Ziggo, UPC, Unitymedia, Telenet, VTR a Liberty.
0 komentářů:
Okomentovat