Britský deník The Telegraph upozorňuje, že zakazování mobilních telefonů a dalších technologií na školách může být krok špatným směrem. Odkazuje přitom na profesora Paula Howarda-Jonese, který sice chápe obavy z dopadu zábavných technologií na spánek, domácí přípravy nebo tělesné aktivity žáků, zároveň však radí učitelům i rodičům tato média nedémonizovat.
Děti budou technologie využívat i přes zákazy, je proto namístě se zajímat spíše o to, jakým způsobem s nimi pracují. Profesor Howard-Jones vychází ze svého výzkumu, podle kterého mohou počítačové hry zlepšit soustředění žáků a jejich studijní výsledky. Učení se prostřednictvím hry brání mysli v těkání a pomáhá jí lépe se soustředit. Je však třeba sledovat, co žáci online dělají.
Trend zakazování používání mobilních telefonů a jejich vykazování ze tříd je podle profesora nesprávný. Měl by být přijat fakt, že technologie jsou součástí života dnešních žáků, a měli bychom je proto vést ke správnému používání. Např. videohry mohou děti více zapojit do učení, počítače však většinou musí být večer vypnuté, aby děti nechodily pozdě spát.
Profesorova studie zkoumala procesy v mozku během studování různými metodami – jedna skupina studentů se učila z klasických otázek, druhá skupina z tzv. multiple choice testů a třetí skupina pomocí počítačové hry, ve které soutěžili studenti mezi sebou, kdo získá víc bodů za správné odpovědi. Zatímco v prvních dvou skupinách měli studenti mozek v „klidovém režimu“, který umožňuje myšlenkám odbíhat, studenti ve třetí skupině byli soustředěnější a učili se efektivněji.
Tato studie je propojena s širším výzkumem zahrnujícím deset tisíc britských studentů středních škol. Výsledky obou budou představeny na každoroční konferenci Asociace přírodovědného vzdělávání v Birminghanu.
Zdroj: The Telegraph
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Já bych nedémonizoval ani nunčaky, vyhazováky, teleskopické obušky. Snad ani AK-47 nemůže být viněn za to, že jej někdo používá k teroristickým útokům. Myslím, že autoři nechápou, že nejde o technologie, ale jejich užívání v souladu s dobrým vychováním a respektem k právům druhých lidí.
Trend zakazování používání mobilních telefonů a jejich vykazování ze tříd je podle profesora nesprávný.
Žákům technologie nezakazuji, nezakazoval jsem a zakazovat nebudu. Ani pít v hodině a chodit na záchod podle potřeby. Mám s tím problémy, ale už jsem si zvykl. Tupost zakořeněna zůstává.
Já také: "Žákům technologie nezakazuji, nezakazoval jsem a zakazovat nebudu. Ani pít v hodině a chodit na záchod podle potřeby. Mám s tím problémy, ale už jsem si zvykl." Dodávám: Už jsme i řešili "podněty" některých kolegyň o používání mobilů v šatnách a při obědě.... Opakuji: "Myslím, že autoři nechápou, že nejde o technologie, ale jejich užívání v souladu s dobrým vychováním a respektem k právům druhých lidí."
Zákazy nic neřeší. Na to nepotřebujeme britské profesory. Jen by to chtělo víc materiálů, jak využívat moderní technologie(mobily), aby to člověk nemusel objevovat sám. Bránit se tomu nemá smysl. Jen to chce vymyslet jak testovat žáka s mobilem - zabránit opisování od spolužáků.
Že by někdo řešil hodnocení práce skupiny víc než jednotlivce to je asi opravdu vzdálená budoucnost.
1. Výuka matematiky v 50. letech
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů.
Náklady na produkci jsou 4/5 ceny.
Jaký je jeho zisk?
2. Výuka matematiky v 70. letech
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů.
Náklady na produkci jsou 4/5 ceny neboli 80 dolarů.
Jaký je jeho zisk?
3. Výuka matematiky v 80. letech
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů.
Náklady na produkci jsou 80 dolarů.
Docílil zisku?
Ano nebo Ne
4. Výuka matematiky v 90. letech
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů.
Náklady na produkci jsou 80 dolarů a jeho zisk je 20 dolarů.
Vaše zadání: Podtrhněte číslo 20.
5. Výuka matematiky po roce 2000
Dřevorubec porazí krásný les, protože je sobecký, bezohledný a nezajímá ho ochrana životního prostředí zvířat ani ochrana našich lesů.
Činí tak proto, aby dosáhl zisku 20 dolarů.
Co si myslíte o tomto způsobu obživy?
Námět na celotřídní diskusi po odpovědi na tuto otázku:
Jak se cití ptáci a veverky, když dřevorubec podřezává jejich domovy?
(Žádná odpověď není špatná, neobávejte se ale svobodně vyjádřit své pocity, tedy hněv, rozhořčení, pocit méněcennosti, bezmoci atd.)
Pokud budete po skončení zkoušky potřebovat akční poradu, jsou vám k dispozici poradci, kteří vám pomohou se přizpůsobit zpět do reálného světa.
Okomentovat