Kauza připravených otázek, které prezidentovi Miloši Zemanovi pokládali žáci minulý týden při jeho návštěvě Střední vinařské školy ve Valticích, se zdramatizovala. Učitelka Petra Manišová, která se svými studenty dopředu otázky v hodinách chystala, se totiž po sžíravých komentářích v některých médiích zhroutila. Ředitelka školy Ivana Machovcová je z celé věci v šoku.
Z článku Miroslava Homoly a Petra Kozelky v Novinky.cz vybíráme:
Záběry žáků kladoucích vypracované dotazy pak odvysílala ČT, načež se zvedla na adresu školy i prezidenta vlna kritiky od jeho politických oponentů.
Marně se ředitelka výpadům bránila, že nešlo o žádné nadiktované dotazy.
„Naši studenti měli skutečně dotazy připraveny písemně a při návštěvě prezidenta je četli. S nimi se na událost připravovala učitelka výuky občanského základu, v jejíchž hodinách si také sami žáci své dotazy na lístky napsali,“ vysvětila Právu ředitelka školy.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
46 komentářů:
já bych byla velmi ráda, kdyby ten hon na ni už konečně skončil, protože to může špatně dopadnout. Nikdy bych nevěřila, že v demokratickém státě lze takto někoho zlikvidovat
Věřte, paní ředitelko, věřte. O lovu pedagogické zvěře něco málo vím.
A buďte, prosím, členům svému sboru oporou. To zase nevěřím já, že je to v naší domovině běžné.
Na nějakou podporu ze strany paní ředitelky bych se nespoléhala, ona zřejmě není součástí řešení, ale spíše prapočátkem celého problému:
http://www.petice24.com/machovcova
Hon na čarodějnice umíme, v tom jsme kadeti, tak teď ještě spusťme hon na ředitelku.
Zřejmě paní Danková žijete v nějakém skleníku (pokud si dobře vzpomínám jedná se o skleník SCIO) a vůbec netušíte, jak vypadá situace na učňácích. Na učebních oborech propadlíci a na maturitních skoro propadlíci ze základek. Těch 50 % nezmaturovaných je na takovýchto školách běžné číslo. Ostatní body petice ani nemíním komentovat, protože si dovedu docela dobře představit, že za nimi může být třeba jen jedna nespokojená osoba, která spustí lavinu pomluv.
Takže, prosím, brzděte.
Bohužel řada přemoudřelých absolutně nechápe, jak to na učilištích vypadá. Příprava otázek na papírky byla nutností, protože žáci sami nejsou schopni zformulovat kloudnou větu. Pokud učitelku někdo napadá, je to jen důkaz jeho hlouposti.
Petice proti ředitelce je bezpředmětná. Tak to vypadá na všech učilištích. Každý ředitel musí být v dobrém vztahu se zřizovatelem a musí plnit pokyny shora. Odborné školství je řadu let systematicky likvidováno. Učitelé nemají kam utéct, kdyby měli, tak už jsou pryč.
Ehm, ehm, paní Adamová, zřejmě si mě s někým pletete, se SCIO nemám společného absolutně nic. Paní kolegyně z vinařské školy (pozor, je to střední škola s maturitou, žádné učiliště) je mi upřímně líto, docela dobře si umím představit, jaké postavení má na takové odborné škole vyučující společenských věd. Příprava na besedu s prezidentem se jí tedy opravdu moc nepovedla, ale připadá mi přehnané se kvůli tomu hroutit. Svědčí to mimo jiné o naprosto zoufale nízkém sebevědomí nás učitelů. Politik, kterého přistihnou při skutečném skandálu, ba trestném činu, se nám do kamery směje, a přepečlivá přepoctivá kantorka se kvůli jednomu trapasu hroutí.
Odkaz na kritiku ředitelky uvádím proto, že je docela dobře možné, že paní učitelka v té frašce zřejmě "nejela" sama, jen si to odskákala.
Pro přesnost: na škole jsou i dva učební obory bez maturity, zahradník a prodavačka-aranžérka květin.
Kolegyně je skutečně už na pokraji sil. Není na tom vůbec dobře, vypnula si telefon, je nedostupná.
A sakra, vypnula si telefon, to na tom bude fakt špatně... Já to nechci zlehčovat, ale nevím, co znamená "zhroutila se", spíš se mi zdá, že se na Vinařské škole také učí tančit mezi médii.
Jinak zhroucený je třeba každý neúspěšný maturant, zejména, když se na něj vrhnou příbuzní. Proč třeba nečteme, naši maturanti se zhroutili - vypnuli si telefon?
A tohle si poznamenám: jak to na učilištích vypadá. Příprava otázek na papírky byla nutností, protože žáci sami nejsou schopni zformulovat kloudnou větu. Pokud učitelku někdo napadá, je to jen důkaz jeho hlouposti.
Petice proti ředitelce je bezpředmětná. Tak to vypadá na všech učilištích. Každý ředitel musí být v dobrém vztahu se zřizovatelem a musí plnit pokyny shora. Až se někde bude mluvit o kvalitě učilišť.
Tak jsme si zakrákali nad spáleništěm, vyklovali oči mrtvolám...
Jen opatrně, abychom se moc nepřežrali, a mohli odlétnout k jinému rumišti.
Těch hrůz je všude dost.
Po vyjádření pana Šteffla se paní Dankové hluboce omlouvám ta to, že jsem ji omylem přiřadila ke společnosti SCIO.
Pane Šteffle, až se vám budou vysmívat od Aše po Valtice, také vám to řádně pocuchá nervy. Ne že bych vám to přál. Jinak část novinářů je sběř, které je úplně jedno, co napíše, hlavně aby měli splněno a trefili se do "zadání" nebo do názorů většinového čtenáře. Například co se týče maturity.
Opět budu pouze spekulovat.
Protože média nám z místa samého nepřinášejí objektivní informace, ale pouze svou vlastní verzi příběhu.
A, což je mnohem zarážející, je pohříchu velmi málo reakcí žáků a učitelů ze školy samé. Spíše nad tím bychom se měli zamýšlet.
Pokud by učitelka byla poctivá a snaživá, projevilo by se to právě tak, jak jsme měli možnost vidět. Předem s žáky prodiskutované otázky, jejich výběr, pečlivé zformulování textu otázek (tak, že působily až uměle, nepřirozeně), jejich vytištění a následná organizace pokládání otázek.
Pro pečlivou snaživku musí být následná mediální průtrž mračen zjevným důkazem nezvládnutí situace, kterou se přitom tak moc zvládnout snažila. Přičteme-li následný mediální tlak, je psychické zhroucení logickým vyústěním.
Pokud by učitelka byla zdatná manipulátorka, vychovávající děti k servilitě, jakou je médii líčena, byly by na jejím projevu patrné spíše prvky sugestivní manipulace a nikoliv chaotického organizování před zraky novinářů.
Machiavelista nepřemlouvá žáky, kdo si vezme první otázku. Zkušený manipulátor ji prostě přidělí už dříve vytipovanému žákovi, protože s podobnou situací předem počítá. Učiní tak někde bokem, nejlépe o přestávce v kabinetu a ne a pod dohledem kamer, o kterých samozřejmě ví. I kdyby domluvená žákyně znervózněla až krátce před akcí, bude znovupřidělení otázky jinému žákovi provedeno někde stranou.
Pod následnou mediální palbou se zkušený manipulátor nehroutí. Poměrně rychle vymyslí obrannou strategii, která bude spočívat ve vystoupení na veřejnosti, kde nabídne obecně přijatelné vysvětlení, odsouzení mediální manipulace a zneužívání události ze strany prezidentových politických odpůrců. Chlebodárci se tak zavděčí mnohem více.
Jistě i manipulátor může uplatnit taktiku předstíraného psychického zhroucení, ale ta by byla dříve či později doprovázena nějakým mediálním výstupem. Médiím je nutno informace servírovat předpřipravené a nejlépe s celým příběhem. Žijeme přece v době infotainmentu.
Možné jsou samozřejmě i kombinace uvedených scénářů, lišící se provedením podle míry servilnosti, či naopak nezkušenosti až hlouposti hlavní aktérky.
Kterému z uvedených scénářů laskavý čtenář více uvěří, to je spíše nežli na vstupních informacích odvislé od jeho zkušeností se školským prostředím, subjektivní míře podezíravosti a především od jeho politických preferencí.
Jak už jsem řekl dříve.
Pravdu neznáme, díky médiím ji rozhodně nepoznáme a vlastně ani téměř nikoho nezajímá.
P.S.: Reakce jedné skupiny žáků, kterým jsem video pustil, byla asi tato: Učitelka je nějaká nervózní až blbá. Tak nevím.
To, jak jsou popsané učňáky bude asi pravda, i když třeba ne všude. Brzy takto možná budeme hovořit o dalších typech škol .Pomaloučku se nám tu rozjíždějí potěmkinovské vesničky, které srážejí vzdělanost stále více dolů. Pod tlakem inkluze a dalších skorodobrých ideologií si začínáme jen " hrát na školu". Když vidím, jaký masakr se odehrává te´d před příchodem inspekce do školy, je mi zle. Jenže když se všeobecně ví, že ČŠI "jde" po papírech, kdy buzeruje kvůli neproškrtnutým kolonkám, čmuchá v žákajdách, zda je zapsáno předepsaným způsobem, kontrolují se teploměry ve třídách - jak může naše školství nepadat do hlubin. Orgán, který má pomáhat, tak spíš škodí a školy se rychle přizpůsobily, byly by blbé ,kdyby to neudělaly. Prostě cesta nejmenšího odporu, kdy důraz je kladen na naprosté krávoviny místo pořádného učení, sledování vztahu žák učitel, pěstování celkové pohody ve škole. Už chybí jen zupáci a buzerplac.
Nad některými komentáři zde skutečně žasnu. Osobně si sice také nemyslím, že by paní učitelka se žáky připravovala tímto způsobem otázky ze servilnosti. Také si myslím, že se jen snažila, aby otázky měly "hlavu a patu" a aby byly formulovány korektně. Ale není náhodou toto ta největší tragédie ve školství? Tedy že maturantům musí někdo připravovat a kontrolovat otázky? To by skutečně vadilo, že otázky budou formulovány méně obratně, ale alespoň by vyjadřovaly myšlení žáků? A pokud skutečně nejsou schopni položit srozumitelnou a jasnou otázku jazykem přiměřeným jejich věku a vzdělání, bylo by lepší, kdyby nekladli otázku žádnou. A ještě lepší by bylo, kdyby nestudovali maturitní obor a posílili třeba ty učňovské obory. Je tragické, jak zde některé příspěvky od osob zřejmě obeznámených se stavem učilišť vypovídají o jejich úrovni. Jestlipak takto také mluví při náborech na daný učňovský obor? Ale zřejmě za vše mohou média, tu ukážou učně oboru kuchař, kteří se za 3 roky nenaučili poznat druh masa natož ho nakrájet, kteří mají moderní vybavení za velké peníze ale pouze se na ně dívají, teď zase televize ukáže frašku s návštěvou prezidenta, ale pro někoho to je manipulace. A pak za to ještě může pan Šteffl a Scio, protože se vcelku pochopitelně pozastavil nad absurditou některých zdejších příspěvků. To, že nejsou prakticky žádné reakce z dotčené školy vidím jako pochopitelné - to, že dělají ze žáků kašpárky (maňásky, loutky... vyberte si) se dá jen těžko vysvětlit.
168 hodin Silvestr 2015 Česká televize - 2.min: Dovoluji si nešťastnému osazenstvu valtické školy doporučit proti mediálním manipulacím nenucené vystupování, které nám předvádějí naši politici, a zvlášť přitom vyzdvihuji přínosnost nádherného triku předvedeného ve druhé minutě pořadu. J.Týř :)))))))
Viz
https://www.youtube.com/watch?v=dacz0JhbHF0
Novináři po tom skočili jako psi po kosti a někteří "takyučitelé" jim ještě přizvukují. Je to hanba.
A co na to všechno říká náš pan prezident?
http://brno.idnes.cz/studenti-haji-ucitelku-z-vinarske-skoly-ve-valticich-ta-zkolabovala-1gu-/brno-zpravy.aspx?c=A160205_145332_brno-zpravy_zde
Ale není náhodou toto ta největší tragédie ve školství? Tedy že maturantům musí někdo připravovat a kontrolovat otázky?
Nešlo o maturanty, ale prváky a druháky. Tedy žáky ve věku cca 16 let.
Na přípravě otázek neshledávám nic zavrženíhodného. Nebo mi snad budou chtít místní diskutéři tvrdit, že kdyby šli na besedu s prezidentem, o které ví 14 dní předem, že by si otázku předem nepromysleli a alespoň v bodech nepřipravili?
Novináři to snad nedělají? Jdou na tiskovku a plácnou první blbost, co je napadne?
Učitelka tvrdí, že otázky nepřipravovala jim(žákům), ale s nimi.
Doufám, že významový rozdíl je zřejmý.
Zda při přípravě otázek došlo ze strany učitelky k nějaké manipulaci, to nevíme. Obsah otázek a jejich témata, prezidentovým postojům milá to naznačují. Ale zatím stále nevíme.
To by skutečně vadilo, že otázky budou formulovány méně obratně, ale alespoň by vyjadřovaly myšlení žáků?
Naprosto souhlasím. Nevěřím tomu, že slovní spojení "juvenilní justice" je běžnou součástí slovníku dnešní mládeže. :-)
Dle mého by bylo nejlepší skloubit obojí. Připravit si s žáky otázky, které si sami, třeba bodováním, vyberou a pak nechat prostor i pro otázky z "pléna". Když nebudou, nevadí. Ale on by se někdo určitě našel.
A pokud skutečně nejsou schopni položit srozumitelnou a jasnou otázku jazykem přiměřeným jejich věku a vzdělání, bylo by lepší, kdyby nekladli otázku žádnou.
Umíte si představit "besedu" s prezidentem, na které by po výzvě k otázkám panovalo trapné mlčení? Jak by se asi cítili učitelé takové školy?
A co by z takové situace vyrobila média? Nebo dokonce pan Feřtek?
Znovu opakuji svou otázku.
Co je špatného na tom, když si připravím otázky předem?
A ještě lepší by bylo, kdyby nestudovali maturitní obor a posílili třeba ty učňovské obory.
To víme všichni. Ještě je třeba to vysvětlit těm, kdo odmítají jednotné přijímací zkoušky.
BTW: Část z účastníků zřejmě byli učni.
Ale zřejmě za vše mohou média
Za to, že systematicky už téměř 20 let jsou prezentováni učitelé jako naprosto neschopní blbci tedy může kdo?
Ze selhání jedné učitelky na jedné škole dokázal pan Feřtek vytvořit toto. Cituji:
jedna z nejhorších obžalob zasmrádlých koutů českého školství, jaké bylo možné za poslední léta vidět. ...
P. S. Škola se pro média vyjádřila, že na přípravě studentů na besedu se státníkem nevidí nic špatného. Takže vlastně potvrzuje, že to nebyl omyl, ale výchovný záměr. Tomu se říká šlapat v h…
Vpravdě objektivní, věcný a slovně kultivovaný projev osoby, starající se veřejnoprospěšně o kvalitu českého školství.
To, že nejsou prakticky žádné reakce z dotčené školy vidím jako pochopitelné - to, že dělají ze žáků kašpárky (maňásky, loutky... vyberte si) se dá jen těžko vysvětlit.
Tak proč se neozvou aspoň ti žáci?
Jsou-li, podle některých, schopni vyslovit otázku prezidentovi, snad jsou i schopni popsat, jak to všechno bylo a co jim nejvíc vadilo.
V celé věci spatřuji ještě jeden opomíjený detail. Rčení: „Bůh se skrývá v detailu“, známé rovněž v podobě, přisuzované ďáblovi, znamená v trendy mluvě současnosti: „Vo co go“. Samozřejmě, že antizemanovci, v součinnosti se stejně naladěnou ČT, vystartovali, jako když je kopne kůň, ale ďábel seděl vedle. To Hašek – zřizovatel si do „své“ výstavní školy, možná tematicky záměrně, přivedl Zemana – prezidenta, ne Zeman Haška. Metoda cukru a biče je metoda povýtce politická, ne kantorská. Sezónní výskyt bambulů, kteří takhle označují školní klasifikaci, na tom nic nemění. Nejen valtická vinařská střední odborná Š, ale téměř každá Š v celé ČR je v současném organizačním uspořádání vydána na milost a nemilost „zřizovateli“. V tomto schématu paní učitelka jednala nepochybně ve snaze prospět (neublížit) škole a jejím žákům. Lze se dohadovat snad o přiměřenosti, o vkusu atd., ale taková debata se nemohla prosadit na celostátní úroveň bez koordinovaného úsilí všech lidí zlé vůle, kteří do českého školství a prezidenta Zemana kopou. Před „168 hodinami“, kde paní učitelku přesně podle pokynů prohnala uličkou hanby sprostá a nevtipná komentátorka ČT, znali paní učitelku všichni v jejím okolí zřejmě tak, jak píše poste.restante výše. Dnes ji zná celá republika a kdejaké sprosté hovado si o ni otřelo nevymáchanou hubu v Respektu, v ČT, na kdejakém iDěsu. Stejně jako jsme většinou neznali SOŠ vinařskou ve Valticích. Přeji škole, jejím studentům a učitelům krásné dny a bohatství přírodních darů, o které pečují. Nenechte se otrávit. Od podnikatele Šteffla, který na stupidním schématu organizace českého školství úspěšně cizopasí, mi zní jeho pošklebek z 12:35 doslova odporně. To se, chlape, nestydíš?
Představte si to nadšené mediální povykování, kdyby zahradnice místo otázek naházely na Zemana trochu hnoje. A teď jsem zvědavý, kdo se toho chytí, ale číst to nebudu. Leda bych se potřeboval vyzvracet.
Kteřípak experti kdysi nadšeně dláždili cestu decentralizaci školství a vydání škol na milost a nemilost místním či krajským politikům? Jestlipak se nyní pochlubí... určitě to mají zaznamenáno někde v životopisu.
Na naší škole prezident byl v září 2013. Ne, skutečně není ostuda si předem promyslet, jakou otázku položím. Ale zkušený kantor by snad měl vědět, že je rozdíl mezi slovem psaným a vysloveným — to, co na papíře vypadá dobře, může nahlas vyznít neobratně a šroubovaně. Takže ano, nechť mají žáci promyšleny otázky, ale ty ať pak kladou vlastními slovy — bylo vážně utrpení poslouchat, jak tu otázku o objektivitě ČT ta dívka s obtížemi překoktává.
My jsme to na naší škole "riskli" bez přípravy, bez návodů, našim žákům a žákyním zkrátka věříme. A velmi dobře si vzpomínám, že kluk, který položil otázku mírně "troufalou", prezidenta vlastně pobavil, ještě po skončení besedy spolu hovořili. Přístup kolegů z vinařské školy byl ve výsledku ponižující pro obě strany.
Pane Štefl, nepochopil jste. To vůbec nic nevypovídá o kvalitě učilišť. To vypovídá o kvalitě žáků, kteří na učiliště nastupují(dle článku žáci 1. a 2. ročníku), ale takové asi neznáte. Ti, které znáte vy, jsou na gymnáziích a vysokých školách.
Na učilištích jsou ti, kteří nemají vzdělané rodiče, většina z neutěšených rodinných poměrů a na kterých se rozhodující měrou podepisuje chaos v českém školství. Tito žáci jsou a budou a žádná zázračná metoda ani inkluze z nich Einsteiny neudělá. Nebudou řečnit na sjezdech ani MŠMT, ale budou se živit rukama(na učilištích jsou především tříleté učební obory, nejen maturitní).
Až se zasadíte o zrušení špatných gymnázií a vysokých škol, zlepší se i žáci na učilištích a i za pár let možná seženete šikovného řemeslníka(ne jen dělníka).
Jéžiši paní Danková, děkujeme Vám za popis toho, jak by měla diskuze s prezidentem vypadat - skutečně jsme to ani náznakem netušili, a zároveň Vám vřele gratulujeme Vám k tomu, že Vám ten "risk" vyšel. Jen mám trošku pocit, že jste vůbec, ale vůbec nic nepochopila. Ale nic si z toho nedělejte, to se zkrátka chytrým lidem stává, že jim chybí krapínek té empatie. Zkrátka, co Pánbůh Vám a panu Štefflovi přidal vpředu, tak zase ubral vzadu.
poste.restante 5. února 2016 17:56
Ze selhání jedné učitelky na jedné škole dokázal pan Feřtek vytvořit toto. Cituji:
jedna z nejhorších obžalob zasmrádlých koutů českého školství, jaké bylo možné za poslední léta vidět. ...
No myslíte, že ve školství nejsou zasmrádlé kouty? "obžaloba zasmrádlých koutů", ne celého školství, že?
Tak proč se neozvou aspoň ti žáci? Jsou-li, podle některých, schopni vyslovit otázku prezidentovi, snad jsou i schopni popsat, jak to všechno bylo a co jim nejvíc vadilo.
Ano, to by mě taky zajímalo.
Paní Adamová, takhle jízlivá jste pořád? Nikoho na tomto fóru jsem neurážela, pouze jsem věcně popsala, jak návštěva prezidenta proběhla u nás (měla jsem z toho tehdy docela dobrý pocit). Co mi kde chybí či přebývá, nemůžete vůbec tušit. Takže si své porýpávání laskavě strčte za klobouk.
Tak proč se neozvou aspoň ti žáci?
Tak, zdá se, že někteří se už ozvali:
http://brno.idnes.cz/studenti-haji-ucitelku-z-vinarske-skoly-ve-valticich-ta-zkolabovala-1gu-/brno-zpravy.aspx?c=A160205_145332_brno-zpravy_zde
Ale možná jsou zmanipulovaní. :-)
No myslíte, že ve školství nejsou zasmrádlé kouty?
Jejkote, bezpochyby ano. Sám občas některé z nich vyčmuchám a občas se snažím i provětrat.
Jste pozorný.
Jenže pan Feřtek napsal: "obžalob zasmrádlých koutů českého školství".
Nikoliv jednoho zasmrádlého koutu.
Svou větou implikuje a podsouvá, že takových koutů je více, dozajista mnoho. Atd.
Celý článek je psán jakoby o jedné škole, ale jeho vyznění je obvyklým obviněním celého školství.
Je zkušeným profesionálním manipulátorem. To mu rozhodně nelze upřít.
Jenže ani jej ve skutečnosti nezajímalo, jak celá akce proběhla. Prostě jen využil příležitosti.
Přístup kolegů z vinařské školy byl ve výsledku ponižující pro obě strany.
Ano. Bohužel, ano. V konečném vyznění.
Ale mohla z toho být jen trapná událost lokálního významu.
Kdyby se mocná Česká televize a její redakce pořadu 168 hodin nerozhodla udělat z ní monstrózní akci celostátního významu. Ukázku manipulace, kterou škola provádí na studentech.
Protože mohou.
Protože oni mají tu sílu říkat celé zemi, co si má myslet a o jakých otázkách se má mluvit.
Protože v krátkém šotu nezazněl jediný dotaz studentům, nebo učitelům, co si o celé akci myslí. Nikdo se neptal, jak příprava celé akce skutečně proběhla. Jestli byli žáci manipulováni, jestli jim byly otázky vnucovány. Redaktory České televize to nezajímalo, protože oni už měli SVOU PRAVDU. A kdybych chtěl být stejný jako oni, pak bych řekl, že ji měli už když ráno sedali do redakčního auta, nebo když v Praze začali stříhat záznam.
Na takový přístup jsem byl už z dřívějška zvyklý u komerčních televizí.
Protože ta dívčina, která ve Valticích pokládala první otázku měla pravdu. Televize veřejné služby "předkládá lidem informace stejně manipulativně a neobjektivně jako jiná masmédia".
Ondřej Šteffl.
Víte, mně osobně jako příklad zasmrádajícího koutu ani tak nepřijde ta připravená beseda samotná, jako spíše tohle:
Pan prezident celou diskuzi zahájil humorným proslovem a nechal studenty, aby se tázali. Miloš Zeman je přesně takový, jak o něm tvrdí jeho příznivci – lidový prezident. Celou diskuzi, které se včetně novinářů zúčastnilo téměř sto lidí, si můžete přečíst na: (odkaz)
Pro všechny zúčastněné byla návštěva hlavy státu velkým a nezapomenutelným zážitkem.
PhDr. Petra Manišová
http://www.svisv.cz/aktuality-archiv-seznam/249-navsteva-pana-prezidenta
Cítíte v těch větách tu servilitu stejně jako já?
Pane Šteffle, nechcete té paní ředitelce napsat na lísteček, co má kde říkat, nebo psát?
Někdo je holt konformní, někdo je zase za každou cenu antikonformní. Obzvláště vy a kolega Botlíček jste takoví zastydlí anarchistí za každou cenu. Tak se smiřte s tím, že ne každý má vaše potřeby a že existují i tací, kteří chovají k prezidentovi úctu a nepodléhejte pokušení jim vnucovat své postoje. Vy si můžete myslet co chcete a oni také. Pokud bych si já měl vybrat, co bych raději naučil svoji dceru, tak raději tedy tu úctu, než žlučovitou anarchii a kavárenský pseudointelektualismus.
Stále jsem přesvědčen o tom, že žádný politik by neměl třepat své politické názory v ZŠ a SŠ. Jedině snad na začátku školního roku a bez politických keců. Je úplně jedno zda se jedná o hejtmany, Kalousky, Zemany. Škola má být apolitická. Na VŠ to ponechat formou stejnou jako dnes. Pravdou taky je, že někteří vyučující na VŠ rozdávají za návštěvu přednášky body. Zřejmě kvůli zaplnění přednáškového sálu.
Jízlivá bývám paní Danková pouze k lidem, kteří rýpou do lejna, aby pokud možno co nejvíc smrdělo (novináři, Feřtek, apod), a k lidem, kteří vždy a za každých okolností tvrdí, že jim by se nic takového "vyprodukovat" nepodařilo, natož, aby to smrdělo (Danková, Knajbl, apod.).
Paní Adamová, víte, co se stane, když šlápnete pohorkou do lejna?
Stane se pak to, že je celé Vaše.
Nevadí mi, že paní Danková psala o nelejnovité věci.
Vy jste z toho myslím pak lejno udělala.
J. Týř
168 hodin Silvestr 2015 Česká televize - 2.min : Dovoluji si nešťastnému osazenstvu valtické školy ještě jednou doporučit proti mediálním manipulacím nenucené vystupování, které nám předvádějí naši politici, a zvlášť přitom vyzdvihuji přínosnost nádherného triku předvedeného ve druhé minutě pořadu. J.Týř :)))))))
Viz
https://www.youtube.com/watch?v=BzV2ZH9JVl8
PS: V tomto příspěvku je opraven odkaz na správné video. V tom předchozím byl odkaz na "dýmky míru" (což není myslím také na škodu :)))))
mediální štvanice¨na učitelku je už hrana, za kterou nelze ze sebe dělat idioty,věřím, že velmi brzy se učitelé psychicky vzchopí a přejdou do protiútoku a vybudují se silné postavení jak ve školství, tak potažmo i ve společnosti,jest pouze potřeba,aby se zamysleli,jak silnou munici mají a naučili se ji používat,kolegové,jsme dnes lovnou zvěří a přitom není problém, aby se karta obrátila a hajní,fořti i revírní se před zajíci třásli aneb "jen počkej zající!"
"munice" nám žáci,ředitelé,rodiče aj. přinášejí každý den spousty,stačí jen nabít a vystřelit
jsme dnes lovnou zvěří a přitom není problém, aby se karta obrátila
Je to problém, a karta se neobrátí. Leda, leda že by se ve školách zase začalo učit.
Ještě dobrých dvacet let potrvá, než to dojde do takového stavu, že i poslední zbytky učitelů postě odejdou. Pak se možná obrátí rodiče, a začnou se zajímat o úroveň zřizovatelů tak, aby se oni začali zajímat o kvalitu ředitelů. Takže dalších dvacet let.
asi jsem se nejasně vyjádřil,vůbec nemám na mysli,kvalitu školy,výuky,vedení,postoj zřizovatelů a rodičů aj.,
v tomto ohledu se nic nezmění ještě mnoho let,a ani se změnit nemůže,mám tím na mysli zcela egoisticky postavení učitele,které začíná být tragické,jde o chování žáků,ředitelů,rodičů k učitelům,všechno se tumluje,dusí,sune pod koberec až do chvíle,kdy se uzavřený svět školský střetne se světem tam venku,tam za školou,se světem médií,přičemž ze strany médií se nejedná o nic osobního proti té učitelce,pouze byznys,útok médií na prezidenta a odnesla to učitelka,učitelé si musí sami vybudovat takové postavení, aby měli respektu u žáků,rodičů,ředitel§,médií i samotného prezidenta,žijeme v době médií,sociálních sítí,internetu,v době moderní techniky je 21. století,doba petic,debat,diskusí,stávek je dávno pryč,dneska se pracuje kliknutím na klávesnici pc nebo dotykem vašeho mobilu!přestaňte myslet na spásu školství,myslete na sebe!
Nemyslím, že je pryč doba stávek.
Naopak. Je to jedna z cest, jak si respekt vynutit.
Když spustí stávku strojvůdci, nebo řidiči autobusů, můžete je podporovat, nebo jim nadávat, ale nemůžete samotný fakt stávky nerespektovat. Na tom se nic nemění ani ve věku mobilů a klikání.
Internet, sociální sítě mohou sehrát roli média usnadňujícího koordinaci a komunikaci - mezi sebou i navenek.
A samozřejmě lze medializovat různé excesy a kauzy školního života, jakou byla ta valtická. Jenže tady narážíme na problémy se zveřejňováním osobních informací apod.
Vždy se navíc najde dostatek chytrolínů, kteří budou skutečnou verzi událostí zpochybňovat.
Základem je schopnost ze zorganizovat a mít odvahu si respekt i vynutit.
Já se hrozím toho, že začnou stávkovat experti.
Tedy stále jsem přesvědčen, že učitel by neměl být nucen na barikádách mávat prápory za lepší podmínky ke svojí práci. To by snad měli ti, kteří mají podmínky v popisu práce.
A s tím respektem je to tak, že záleží na tom, s kým máme co do činění. Pokud jednáte s člověkem kultivovaným a noblesním, postačí zcela, budete-li také kultivovaný a noblesní. Pokud jednáte s tupým hovadem, pak si pravda musíte vynutit respekt ne menším tupým hovadstvím.
Nepříjemné je, že to může na člověku ulpět. Je-li to moc často, nebo dokonce denně.
horkokrevní slovenští kolegové se vzchopili a v počtu 1/10 si zastávkovali a nic z toho,v česku by nezastávkovala ani ta 1/10,stejně tak různé debaty typu "proč s námi ministryně nekomunikuje" ,a proč by vůbec měla," či za pět minut dvanáct" jsou směšné,zřizovatel postaví do latě ředitele a ředitel postaví do latě vás,ale představte si, že hodíte na net záznamy z hodin,z porad,z rodičovských schůzek,kopie nesmyslných výnosů vašeho ředitele,nesmysly, kterými vás úkoluje zřizovatel apod. to je obrovská síla,kterou nelze jen tak přehlédnout,zlikvidovat,žádné osobní informace tímto nezveřejňujete stejně tak jako ve vaší pracovní smlouvě nemáte dodatky tohoto typu,jak tomu bývá u soukromých firem a vůbec, a v tom je síla internetu, je to anonymní
To vypadá jako návod k autodestrukci.
jestli vás nepustí ke kormidlu,rozhoupejte loď,jestli se bojíte houpání
tak skousněte roubík a pěkně podle rytmu bubnu pádlujte dál
1.
víte proč na západě a v usa jsou kamerové systémy po celé škole i na hajzlících a v česku ne?
2.
proč se na našich školách tolerují činnosti,které jsou v rozporu se zákoníkem práce?
3.
proč pravidelně propukají v médiích proti učitelské kampaně?
Okomentovat