Na mnoha školách takzvaně nevynalézají kolo, pokud jde o začleňování žáků se zdravotním či sociálním handicapem do běžných ZŠ. Ze 4106 škol jich už 3175 nějaké dítě se zdravotním postižením dnes integruje. Takže jen čtvrtina škol nemá ve svých lavicích postižené.
Z článku Jiřího Macha v Novinky.cz vybíráme:
Školy se obávají, že budou muset žáky s LMP hromadně přijímat a že to nezvládnou. Rodiče si zase zoufají, že postižené děti naruší vzdělávání ostatních.
Jenže podle statistik už dnes 809 běžných škol ve svých kolektivech děti s LMP má. Z toho 737 jich nemá víc než tři. Celkem se mezi zdravými dětmi ve třídách pohybuje 1428 dětí s LMP a dalších 1774 jich je v běžných školách, ale ve speciálních třídách.
Ostatní takto postižené děti jsou buď v částečně specializovaných školách (2329), anebo ve školách, kde se žádné zdravé děti ani nevyskytují (8430). Celkově je s touto diagnózou 13 961 dětí.(...)
V případě lehkého mentálního postižení často docházelo k nesrovnalostem. Výrazně častěji totiž dostávaly tuto diagnózu děti se sociálním znevýhodněním.
„Tyto děti mohou v testech inteligence vykazovat podobné výsledky jako děti s LMP, zejména v úlohách, které hodnotí tzv. krystalickou inteligenci, která odráží, co se dítě za život naučilo, tedy je hodnocen vklad rodiny, popřípadě školy,“ popsala Právu předsedkyně ČOSIV Klára Laurenčíková.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
ČOSIV se grafem použitým v článku dopouští manipulace, což mne u instituce vedené paní Laurenčíkovou vůbec nepřekvapuje, neboť za vysněnou cestou k inkluzi se přeci musí odpustit i nějaká ta maličká lež. Graf je pojmenován: "... kolik dětí zvládá běžnou školu"
Ano zrakově a sluchově postižené děti ji jistě při relevantní pomoci zvládají. U žáků s LMP nemůže být o nějakém zvládání ani řeči. Ty tam docházejí a buď jsou vzdělávány podle přílohy RVP pro LMP a zvládají učivo v omezeném rozsahu, anebo prostě nezvládají.
Nějaké kolo nebo trakař asi bude třeba vymyslet, protože dosud se integrované děti s mentálním postižením vzdělávaly podle Přílohy. Teď by si měly osvojovat učivo běžné školy, které pro ně není dostupné. Myslím, že tady nepomůže ani norimberský trychtýř.
Tři ze čtyř sdělení ČOSIV jsou manipulativní.
Čtvrté sdělení je úplná lež.
V případě lehkého mentálního postižení často docházelo k nesrovnalostem. Výrazně častěji totiž dostávaly tuto diagnózu děti se sociálním znevýhodněním.
Hlavně v případě jistého etnika, což?
Abychom tomu "zabránili", přelakujeme realitu a rozbijeme to, co funguje.
Proč mi to jen připomíná násilnou kolektivizaci? Už chybí jen odsoudit nějakého toho kulaka za protistátní činnost. Takže se máme těšit na to, až se u nás přemění odbory sociální péče na Barnevernet?
Úplně mě děsí ta šílená manipulace ve sdělovacích prostředcích. Všichni dávno pracujeme se zrakově a sluchově postiženými. Tady se nás někdo snaží vtáhnout do pozice, že toto lze aplikovat i na děti s IQ hluboko pod 70.
Už z toho mám těžké spaní. I kolega poste.restante ztrácí svůj záviděníhodný odstup a napřahuje ruku k zaslouženému políčku. Pociťuji stejnou bezmoc, ale stejně trpělivě odhaluji lidem ve svém okolí jádro pudla a doporučuji k prostudování skvělou analýzu problému pana Martina Odehnala. Proti lidské malosti a blbosti se musí bojovat stále, jinak zaplaví svět.
Jako učitel na základní škole mám zkušenost i s dětmi s mentálním hendikepem. Věřte, že i naměřených 71 (znamená nemožnost vzdělávat se ve specializované ZŠ pro žáky s mentálním hendikepem) může být vzhledem k zázemí dětí naprosto nedostatečná výbava pro zvládnutí i minimálních požadavků RVP.
Kdybych byl tak bezohledný, krutý a bezohledný k potřebám druhých jako paní Šimáčková Laurenčíková a všichni, kteří jí v té "bohulibé" akci pomáhají, vymyslel bych jednoduchý trest. Donutil bych je prožívat stejnou každodenní školní zkušenost, kterou si nebožátka i při nejlepší vůli všech okolo užívají, alespoň na jeden rok a samozřejmě nepodmíněně.
V pondělí jdu na to, tak se nezlobte, že si někde musím ulevit. Snad proto, že prozrazujeme jejich tajemství, trestají nás jak bájného Sisyfa nesmyslnou, otupující, bezvýchodnou prací, ze které nikdy nemůže být užitek.
PS: Každého kazatele, který mne bude peskovat, že to mám dělat lépe, aby práce užitek měla, prosím o příklady dobré praxe. Rád bych viděl, kde se daří úspěšně přelévat vodu cedníkem.
Všechny, kteří se tak vehementně berou za důslednou inkluzi bez pardonu pro všechny děti, bych nechal povinně složit maturitu z matematiky. Ne tu, z jejich časů. Úplně by stačila ta dnešní šmrdlačka. A u činovníků státní správy či samosprávy ve školství bych jejich výsledky zveřejnil. Takový drobný trenažér pocitů.
Přesné komentáře.
Ano ty děti učíme. A proto víme, že inkluze je nesmysl. Děti potřebují individuální péči.
Čím je dítě postiženější tím víc.
Pokud bude stát chtít těmto dětem opravdu pomoci, bude ho to něco stát. Musí zaplatit speciální péči(specialista učitel a menší počet žáků ve třídě úměrně rozsahu postižení a speciální metody i rozsah vzdělávání).
Na normální škole na to nejsou podmínky.
Nedovedu si představit, že na to MŠMT dá peníze. Spíš se mi to jeví jako snaha ušetřit tím, že tyto žáky rozhodíme do normálních škol a nebudeme muset platit specialisty.
Okomentovat