Současný tlak ministerstva školství na zavedení inkluze do vzdělávání, přičemž proti navrhované podobě protestují kraje, velká města i značná část rodičů a odborné veřejnosti, nesouvisí jen s proklamovanou myšlenkou integrovat handicapované děti mezi zdravé spolužáky. Podle zjištění Práva je za tím i tlak na splnění závazků, které Česká republika přijala po prohraném soudu s romskými dětmi, které si stěžovaly na diskriminaci kvůli svému zařazení do zvláštních škol.
Z článku Petra Kozelky v Novinky.cz vybíráme:
„Nová politika ministerstva má striktně danou prioritu a tou je hlavní vzdělávací proud. Běda tomu, kdo bude tvrdit, že v nejlepším zájmu dítěte je vzdělávání v jiné škole než běžné. Důvod proč vylívají s vaničkou i dítě je ten, že není dost dobře možné spočítat romské děti a přitom se vyhnout nařčení z rasismu. Romové se totiž při sčítání lidu většinou hlásí k české národnosti,“ nebrala si servítky Edita Bartošová, která společně s dalšími rodiči handicapovaných dětí bojuje proti snahám ministerstva.
Náměstek Štech upozornil, že pokud by se Česká republika bránila inkluzivnímu vzdělávání, mohla by se dostat do konfliktu s EU včetně pozastavení dotací.
„Taková hrozba nad námi skutečně byla. Jednání na tato témata má několik etap, a pokud by všechny proběhly, skutečně by hrozilo zastavení všech evropských projektů, nejen těch, které se týkaly školství a vzdělávání, tedy třeba i dopravy a silnic, čističek odpadních vod... Jednalo by se tedy o desítky miliard korun. S touto cestou se ale ze strany Evropské komise operovalo jen velmi mírně zhruba předloni,“ dodal Štech.
1 komentářů:
Okomentovat