Handicapované děti by měly být podle Ladislava Langra (56) co nejvíc zapojeny do společnosti, počínaje školou. „Musí být ale hranice, která jasně stanoví, že v určitém stadiu postižení je pokus o inkluzi omyl,“ tvrdí. Podle něj problémy dětí nevyřeší armáda asistentů. Starosta Poděbrad v úterý odpoledne odpovídal na dotazy čtenářů Blesku.
Z odpovědí na otázky čtenářů starostovi Poděbrad Ladislavu Langrovi v Blesk.cz vybíráme:
Dobrý den, a co chytré děti? Nebude inkluze pro ně spíš škodlivá, že se toho tolik nenaučí, protože učitelka bude muset hledat ve třídě kompromis k vyučované látce.(Týna)
Problém s chytrými (talentovanými) dětmi je už nyní kvůli zvýšenému počtu víceletých (osmiletých) škol, které v páté třídě "vyzobou" talentované děti, byť zdaleka ne všechny, ale tím se od šesté třídy prohloubí ještě víc propast mezi talentovanými a netalentovanými, případné kompromisy ve výuce budou ještě víc retardující. A pak se tato masa vrhne na střední školy (učiliště nejsou v oblibě) , které z důvodu boje o každého žáka (každý žák jsou peníze navíc pro školu) nehledí tolik na kvalitu, ale na počet. V tomto systému se talentovaní zbytečně ztrácejí a přežijí jen nejsilnější jedinci a to určitě není dobře.
Šokovalo mě, jak teď žáci utýrali učitelku v Praze. Nebude to s inkluzí ještě horší? Bojíte se, že takových případů přibude?(Jarka)
Dobrý den, nemyslím, že obludný případ s utýranou učitelkou přímo souvisí s inkluzí, spíš je odrazem totální degradace hodnot ve společnosti, vzrůstající agresivity a nesnášenlivosti. A pokud se ptáte, zda bude podobných případů přibývat, obávám se s ohledem na výše řečené, že ano.
7 komentářů:
Opět stokrát omílaná lež, co se stala pravdou. Co si pan starosta představuje pod pojmem "zvýšený" počet osmiletých škol? Pokud je mi známo, již mnoho let je jejich počet stále stejný. Tyto školy vyzobou maximálně dva žáky ze třídy. To opravdu nestojí za řeč.
Najděte si statistiku o počtu dětí vyučovaných mimo běžné základní školy na druhém stupni základních škol a pak prosím teprve vyslovujte nějaké soudy.
V našem městě je to dost přes 20 procent a to už stojí za řeč. Nehledě na to, v dobách, kdy počty žáků klesaly, odběr VG zůstával konstantní, takže procento bylo ještě vyšší.
Záleží na konkrétním "sídle", ale u nás, když z každé třídy vyzobnete 4 "nejlepší" žáky...
Na téma VG jsem našel zajímavou práci:
http://is.muni.cz/th/327525/ff_m/suchacek_magisterska_prace.pdf
Hele a zkoumá někdo, zda je jít na gympl v nejlepším zájmu dítěte?
A musí na to mít doporučení ŠPZ?
Dávají rodiče informovaný souhlas, že byli seznámeni.......?
Může někdo popotahovat rodinu za to, že skoro blbé dítě nutí setrvávat na gymplu?
Jsou tyto děti pravidelně jednou za dva roky přezkoumávány, zda na to inteligenčně mají?
Jsou tyto děti pravidelně jednou za dva roky přezkoumávány, zda na to inteligenčně mají?
Standardně povinné přijímací zkoušky na vyšší gymnázium, tedy na střední školu vnímám jako rovně příležitostní pro všechny, tedy naprosto nezbytné.
A pořád budou ve výhodě, protože na těch základkách tak blbě učí.
Okomentovat