Handicapované děti by měly být podle Ladislava Langra (56) co nejvíc zapojeny do společnosti, počínaje školou. „Musí být ale hranice, která jasně stanoví, že v určitém stadiu postižení je pokus o inkluzi omyl,“ tvrdí. Podle něj problémy dětí nevyřeší armáda asistentů. Starosta Poděbrad v úterý odpoledne odpovídal na dotazy čtenářů Blesku.
Z odpovědí na otázky čtenářů starostovi Poděbrad Ladislavu Langrovi v Blesk.cz vybíráme:
Dobrý den, a co chytré děti? Nebude inkluze pro ně spíš škodlivá, že se toho tolik nenaučí, protože učitelka bude muset hledat ve třídě kompromis k vyučované látce.(Týna)
Problém s chytrými (talentovanými) dětmi je už nyní kvůli zvýšenému počtu víceletých (osmiletých) škol, které v páté třídě "vyzobou" talentované děti, byť zdaleka ne všechny, ale tím se od šesté třídy prohloubí ještě víc propast mezi talentovanými a netalentovanými, případné kompromisy ve výuce budou ještě víc retardující. A pak se tato masa vrhne na střední školy (učiliště nejsou v oblibě) , které z důvodu boje o každého žáka (každý žák jsou peníze navíc pro školu) nehledí tolik na kvalitu, ale na počet. V tomto systému se talentovaní zbytečně ztrácejí a přežijí jen nejsilnější jedinci a to určitě není dobře.
Šokovalo mě, jak teď žáci utýrali učitelku v Praze. Nebude to s inkluzí ještě horší? Bojíte se, že takových případů přibude?(Jarka)
Dobrý den, nemyslím, že obludný případ s utýranou učitelkou přímo souvisí s inkluzí, spíš je odrazem totální degradace hodnot ve společnosti, vzrůstající agresivity a nesnášenlivosti. A pokud se ptáte, zda bude podobných případů přibývat, obávám se s ohledem na výše řečené, že ano.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
7 komentářů:
Opět stokrát omílaná lež, co se stala pravdou. Co si pan starosta představuje pod pojmem "zvýšený" počet osmiletých škol? Pokud je mi známo, již mnoho let je jejich počet stále stejný. Tyto školy vyzobou maximálně dva žáky ze třídy. To opravdu nestojí za řeč.
Najděte si statistiku o počtu dětí vyučovaných mimo běžné základní školy na druhém stupni základních škol a pak prosím teprve vyslovujte nějaké soudy.
V našem městě je to dost přes 20 procent a to už stojí za řeč. Nehledě na to, v dobách, kdy počty žáků klesaly, odběr VG zůstával konstantní, takže procento bylo ještě vyšší.
Záleží na konkrétním "sídle", ale u nás, když z každé třídy vyzobnete 4 "nejlepší" žáky...
Na téma VG jsem našel zajímavou práci:
http://is.muni.cz/th/327525/ff_m/suchacek_magisterska_prace.pdf
Hele a zkoumá někdo, zda je jít na gympl v nejlepším zájmu dítěte?
A musí na to mít doporučení ŠPZ?
Dávají rodiče informovaný souhlas, že byli seznámeni.......?
Může někdo popotahovat rodinu za to, že skoro blbé dítě nutí setrvávat na gymplu?
Jsou tyto děti pravidelně jednou za dva roky přezkoumávány, zda na to inteligenčně mají?
Jsou tyto děti pravidelně jednou za dva roky přezkoumávány, zda na to inteligenčně mají?
Standardně povinné přijímací zkoušky na vyšší gymnázium, tedy na střední školu vnímám jako rovně příležitostní pro všechny, tedy naprosto nezbytné.
A pořád budou ve výhodě, protože na těch základkách tak blbě učí.
Okomentovat