Způsob financování škol se změní. Už nebudou dostávat peníze jen podle počtu žáků, navrhuje novela školského zákona, kterou představilo ministerstvo školství. Měla by zohlednit počet učitelů na školách, obsazenost tříd i to, kolik je v nich žáků se speciálními potřebami. Jak bude změna fungovat v praxi, bude záležet na tom, kolik bude mít ministerstvo školství k dispozici peněz.
Z článku Markéty Hronové v iHNed.cz vybíráme:
"My v podstatě ministerstvu oznámíme, kolik hodin naši pedagogové odučili, a podle toho oni vypočítají, kolik nám pošlou peněz," vysvětluje Jiří Zajíček, předseda Unie školských asociací, který se na přípravě zákona podílí. Jestli bude novinka fungovat, hodně záleží na tom, kde ministerstvo udělá čáru a řekne: tohle je maximum, které můžete odučit, více vám nezaplatíme. "Na jeho vzniku se teprve pracuje," uvádí Zajíček.(...)
Ministerstvo školství zkusilo propočítat, co by novela pro různé typy škol znamenala. Ukázalo se, že hlavně pro malé a nenaplněné školy by byla nevýhodná. Proto chce některým školám ušlé finance "kompenzovat". To by si vyžádalo 2,5 až 5 miliard korun navíc. "I tak ale v jejich propočtech zůstalo tak 15 procent škol, které si pohorší," uvádí starosta Kamýku nad Vltavou Petr Halada. Zřizují jednu školu, kde mají po jedné třídě v každém ročníku od 1. do 9. třídy.
1 komentářů:
vidím, žr toto závažné téma jest většině takříkajíc šumák a raději všichni zběsile planě debatují o inkluzi,tak bych vás chtěl upozornit na dvě krajní situace: v té první,bude část učitelů propuštěna pro nadbytečnost (bude to skvělá příležitost, jak se zbavit potížistů) a ti co zbudou,tak budou fajrovat od rána do večera (tuto variantu budou podporovat zřizovatelé),druhá varianta budeme makat na dvou či třech školách souběžně,aby to hodilo alespoň ten úvazek (tohle budou podporovat ředitelé),no a pak jest možný jakýsi kompromis,ve kterém se skrývá ďábel , a to jest střídání různých druhů pracovně právního vztahu (to bude podporovat paní ministryně)
Okomentovat