Tyto charakteristiky jsou běžně očekávány u mladých nastupujících pracovníků stejně jako u starších zaměstnanců a většina z nich bývá zmiňována v souvislosti s pěstováním charakteru ve školách (character education), kterému je věnována rostoucí pozornost. Patří sem:
- Povědomost o sobě samém – je odpovědný za sebe a za druhé, umí se ovládat, nepřenáší vinu na jiné, je si vědom vlastních silných a slabých stránek.
- Otevřenost – ochotný zlepšit nedostatky, přístupný radě a zpětné vazbě, otevřený novým myšlenkám a způsobům práce, trpělivý, s otevřenou myslí, flexibilní.
- Motivace – má pozitivní přístup, soustavně se snaží, je spolehlivý, dochvilný, motivovaný, umí si organizovat čas, usilovně pracuje a je připraven udělat něco navíc.
- Sebejistota – je si vědom své ceny, je připraven klást otázky a hledat informace, umí pracovat samostatně.
- Odolnost – umí se vyrovnat s odmítnutím a nezdarem, učí se z chyb, přijímá konstruktivní kritiku, překonává překážky, je vytrvalý a nepropadá panice ve stresu.
- Informovanost – ví o svých možnostech na pracovním trhu, dokáže vyhledávat pracovní příležitosti, rozumí zásadám chování na pracovišti, umí se dobře sám uvést, umí sestavit výstižné CV a hovořit o tom, čeho dosáhl.
S úkolem cíleně pěstovat uvedené charakteristiky pomáhají mladým lidem v oblasti východního Londýna koučové v rámci programu Think Forward. Vedou je v průběhu středoškolského studia, pomáhají jim vybrat další studium nebo práci, propojí je s potenciálními zaměstnavateli. Důležitá je včasná podpora, nikoli rozhodovat nebo řešit neúspěch až na konci středoškolského studia.
Zdroj: SecEd
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
2 komentářů:
charakteristiky byly stanoveny na základě zjištění výzkumné zprávy
Jejda! A jak byla ověřena pravdomluvnost a věrohodnost respondentů?
Nějak tam postrádám podlézavost, donašečství, křivolakost, klientelismus, bratříčkování a zhovadilost, totiž. To jsou zase naše devízy. Jiný dav, jiný mrav. Jak vůbec mohou v té Británii žít s upřednostňováním tak obtížně uchopitelných hodnot. Není to nakažlivé?
Otázka za dva bludišťáky:
Kdo si na svůj FB profil k těmto charakteristikám připojil následující:
K tomu by školy (mj.) měly své žáky vést. Ale mají tyto charakteristiky učitelé?
Okomentovat