Ministerstvo školství v tom má jasno: Všechny děti mají v rámci inkluze, tedy společného vzdělávání, právo na opatření, která jim pomohou učit se v běžném kolektivu. Jak to dopadne? Ty s postižením bude možné od ostatních oddělovat…
Z článku Very Renovicy v Blesk.cz vybíráme:
Od těch nejtalentovanějších, kterým by škola měla pořídit digitální fotoaparát či střižnu, po ty postižené. Například děti s poruchou autistického spektra pak mohou dostat takzvaný „nábytek ke strukturalizaci prostoru“, kam se počítá i paravan. V obou případech jde o velmi kontroverzní investice. A k tomu nákladné. Podle Stanislava Drbouta z Asociace speciálních pedagogů nelze tvrdit, že nadané dítě ke svému rozvoji nutně potřebuje mít ve škole k dispozici hvězdářský dalekohled za 20 tisíc korun.
U dětí handicapovaných pak není klíčová cena, ale užitečnost opatření a jeho logika. Například kóje se už dnes využívají ve speciálních třídách, aby oddělily děti, které by se jinak navzájem rušily. Jenže tam jsou, na rozdíl od paravanů pro všechny… „Když toto opatření aplikujete do běžné třídy, tak to působí nešťastným dojmem, že jste od ostatních oddělili jedno či dvě děti. A to už je segregace,“ okomentoval pro Blesk Drbout.
3 komentářů:
Jako nejúčinnější podpůrné opatření pro LMP se dosud osvědčila zcela individuální péče v maličkém kolektivu.Kde Může učitel vzít jedno,dvě děti k tabuli a věnovat jim 15 minut času a pak zase další.Kde ten učitel musí slyšet, jak dítě počítá, čím rychle pozná, kde je zakopaný pes. Kde musí učitel donekonečna opakovat pořád to samé, protože stačí den a děti už vypadají, jako by se danou látku nikdy neučily. Kdo tohle bude dělat na základce. Asistent nesmí učit.
Já to nečtu,ale kolega upozornil:
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Tohle-je-pry-neskutecna-blbost-jiz-prosazuje-ministryne-skolstvi-Dienstbier-Sobotka-a-Valachova-chteji-udelat-z-naroda-tupe-stado-idiotu-Kalousek-Filip-Gazdik-ci-Okamura-promluvili-422454
Děti s mentálním postižením potřebují péči speciálního pedagoga, aby se mohly úspěšně vzdělávat a rozvíjet, nestačí jim učitel ZŠ bez speciálního vzdělání,
stejně jako děti s neurologickým onemocněním potřebují péči neurologa a nestačí jim péče praktického lékaře.
A všechna svá laická "podpůrná opatření" nechť si MŠMT strčí za klobouk, nebo kamkoliv jinam.
Okomentovat