Ministerstvo školství v tom má jasno: Všechny děti mají v rámci inkluze, tedy společného vzdělávání, právo na opatření, která jim pomohou učit se v běžném kolektivu. Jak to dopadne? Ty s postižením bude možné od ostatních oddělovat…
Z článku Very Renovicy v Blesk.cz vybíráme:
Od těch nejtalentovanějších, kterým by škola měla pořídit digitální fotoaparát či střižnu, po ty postižené. Například děti s poruchou autistického spektra pak mohou dostat takzvaný „nábytek ke strukturalizaci prostoru“, kam se počítá i paravan. V obou případech jde o velmi kontroverzní investice. A k tomu nákladné. Podle Stanislava Drbouta z Asociace speciálních pedagogů nelze tvrdit, že nadané dítě ke svému rozvoji nutně potřebuje mít ve škole k dispozici hvězdářský dalekohled za 20 tisíc korun.
U dětí handicapovaných pak není klíčová cena, ale užitečnost opatření a jeho logika. Například kóje se už dnes využívají ve speciálních třídách, aby oddělily děti, které by se jinak navzájem rušily. Jenže tam jsou, na rozdíl od paravanů pro všechny… „Když toto opatření aplikujete do běžné třídy, tak to působí nešťastným dojmem, že jste od ostatních oddělili jedno či dvě děti. A to už je segregace,“ okomentoval pro Blesk Drbout.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Jako nejúčinnější podpůrné opatření pro LMP se dosud osvědčila zcela individuální péče v maličkém kolektivu.Kde Může učitel vzít jedno,dvě děti k tabuli a věnovat jim 15 minut času a pak zase další.Kde ten učitel musí slyšet, jak dítě počítá, čím rychle pozná, kde je zakopaný pes. Kde musí učitel donekonečna opakovat pořád to samé, protože stačí den a děti už vypadají, jako by se danou látku nikdy neučily. Kdo tohle bude dělat na základce. Asistent nesmí učit.
Já to nečtu,ale kolega upozornil:
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Tohle-je-pry-neskutecna-blbost-jiz-prosazuje-ministryne-skolstvi-Dienstbier-Sobotka-a-Valachova-chteji-udelat-z-naroda-tupe-stado-idiotu-Kalousek-Filip-Gazdik-ci-Okamura-promluvili-422454
Děti s mentálním postižením potřebují péči speciálního pedagoga, aby se mohly úspěšně vzdělávat a rozvíjet, nestačí jim učitel ZŠ bez speciálního vzdělání,
stejně jako děti s neurologickým onemocněním potřebují péči neurologa a nestačí jim péče praktického lékaře.
A všechna svá laická "podpůrná opatření" nechť si MŠMT strčí za klobouk, nebo kamkoliv jinam.
Okomentovat