Chaos a nejistota, co bude dál. A jak to vlastně je! To je zatím jediný hmatatelný výsledek plánované školské reformy »společného vzdělávání« v podání ministryně Kateřiny Valachové (39, ČSSD)! Vlna odporu odborné i laické veřejnosti teď nutí ministryni couvat. Na zavedení inkluze dává přechodné dvouleté období. Nebo ne?
Z článku Olgy Nedbálkové v Blesk.cz vybíráme:
„Máme dva roky na to, abychom zajistili, že jakákoliv škola kdekoliv v republice, kam přijde dítě s nějakou speciální potřebou, bude schopná zařídit to, co říká zákon,“ řekla HN Valachová. V této dvouleté »zkušební době« bude tedy ministerstvo teprve zjišťovat, zda kraje jako zřizovatelé dokážou požadavky vůbec splnit?
Svým rozhodnutím odložit účinnost zákona ale Valachová znovu rozproudila to, co se jí daří dokonale – sérii rozporuplných spekulací, otázek a úvah, jak si vlastně její slova vykládat. „Každý odklad zákona může vyvolávat pocit nejistoty. Pocit, že v průběhu může dojít k dalším změnám. Paradoxně to tak často tlumí i aktivitu přípravy,“ míní Ombudsmanka Blesku JUDr. Dagmar Raupachová.
„Proto je tak důležité, aby před každou systémovou změnou proběhla široká odborná diskuse,“ dodává s tím, že právní jistota je základním pilířem každé společnosti. Právě neochotu diskutovat odborná veřejnost Valachové vyčítá. Stejně jako nejasné vysvětlení, zda zákon platí, nebo bude platit až za dva roky.
5 komentářů:
Který z posledních deseti, dvaceti ministrů školství nebyl tzv. ministrem chaosu?
J. Týř
PS: Naprostý pořádek je potřebný jen pro blbce. Inteligent se vypořádá i s chaosem. Jsem taky zvědav, jak se to vypořádání paní ministryni povede :)))
Proto je tak důležité, aby před každou systémovou změnou proběhla široká odborná diskuse,“ dodává s tím, že právní jistota je základním pilířem každé společnosti.
Před každou systémovou změnou by mělo především proběhnout PILOTNÍ OVĚŘOVÁNÍ a jeho vyhodnocení.
Široká odborná diskuse má předcházet zadání pilotního projektu a jednou z vydiskutovaných nutných podmínek spuštění projektu musí být také stanovení měřitelných ukazatelů hodnocení úspěšnosti projektu.
Ono se totiž může stát, že se široce a odborně vydiskutuje a následně celoplošně nařídí a realizuje úplná kravina. A že takových už MŠMT v minulosti provedlo.
Přičemž pojmem široká odborná diskuse nesmí být nazýváno odpolední posezení ministryně u kafe s týmem jejích poradců a zástupcem společnosti EDUIN.
Inteligent se možná se svým chaosem vypořádá, ale postižené děti ten chaos nezvládnou.
Ona moc dobře ví,co dělá.politiku.ne pro děti, ne pro učitele.
To poste restante. Podle mne nevi. Odkud by měla? Podívejte se na literaturu ke zkoušce z právní vědy. http://www.prf.cuni.cz/doktorsky-studijni-program-literatura-ke-zkousce-z-obecnych-zakladu-pravni-vedy-1404047846.html To je něco jiného než metodologie výzkumu v přírodních vědách nebo pedagogických vědách. Ty lidi takhle nemyslí...
Okomentovat