Některé školy, učitelé i rodiče se bouří v obavách, že překotná integrace postižených dětí brzy rozvrátí výuku ve školách. Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) však tvrdí, že od září k žádnému rozvratu nedojde.
Z rozhovoru Jiřího Macha s Kateřinou Valachovou v Novinky.cz vybíráme:
Je tu také 17 tzv. základních praktických škol, které koncentrují právě děti s lehkými poruchami. Ty během dvou let zaniknou?
Rozhodně ne. Děti z těchto škol, které 1. září 2016 budou na druhém stupni, budou mít možnost dokončit školu podle současných standardů. Je totiž odborná shoda, že je to v nejvyšším zájmu dítěte. Tak tomu bude až do 31. srpna 2020.
Kolik rodičů dětí z prvního stupně praktických škol bude usilovat o přestup na běžné školy, budeme vědět nejpozději do konce března. Také zde žádný razantní skok nečekám, protože příliš vůle pro to rodiče neprojevují. Bude se to měnit časem, až si budou jisti, že nenarazí na odmítnutí.(...)
Nepodcenili jste informační kampaň?
Když jsem v září začala jezdit do regionů, byla jsem překvapená, jak málo je informovanosti mezi učiteli a řediteli nejen o společném vzdělávání, ale i o dalších tématech.
Kdo informace chce, tak je získá, ať už na stránkách ministerstva v rámci dotazovny, nebo zpravodajů, které rozesíláme. Také ale pořádáme porady ředitelů v krajích, probíhají semináře se školskými poradenskými zařízeními.
Kolik ředitelů na porady chodí?
Nejsou to žádné pidiporadičky, ale chodí tam stovky lidí. Na poslední poradu přišlo 450 ředitelů. Paralelně probíhají semináře ministerských institucí, porady se zástupci krajů. Jen během dubna proběhne 38 seminářů. Ale chceme také co nejvíce informací dostat k rodičům.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
16 komentářů:
Ukázka naprosto neprofesionální novinářské práce, otázky pravděpodobně připravilo samo ministerstvo. I tak se ovšem paní ministryně nevyvarovala výroků, za které by zasloužila vypískat.
Pořád dokola naučená básnička.
Ona si třeba myslí, že rodiče nechtějí dát dítě do základky, protože se bojí odmítnutí. To je fakt fór!!! Je tak mimo nebo to ze sebe jen dělá. A pořád o těch pár školách. ježíš, kdy už konečně někdo z ministerstva napíše, že je spousta základek s připlácnutými třídami pro LMP nebo se to jmenuje zÁKLADNÍ ŠKOLA, ALE VZDĚLÁVÁ SE TAM PODLE rvp lmp NEBO rvp ZŠS. tO JE TAKOVÝ DILETANTISMUS.kDYŽ TO VÍM JÁ, ŘADOVÁ UČITELKA ,MUSÍ TO VĚDĚT TAKY.pAK JE TO ZÁMĚRNÁ KLAMAVÁ KAMPAň.
Mne zase při pohledu na smršť článků k inkluzi na ČŠ překvapuje, jak je najednou EDUin neviditelný. "Experti" nebyli připraveni a nemají od svých neziskovek k tomuto tématu napsané noty. Přitom je zjevné, že jestli něco mrští se školstvím jako celkem, ale i s jednotlivci, ať hendikepovanými nebo intaktními, o značný kus dozadu a to jen kvůli debilnímu rozsudku ESD ve věci jisté romské občanky, tak to bude právě zmrvená pseudoinkluze.
"Je pravda, že ve výhledu státního rozpočtu nejsou zohledněny částky pro společné vzdělávání pro roky 2017 a 2018."
No a tím je řečeno vše, to ostatní jsou pouze idealistické žvásty o tom, jak by to mohlo vypadat, kdyby ...
"Hodně nadaných dětí se věnuje třeba astronomii. Tyto pomůcky ale dnes nemají například kvůli tomu, že na ně nemají rodiče peníze. Teď budou mít na takovou pomůcku nárok."
A to jakože průměrně nadané děti, z nichž mnohé mají také enormní zájem o ledasco, na takové pomůcky nárok mít nebudou? A kdepak jste nechala paní ministryně ten Váš proklamovaný rovný přístup ke vzdělání? Mám z toho pocit, že paní ministryně vůbec netuší, jak vypadá mimořádně nadané dítě a jakým způsobem se ve školním prostředí projevuje a proč vlastně také potřebuje speciální pedagogickou podporu. O nějakých dalekohledech a drahých pomůckách to rozhodně není.
A ještě jinak.
Doporučuji všem ředitelům škol stopnout nyní odesílání dětí do PP poraden a poslat je tam až v září, protože situace je zaková, že pokud bude dítě mít papír z před září a dostane asistenta, jede se postaru a třeba na naší škole budeme asistenta dotovat z nenárokových platových složek, protože kraj nám na něho dává míň peněz než je minimální mzda, pokud bude mít dítě asistenta přiděleného až v září, bude na jeho plné financování mít škola nárok.
Inkluze výuku na školách nerozvrátí?
Odkud to paní ministryně ví?
Kdy byl proveden empirický výzkum vlivu inkluze na úroveň výuky na školách?
Na jak početném vzorku? Byl ten vzorek statisticky významný?
Kdo participoval na hodnocení výsledků výzkumu?
Nebo je to jen zbožné přání paní ministryně a těch, kdo jí napovídají?
Jistou naději ve mně vzbuzuje titulek článku. Bezděčně prozrazuje, kam se debata posunula už i z pohledu veřejnosti - srovnejme to se stavem před několika měsíci.
Za nedostatek informací (si) může MŠMT samo. Srovnejte prosím s tím, jak pomalu vylézají informace o kariérním řádu a Hospodářské noviny předbíhají odbornou veřejnost o míle a míle. Neschopnost MŠMT nelze svalovat na neinformované učitele. Za neschopnost komunikovat by měla ministryně nést příslušnou odpovědnost.
P.S. V rámci dotazovny jsem se ptal, zda budeme muset předělávat ŠVP. Žádná odpověď.
Nebo je to jen zbožné přání paní ministryně a těch, kdo jí napovídají?
Inkluze, obzvláště ta "Inkluze po česku" není směr pedagogiky. Je to víra.
A víra nepotřebuje důkazy. Naopak. Ptát se po důkazech je známkou kacířství.
A s kacíři se po staletí nakládá stejně.
Občas se náboženství může změnit.
Viz třeba starověký Řím.
Kdyby změna společenského diskurzu o inkluzi měla být příslibem změny náboženství, snad by ještě nebylo vše ztraceno.
Ale varoval bych před přílišným optimismem.
Zákon pořád platí. Blbej, ale platnej.
Ani odborně ani morálně ji nerozvrátí? Ona ta dnešní odborně neověřená a přitom pochybná plošná inkluze zaváděná do podfinancovaných vnitřně těžko diferencovatelných škol, ve kterých především pro nedostatek peněz nefunguje dobře kvalitní vzdělávání pro VŠECHNY děti, není politická úlitba odůvodňující neúčelné a neefektivní rozpočto a grantoužroutství ve prospěch lidí a soukromých škol pasoucích se kolem mizerné placených učitelů a mizerně financovaných veřejných škol, které poškozuje veřejné školy?
Lékařům už dávno nestačí 300 Kč na hodinu a chtějí garanci na 500. Učitelé nemají ani 200 Kč na hodinu ani na konci kariéry. Jsou dehonestováni a vytěsňováni vzdělávacími aktivisty a dostávají od nich prostřednictvím MŠMT další mnohdy nesmyslnou pracovní nakládačku. Budoucnost veřejných škol že je růžová? J.Týř
Ja jsem na dotazovnu posilala tri ruzne dotazy.Nikdo mi dodnes neodpovedel ani na jedenTak jsem dnes volala a ptala se.Pry zavolaji......
" zda budeme muset předělávat ŠVP. Žádná odpověď."
Jak ho můžeme předělávat, když ještě není na světě ani originál. Pouze je k dispozici návrh. A zde se můžeme setkat pouze s tím, že jsou tam včleněny pasáže o minimálních požadavcích. Ty však jsou i tak dosti náročné a většina postižených dětí je nezvládne. V pasážích nejsou schopni dokonce ani opsat příručku LMP.
Paní Kateřina je přesvědčená, že inkluze výuku nerozvrátí. Vyvolává to bohužel úsměv, pač nedávno proběhla tiskem zpráva o tom, že kladné přínosy inkluze poznáme za 90 let.
"Budoucnost veřejných škol že je růžová?"
Kdo viděl a zažil veřejné školství v Anglii tak rychle pochopil, že tudy cesta nevede. Soukromé je úplně jiná káva.
"Ale varoval bych před přílišným optimismem.
Zákon pořád platí. Blbej, ale platnej."
V tomto jsem pesimistou, pač to mají nastartováno a nemíní se toho vzdát. Je to politikum prvního řádu, dokonce dle "sluníček" nosný pilíř demokracie. Obezřetnost je plně na místě.
Tusim, ze to bylo sedme pravidlo inspektora Trachty, ktere vstepoval elevovi Hlavackovi: "I nespravny rozkaz je rozkazem, Hlavacku!".
Smutne je, ze se skolskym zakonem je to stejne jako ve filmove komedii a jak pise pan Fanda - zakon plati. Blbej, ale platnej!
Uvidime, kterak ministryne Trachtova bude skolit zbyle Hlavacky ve sve vire, protoze nic nez vira (chybna) to neni....
Inkluze výuku na školách nerozvrátí
Rozvrat, rozkol, roztržka, schizma. To vypadá jako, kdyby se měla očekávat nějaká doopravdy pecka, pumelice, bomba, řacha. Ale kdežpak, naše školství je tak nestabilní, rozkolísaný, nepevný, vratký systém, že jej stačí jen zlehýnka postrčit, trknout, drcnout, šťoucnout, a zkácí se jak domeček z karet. Možná bude stačit jen ještě pár let počkat, a bude hotovo.
Nebyl jsem všude, dokonce mohu říci, že jsem za posledních padesát tři let nebyl v žádné první třídě, ale skoro bych se vsadil, že paní kolegyně na prvním, a zdůrazňuji že klidně i neinkluzivním stupni základní školy tráví většinu času s pořád stejnými dětičkami, které nahánějí po třídě, vytahují je zpod lavic a pokud možno je udržují ve stavu, kdy toho roztřískají jen přijatelně málo a neublíží žádnému z ostatních dětí. Na nějaké učení se něčemu můžeme s vědomím neomylu zapomenout.
Inkluze doopravdy nic nerozvrátí. Inkluze to jenom dorazí.
Slušný učitel by myslím v čele MŠMT nevydržel příliš dlouho. Slušný právník s dobrými poradci a dobrými podřízenými má myslím větší naději. U některých poradců mám vážné pochybnosti, u zbývajících podmínek je to myslím stále s otazníkem. Funkční odbory, pedagogická komora a moudrý prof. Piťha myslím opravdu českému školství chybí. J.Týř
Okomentovat