Začalo to jako věcná diskuse, skončilo jako telenovela. Na fórum k inkluzi, které pořádalo Učitelské profesní sdružení, v sobotu ministryně Kateřina Valachová (ČSSD) nedorazila. Poslala ale své lidi. Ti sklidili bouři nevole a náměstek dokonce prásknul dveřmi.
Z článku Very Renovici v Blesk.cz vybíráme:
„Informování očekáváme od ministerstva a přidružených úřadů,“ volali učitelé. „Buďte tak laskavá, i pan náměstek, nemluvte s námi jako se spratky. My máme ve školách děti, my s nimi pracujeme a vy pracujete pro nás!” zvýšil hlas Zdeněk Bělecký, ředitel ZŠ Meteorologická, kde se debata konala.
Štech rozčileně opustil třídu a prásknul dveřmi. Na rozdíl od ministerského náměstka vyhrocenou debatu Zapletalová dokončila. Dokonce připustila některé problémy, třeba když se ozvaly obavy, že postižené děti budou poradnami tlačeny do běžných škol.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
28 komentářů:
"Buďte tak laskavá, i pan náměstek, nemluvte s námi jako se spratky..."
Hezkyyy, pane Bělecký!
Věřil byste, že obdobným způsobem dnes s učiteli mluví už kde kdo?
Dost svérázný způsob komunikace. Sami učitelé se spratky takhle nemluví...
„Paní ministryně vytváří metodiku, jak se bude postupovat,” snažila se uklidnit obavy Zapletalová...
Tedy - paní Zapletalová, ale ani pan náměstek Štech či příslušný náměstek pro tzv. regionální školství Pícl nebo jeho předchůdce Fidrmuc za nic nemohou.
To paní ministryně (bez vědomí jmenovaných) měla nápad, nařídila a prosadila změnu zákona a teď jen potřebuje trochu klidu na práci při tvorbě metodiky jak ten nápad zrealizovat...
Tedy to by ti zlobiví učitelé měli chápat a nerušit "kruhy" paní ministryně, která jistě nejlépe ví co je pro děti, učitele a školy nejlepší.
Pan náměstek musí udržet nervy na uzdě, pač je vysokoškolsky vzdělaný člověk. Tak nějak nám různí "odborníci" a "experti" doporučují konat v případě agresivních žáků. "Bouchnout dveřmi" znamená, že třída naplněná na počet 30 rozbije učebnu na padrť a nějaký žák při tom možná přijde i o život. Ze třídy se za takových okolností prostě neodchází.
Mrzí mne, že renomovaná Česká škola cituje z Blesku.
Cílová skupina, pro kterou je Blesk určen, má ráda zkratkovitou komunikaci, která "vypichuje" věci, které výrazně zapůsobí, i když nejsou všcně podstatné.
"Zástupci Valachové šli za učiteli " - nevím, zda prof. Štech přišel z vlastní vůle, nebo byl vyslán. Paní Zapletalová není na stejné služební úrovni jako prof. Štech, jí ministryně nemůže poslat (zístupce NUV - byť jinou osobu - jsem zval já).
"Začalo to jako věcná diskuse, skončilo jako telenovela." Nesouhlasím. Pánové Dobšík a Rathouský a pan Sotolář, který setkání ukončil, telenovelu podle mne nehráli.
"náměstkyně Národního ústavu pro vzdělávání" - snad náměstkaně ředtitele. ne?
"Štech rozčileně opustil třídu a prásknul dveřmi." - zapomněli citovat jeho výrok "Póvl!", který byl v té situaci důležitý..
"přítomným, z nichž půlka odešla a zbytek s cynickým výrazem poslouchal " Nebyi jsme v divadle. Já se ohrazuji vůči tomu, že bych měl cynický výraz.
"Od listopadu totiž na fórum zvali samotnou ministryni, aby jim vše vysvětlila, a ona do „války” poslala pěšáky..." P. Zapletolová a Štech nejsou pěšáci, jsou ve velmi vysokých funkcích a mají přehled i po politické scén+, to pěšáci nemívají.
Nebudu se rozepisovat o podstatných věcech, které v textu chybí. nejvýraznější je, že autoři vynechali dr. Masákovou, která zastupuje podstatnou složku systému inkluze.
Celkové vyznění textu je v duchu nadpisu - stručné, jednoduché, zvýrazněné divadelní scény, nikoli věcné podstaty.
Nebudu se rozepisovat o podstatných věcech, které v textu chybí.
A to se klidně rozepište. Věřím, že pan Wagner by Váš text vydal.
Já považuji za velmi smutné, že patrně jediné noviny, které seriózně informují o problematice inkluze, zvou si k rozhovorům odborníky z teorie i praxe a poskytují prostor příznivcům i odpůrcům "společného vzdělávání" jsou právě Blesk.
Kdo (ne)čte Blesk, ví kulový ..... ? :)))
Také se přimlouvám za to, aby se účastníci toho inkluzívního fóra rozepsali. Včetně výše jmenovaných delegátů MŠMT. J.Týř
clanek je opravdu v duchu Blesku.Je to bulvar,takze vzdy vypichne to radoby senzacni.Vcera ale treba vysla glosa k memu vystoupeni na foru a take tam byly urcite chyby.A to vydalo CTK v Deniku .cz Jinak debata na foru byla po vetsinu casu zcela vecna a tento exces byl celkem rycle vyresen,atmosfera se zklidnila a pokracovalo se dal.
Docela by mě zajímala organizace a výstupy toho Fóra k inkluzi: Jakou mělo formu? Byla to např panelová diskuse? Je k dispozici zápis nebo záznam? Novináři byli přítomní, nebo ten bleskový článek vznikl zprostředkovaně? J.Týř
Fórum bylo rozděleno do čtyř částí. V každé z nich byly předneseny příspěvky a na ně navazovala diskuse. Záznam byl pořízen a připravujeme ho ke zveřejnění. Novináři z Blesku přišli sami a byli přítomni celému Fóru. Článek tedy nebyl zprostředkovaný. Fóra se kromě pedagogů z různých škol nejen z Prahy účastnily i např. matky postižených dětí.
jeho výrok "Póvl!"
Že póvl? No, nic se nemá přehánět. Ani sebekritika ne... byť upřímně míněná.
Takže fórum bylo řádně organizováno (?) a pan náměstek neunesl tíhu ... čeho?
Ano, fórum bylo řádně organizováno a celý průběh byl moderován. Vše probíhalo v klidu, dokud pan náměstek nepřišel do probíhající diskuse účastníků s paní doktorkou Zapletalovou.
Z čeho ten rozruch vznikl? Co pana náměstka tak rozčílilo?
Nelíbila se mu diskuse, ačkoliv byla poměrně slušná a nikdo nikoho neurážel a to i přesto, že přišel v jejím průběhu a neslyšel předcházející příspěvek, kterého se to týkalo. Nebo jsme se mu prostě nelíbili my ;-)
Tak to víte, že školy by byly nejlepší bez učitelů. Vyhovovalo by to ministerstvu. rodičům i žákům...
Akorát my zmetci učitelští k....me (jemnější povahy čtou blízké kazíme) dětem mládí a bráníme jim v rozletu.
Vyjadřovat se o učitelích jako o "póvlu" opravdu není hodno rytíře. Nebylo by na místě žádat omluvu?
Paní ministryně přišla na MŠMT v červnu 2015 cca měsíc před začátkem platnosti tzv. Služebního zákona. Na MŠMT nastala pod jejím vedením velká reorganizace. Z toho, co se děje, myslím zcela logicky vyplývá docela jednoduchá otázka: K čemu tohle vše vlastně bylo - Jsou na místech odborných náměstků, ředitelů odborů a ve vedení ministerských organizací NÚV, NIDV atd. odborně zdatní lidé, kteří pod tím služebním zákonem zodpovědně vykonávají svou práci? Pokud ano - Proč má tzv. inkluzi až dodnes na starosti tzv. politický náměstek, který se k rodičům, učitelům a zřizovatelům škol chová, jak se chová?*
Je pomalu konec února 2016. Do září 2016 zbývá cca půl roku a rodiče, učitelé, školy a jejich zřizovatelé ani MŠMT a jím řízené organizace nemají ve věci odborně, finančně ani organizačně jasno. Jsem názoru, že tu převážně jen ideologicky a politicky zdůvodňovanou tzv. Inkluzi je nutné zastavit a začít se mnohem důsledněji ptát, jak vůbec mohlo dojít k tomu, že MŠMT podlehlo při řízení a správě veřejného školství a při čerpání EU dotací v Česku politickému a zřejmě i klientelistickému nátlaku.
J.Týř
Viz např.
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/stanislav-stech-myty-fakta-o-spolecnem.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/msmt-zasady-karierniho-radu.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/reakce-msmt-na-tz-eduin-ke-spolecnemu.html
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/martin-odehnal-inkluze-v-kocourkove.html
http://www.ceskaskola.cz/2015/12/jiri-tyr-podfinancovana-jednotna-skola.html
http://www.ceskaskola.cz/2015/11/prectete-si-postizene-deti-mohou-do.html?showComment=1448242664968#comment-5970227625452871624
* Ostatní média výše uvedené věci nevidí? Zdá se, že "Kdo v Česku nečte Blesk, ví o inkluzi a péči MŠMT o kvalitní vzdělávání v Česku starou belu"
http://www.e-kniha.com/proc-se-rika-stoji-to-za-starou-belu.html
Podivejte,me se to take nelibilo,nebyla to prvni akce,kde se s nami bavili nadrazene.Namestkovi doslova prdly nervy.Potkala jsem se s nim pote venku a jiz byl v klidu a mluvil rozumne.Jenze oni ziji v takove uzavrene komunite, ze maji pocit ze jim musime rozumet.Proste drobatko si fandi.Tak trochu mi to pripomelo tu historkujak bohaty radi chudemu ,kdyz nema chleba at ji kolace.Proste odtrzenost od reality.O programu Fora a dalsi informace si muzete pocist na strankach UPS
http://kantor8.webnode.cz/inkluze-20%C2%A716%2c-diskusni-forum-ups/
... Právo dětí na bezplatné (dobré a kvalitní) vzdělání začíná být omezeno. Ani nadace miliardářů nepomohou, ačkoli financují pár dílčích projektů pro „to chudé veřejné školství“. Jenže to nestačí a navíc je to ostuda odpovědných osob placených státem, že to dělá někdo jiný za ně.
Pokud se veřejné základní školy stanou nouzovou variantu pro chudší rodiče (tu chudší polovinu rodičů) a MŠMT rezignuje na změnu tohoto trendu, nezajistí srovnatelnou kvalitu ve všech veřejných školách, pak bychom minimálně měli narovinu všem rodičům sdělit. A pokud koncepci MŠMT nechává na nadacích miliardářů a názoru několika neziskovek, pak je možné MŠMT zrušit. Úplně zbytečně čerpá z rozpočtu státu peníze...
... Péče o dostupnost dobrého vzdělání, spravedlnost, práva člověka nebo sociální soudržnost společnosti přináší nejen dlouhodobou udržitelnost vzájemného soužití komunity (státu), přináší v důsledku i více štěstí pro všechny. Přináší i větší efektivitu komunity a větší bohatství úplně všem ...
...Pokud ihned nezačne stát něco dělat, bude pozdě zastavit rozjetý vlak. Rozdíly mezi šancemi na kvalitní vzdělání se zvyšují každým dnem. Děti jsou naše budoucnost, a to nejen ty naše, ale všechny.
Viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/petr-chalus-dobre-zakladni-skoly-pro.html
Já to říkám pořád - ti lidé jsou MIMO.
Viz též Stanislav Štech: Reakce na průzkum Blesku
http://www.ceskaskola.cz/2016/02/stanislav-stech-reakce-na-pruzkum-blesku.html
na FB kolega Zemek umístil nahrávku z diskuse na ČRO, kde debatují M. Štech a Z. Bělecký. Poklidně. od pana náměstka jsme se dozvěděli, že inkluze je krůček ke skutečně společnému vzdělávání, tedy i ke společnému vzdělávání s dětmi z exkluzivních škol; má to ovšem jednu vadu, krůček vede opačným směrem, k prohloubení segregace.
Dále jsme se dozvěděli, že mu někteří speciální pedagogové nevymlouvali vzdělávání v druhém cizím jazyce pro děti s LMP. Jiní mu to vymlouvali. Ovšem nevysvětlil, proč - má-li na výběr dvě možnosti - spolehlivě sáhne po úplné hovadině.
Resumé - domluva nemožná, školství opět promarní peníze, které by byl zapotřebí úplně jinde.
ano, je to děsivé, beznadějné....Co lze ještě dělat, abychom byli zastupováni lidmi rozumnými a aby se penězi takto nemrhalo?
Ve středověku panovníci udělovali vazalům léna proti závazku vazala plnit požadavky panovníka. Leníci do toho neměli co mluvit. Obávám se, že MŠMT ČR někdy zaujímá při využívání EU dotací vazalský postoj neslučitelný s demokracií a právními předpisy ČR. EU dotace NEJSOU léno udělované vazalům. Občané ČR nejsou leníci, kterým vazal může nařizovat i nesmysly.
J.Týř
Viz viz výše a viz i
Feudalismus - lenní systém
http://www.e-stredovek.cz/view.php?cisloclanku=2005081601
Data českého středověku
http://www.e-stredovek.cz/view.php?nazevclanku=data-ceskeho-stredoveku&cisloclanku=2013080001
Bitva na Bílé hoře 8.listopadu 1620
http://icv.vlada.cz/cz/tema/8-listopad-1620-bitva-na-bile-hore-77738/tmplid-560/
http://www.bellum.cz/bitva-na-bile-hore.html
Myslím, že nejen historie nás učí, že o své bytí (svébytnost) musí umět každý stát i jednotlivec případě potřeby i bojovat. Kvalitní vzdělávání občanů ČR je významnou součástí svébytnosti Česka. Kdy dá Česko na vzdělávání jinde obvyklých 6 % a přestane myslím mnohdy dost vazalsky využívat vzdělávací EU dotace? J. Týř
Upřesnění: Pracovníci MŠMT a držitelé vzdělávacích EU dotací v Česku nejsou leníci (držitelé léna uděleného od bruselského panovníka). Občané ČR nejsou jejich poddaní, se kterými si dotační leníci mohou dělat téměř vše, co chtějí. Občané ČR jsou občané demokratického státu ve kterém jsou zaměstnanci státní správy jsou povinni zodpovědností vůči občanům. Jsou tedy povinni zodpovídat se i za (ne)řádné využívání vzdělávacích EU dotací.
Okomentovat