Do škol se nahrnou stovky postižených dětí, praktické školy skončí a kvalita vzdělávání půjde dolů. To jsou podle České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání nejčastější mýty, které se šíří o společné výuce všech dětí. Podle organizace novela školského zákona od září změní zejména to, že děti s handicapem budou mít nárok na adekvátní pomoc.
Z článku Zdeňky Trachtové v iDNES.cz vybíráme:
ČOSIV zdůrazňuje, že drtivá řada škol děti se zvláštními vzdělávacími potřebami integruje už dnes. „Vzdělávání dětí s postižením v běžných základních školách je již mnoho let realitou, což dokládají i statistické údaje,“ říká Lenka Felcmanová z ČOSIV.
Kritici, za které mluví zejména Asociace speciálních pedagogů, však namítají, že novela zkomplikuje práci učitelů a sníží kvalitu výuky pro všechny žáky. „Je zcela jistě nesprávné vzdělávat všechny žáky bez ohledu na jejich intelektové schopnosti v prostředí standardní školní třídy, která ty nejslabší staví do pozic outsiderů a třídních šašků, případně je ze svého středu přímo vypudí,“ uvedl dříve šéf asociace Jiří Pilař.
0 komentářů:
Okomentovat