„Studium v zahraničí jednoznačně doporučuji všem. Dozvíte se hodně především o vlastní zemi a o sobě samých díky střetu s jinou „normalitou“. Je celkem jedno, co se tam na škole naučíte, důležitější je, že vám to mentálně rozšíří vnitřní hranice a umožní pochopit spoustu se školou nesouvisejících věcí,“ říká Daniel Franc.
Z rozhovoru Kirilla Ščeblykina s Danielem Francem v E15/The Student Times vybíráme:
Váš syn zatím nestuduje na zahraničních univerzitách, ale už teď se vzdělává nekonvenčně, a to podle konceptu společnosti Scio. Proč jste se ho rozhodl dát do ScioŠkoly?
Protože svět bude v dohledné době díky automatizaci a civilizačním trendům dramaticky jiný, než je dnes. Nikdo pořádně neví, na co se tedy vlastně máme připravovat, pokud např. polovina profesí do dvaceti let zmizí, jak predikuje Oxford. Co víme s jistotou je, že se svět bude neustále měnit. ScioŠkola je projekt, který chce připravit lidi především na změny a pomoci jim v nich obstát – být flexibilní, znát sebe sama, a díky tomu si rychle najít svoje místo, dokázat se prosadit v týmu, ale i nechat se vést ostatními, být tvořiví a proaktivní, dokázat propojit různé oblasti a pracovat s lidmi různých schopností a osobnostních kvalit. Ve škole tohoto typu se ani tak nenabiflujete tuny znalostí, ale spíše se naučíte orientovat se v neustále se měnícím světě a uspět v lidské smečce.
Jakými cestami děti tyto společenské dovednosti a osobnostní kvality trénují?
Velký důraz se dává na prvky jako smíšené třídy, zde se jim říká koleje. Jsou v nich žáci od prvního do šestého ročníku, ti nejstarší fungují jako mentoři těm nejmladším. Dále to je projektová výuka, opět ve smíšených a často se obměňujících skupinách, kde si dítě samo vybírá měsíční projekty, a omezená předmětová výuka, kde se nicméně neučí frontálně. Děti spolu s tzv. průvodci, tedy jakoby učiteli, rozhodují o hodně věcech ve škole, občas k tomu přizvou i nás, rodiče. Neznámkuje se a nejsou domácí úkoly. Je tam toho hodně jiného a dost lidí to rozčiluje, když jim o tom vyprávím, protože to je velký a někdy ne úplně pochopitelný krok od toho, co známe sami z dětství.
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
1 komentářů:
Nevim, mozna je to jen spatny vyber ukazek nebo nejaka neobratnost, ale proc vsichni tu flexibilitu a samostatnost nezbytnou v te blizke budoucnosti popisuji pomoci tech samych floskuli?
Trosku mi to pripomina clanky o IoT upozornujici na moznost, ze si zjistite, co mate v lednicce pomoci ajfounu... A nebo nejakou sektu.
Okomentovat