Naší usilovnou investigativní prací se nám podařilo zajistit důvěrný materiál ministerstva školství, který byl na podzim loňského roku rozeslán na všechny základní a střední školy v České republice. Nese název „Metodické pokyny pro návštěvy prezidenta České republiky na základních a středních školách“ a jeho naplnění se stalo prvořadým úkolem především v krajích, kam prezident skutečně zavítá během svých spanilých jízd po regionech.
Největší pozornost je v dokumentu věnována pasáži, kde jsou podrobné instrukce pro žáky a studenty, jak postupovat ve chvíli, kdy prezident zavítá na jejich školu, především otázkám, které mají být prezidentovi ze strany studentů a žáků položeny, aby byl zajištěn hladký průběh setkání. Z dokumentu citujeme:
Paragraf 45:
a) Studenti jsou povinni položit během návštěvy prezidentovi nejméně pět spontánních a nepřipravených dotazů ze seznamu, který obdrží od tiskového odboru kanceláře prezidenta republiky Jiřího Ovčáčka s předstihem 3 kalendářních dnů.
b) Pokud by nebyl seznam dle bodu a) zaslán, studenti a žáci budou spontánní a nepřipravené dotazy vybírat z níže uvedeného seznamu obsaženého v bodě f.
c) Třídní učitel zajistí vytištění všech dotazů, jejich vystřižení na krátké nenápadné papírky a jejich distribuci mezi studenty.
d) Třídní učitel zajistí, aby se studenti své otázky naučili nazpaměť, ale pro jistotu je budou při setkání předčítat, aby nedošlo k nežádoucí chybě a dezinterpretaci dotazu, pokud by méně schopní studenti nechápali jeho smysl.
e) V případě sabotáže pokládání otázek ze strany některého studenta, bude tento potrestán sníženou známkou z chování, v případě závažného prohřešku pak vyloučením ze školy.
f) Seznam spontánních nepřipravených dotazů pro studenty:
Vážený pane prezidente, kdo je podle vás nejlepší prezident v dějinách naší země, a proč právě vy?
Vážený pane prezidente, kdo je podle vás nejhorší premiér v dějinách naší země, proč právě Bohuslav Sobotka, a jak se ho zbavit?
Vážený pane prezidente, kdy se Jiří Ovčáček stane ředitelem České televize a Českého rozhlasu?
Vážený pane prezidente, v našich řadách se bohužel najdou i některá individua sympatizující s pražskou kavárnou. Lze věřit v jejich nápravu, nebo by měla být vyloučena z našeho soudružského kolektivu?
Vážený pane prezidente, proč jsou portréty prezidenta, které visí v našich třídách, tak malé?
Vážený pane prezidente, jeden z našich učitelů řekl, že prezident Putin je gauner. Je třeba to hlásit na policii?
Vážený pane prezidente, vaším zpěvem naší národní hymny s panem docentem Konvičkou začínáme u nás doma u videa každý den. Neplánujete nějakou podobnou demonstraci národního odhodlání a boje za naši nezávislost i v našem regionu?
Vážený pane prezidente, můžete nám potvrdit, protože jistě disponujete těmi nejtajnějšími zdroji, že naše bezpečnostní složky jsou pouze v žoldu amerických tajných služeb, a proto váš kancléř Vratislav Mynář nedostal prověrku, kterou k ničemu nepotřebuje?
Vážený pane prezidente, také byste chtěl usilovat o to, aby se ruština stala povinně vyučovaným jazykem už od základní školy?
Vážený pane prezidente, tady jsem si dovolil pár přepálených švestiček z naší zahrádky.
Zbylé dotazy byly zaznamenány ve vysílání České televize v pořadu 168 hodin. Zaprodané, zkorumpované, hnusné, nepřející, záškodnické, manipulativní, propagandistické, odporné České televize.
Převzato s laskavým souhlasem autora ze Simindr.cz
Metodické pokyny pro návštěvy prezidenta ČR na základních a středních školách
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
11 komentářů:
Tento vtip se moc nepovedl. Bojím se, že je mezi námi docela dost těch, kteří na první pohled nepoznají, že se zatím ještě pořád jedná jen o žert. Zásadní pro naši budoucnost je to, kolik je mezi námi těch, kteří by si přáli, aby se to stalo skutečností!
No docela zvláštní na tom je, že já jsem na ten nadpis taky skočil. Takže něco shnilého na tom našem státě je. Kdyby nebylo, už nadpis by byl vtipem. Jenže není. A to je právě to....
Tak abych pravdu řekl, moje první reakce po přečtení názvu článku byla: "Ježišmarjá, to se zas někdo v reakci na valtickou událost rozhodl vydat pokyn, jak to má správně při návštěvě prezidenta vypadat?"
Naštěstí hned první věta perexu naznačila to, co zbytek článku potvrdil. Je to jen fór.
Naznačuje to ale tři souvislosti:
1. Když už se nás tolik nachytalo, je něco špatně. Přesně jak píše kolega Nutz.
2. Celá záležitost si už žije svým vlastním mediálním životem. Pravda není důležitá a nikoho vlastně ani nezajímá. Viz Feřtekův článek v Respektu, další v Deníku, atd., atd.
3. Trochu mne mrzí, že zatím nikdo z učitelů, nebo studentů valtické školy neměl odvahu napsat, jak to skutečně bylo.
Něco jako: "Ano, museli jsme nachystat otázky předem a učitelka z nich cenzorským zásahem vybrala jen ty "vhodné" nebo
"Ne, je to kravina. Normálně jsme si sami vybrali, na co se chceme zeptat, jen nám ten text učitelka pomohla zformulovat a pak nám je vytiskla."
To je totiž to, co je podle mne důležité. Zda se někdo ve školách pokouší ohýbat mládeži páteře "správným směrem"
Že máme mezi kantory pár servilních typů, nebo že má někdo strach z "vrchnosti", to zase až tak překvapivé není. To víme.
Ovčáček v parlamentních listech : "Dementuji to všechno."
Nezlobte se , že trochu ohnu téma. Všimli jste si jak hlavní média v Česku trapně mlčí o stávce slovenských učitelů? Doporučuju sledovat STV1. To jsou věci. najednou se ví, že dostávají kredity, když se vzdělávají, že mají atestační systém a že i ty jejich platy jsou tak nějak asi už jinde než u nás... Včera ukazovali u Písařovicovů a spol. srovnání slovenských a českých sestřiček, zajímalo by mě to srovnání kantorské....
Dnes dopoledne vystoupil po tiskové konferenci školských odborů v ČT24 pan Kartous. Poslechl jsem si to a myslím, že: Ani školští odboráři ani pan Kartous nerozlišují mezi dobře koncipovaným společným vzděláváním a tzv. inkluzí. Myslím, že tím naši veřejnost dost matou (podobně jako pan Honzejk v tom posledním rozhlasovém rozhovoru). Zajímalo by mne, zda je to jen projev něčí hlouposti nebo důsledek nějaké "rozhlasové a televizní inscenace" na téma, jak oblbovat veřejnost. :))))))
J. Týř
PS: Vysoce individualizované metody práce s dětmi jsou ve veřejném školství dobře uplatnitelné pouze v případě, že české školství bude financováno alespoň obvyklými 6 % z HDP a přitom koncipováno a organizováno tak, vy školy s tzv. společným vzděláváním mohly uplatnit vnitřní diferenciaci v péči o VŠECHNY děti, tj. o příslušníky všech pásem rozdělení inteligence podle Gaussovy křivky....
Viz
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/rodice-za-inkluzi-pristup-statu-je.html#comment-5872128076899134371
Ohledně těch sester jsem si toho taky všiml. O tom, že desítky tisíc učitelů mají špatné pracovní podmínky se mlčí. O sestrách se mluví. Protože když chybí sestra nebo doktor, tak hned bolí a kohokoliv.
Že chybějící peníze ve školách způsobují újmu, to nikoho nebolí, protože se to vždycky nějak "zaplácne". To bolí v horizontu desítek let...
Všímáme si stejných věcí. Asi profesionální deformace. :-)
Vtip je v tom, že učitelé nechybí. Teď hned. Díky populačnímu propadu a tu více, onde méně prováděné "optimalizaci škol" vlastně spíše přebývají. Snad s výjimku Prahy je zájemců o učitelská místa více, nežli volných míst. Bodejť, když kvůli normativnímu financování se provádějí kejkle s rozvrhem a úvazky, ruší se půlení tříd a vůbec všemožně snižují personální náklady.
Vážím si práce sester. Ale většina z nich si už teď vydělá víc než já. A to nejen ty v nemocnici oddělení, které mají příplatky za směny, ale i ty na obvodech. Když je šikovný obvoďák doktor, má i jeho sestra větší plat, než ředitel menší školy.
Holt jako v tom starém vtipu o návštěvě politiků ve škole a v kriminále. Přilepší se kriminálu, protože: "My už do školy chodit nebudem."
Hlavní problém ale je, že školské odbory si jako cíl stanovily "sociální smír". Přeloženo "držet hubu a krok". A doufat, že vrchnost pak bude nakloněna pustit groš. Na Slovensku je to vidět obzvlášť markantně. Ale tam se učitelé dostali tak blízko dna, že už zkrátka někdo bouchnul do stolu. My zřejmě ještě máme kam padat...
Ha. Tak sotva jsem dopsal, objevil se článek, že meziročně stoupla poptávka po učitelské profesi o 55%. Že by se blýsklo na lepší časy?
Pochybuji.
Krom toho, než vlna "baby-boomu" doputuje na střední školy, možná už tu nebudu ...
Ja bych rekl, ze ucitele mozna prebyvaji taky proto, ze jich nase VS produkuji asi 5x vic nez je treba. Coz je takovy previs, ze musi byt videt...
Ono sice podle Hattieho pocet vzdelavanych nema vliv na kvalitu, ale stejne by mi asi prislo divne, kdybych treba jako dekan pedagogicke fakulty vital nove studenty a pritom vedel, ze 4 z peti tu praci stejne delat nebudou moci...
Jinak jestli se loni poptavalo 20 ucitelu a letos 31, tak tam ten 55%-ni narust sice je, ale zadna slava to furt neni...
na slovensku stávkuje asi 10% učitelů. každý den v hlavních zprávách je většina o školách.
http://www.rtvs.sk/televizia/live-1
U nás to televizi nezajímá....Jako to?
Mějte se....
Okomentovat