Považuji za nedůstojné dále reagovat na osobní urážky a výpady Martina Odehnala, které výrazně dominují nad věcnou konstruktivní argumentací k tématu společného vzdělávání.
Dovolte mi prosím pouze upozornit čtenáře webového portálu Česká škola na několik zajímavých zdrojových odkazů, na kterých je možné najít další objektivní informace pro přehled o nových změnách. Pro získání informací o problematice úpravy očekávaných výstupů ze vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením doporučuji prostudování pracovní verze upraveného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, který je zveřejněn na: digifolio.rvp.cz/view/artefact.php?artefact=70883&view=10503.
Vyhlášku 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných upravující nová pravidla pro poskytování podpůrných opatření ve školách naleznete např. zde: www.psp.cz/sqw/sbirka.sqw.
Informace o tom, kde a jakou formou a v jakých počtech jsou vzděláváni žáci s lehkým mentálním postižením naleznete v analýze zveřejněné zde: inkluze.upol.cz/ebooks/analyza/analyza-18.pdf.
Informace např. o tom, že žáci s lehkým mentálním postižením se v rámci oborů středního vzdělávání kategorie E nejčastěji vzdělávají v oboru 65 Gastronomie, hotelnictví a turismus, jehož medián mzdy je nižší, než u řady pozic, které lze vykonávat pouze se základním vzděláním, naleznete v analýze zveřejněné zde: inkluze.upol.cz/ebooks/analyza/analyza-15.pdf.
Věřím, že v uvedených informačních zdrojích čtenáři naleznou potřebné a skutečně korektní informace o plánovaných změnách v oblasti vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i informace o tom, jaká je aktuální situace ve vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením.
Poznámka redakce:
O pracovní verzi RVP ZV jsme informovali již 13. ledna, Vyhlášku 27/2016 Sb. v platném znění jsme publikovali 29. ledna, o výstupech projektu UPOL jsme informovali vloni 26. srpna.
Klára Šimáčková Laurenčíková: Informační zdroje k inkluzi
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
5 komentářů:
Mozna se mylim, ale pani KŠL vede diskuzi predlozenim odkazu, ktere si laskave mohou neznali nebo nazorovi protivnici nastudovat. Z vyjadreni je citit povyseny a preziravy nadhled, k nemuz se zrejme citi opravnena v dusledku akumulace svych funkci, aniz by se opirala o nejaky rozhled v oboru. V oboru se orientuje leda tak orientacnim smyslem pro humor se sirokym rozhledem dulniho kone a na podrobne vecne argumenty vysvetlujiciho a zkuseneho pana Odehnala zareaguje ctyrmi linky na nejake zpravy, z nichz navic nejmene ve dvou pripadech ji tvrzene veci ani nevyplyvaji? Proboha, kam doputovaly kompetence vedoucich odpovednych osob na MSMT?
Pro získání informací o problematice úpravy očekávaných výstupů ze vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením doporučuji prostudování pracovní verze upraveného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzděláván
MŠMT tam jen překlopilo Přílohu. Co na tom mám studovat? Všichni víme, že jde pouze o kouřovou clonu pro EU.
Tohle je po mém soudu projev absolutní argumentační nouze, ničeho víc.
Z uvedených 4 odkazů jeden nefunguje a jeden odkazuje na analýzu jakéhosi Klusáčka, který je jedním z pár lidí účastnících se té povedené taškařice zvané Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání. Odbornost nula.
Osobní urážky? Nebyla to spíš odborná diagnóza?
Okomentovat